Det er fint efter min mening - alle ladere bør være tilgængelige for alle.
Fint nok med mig og de travle stationer som fx. Middelfart, Slagelse og Ladekøbing er stadig kun for Tesla. De kommer til at lave en god forretning ud af ladning for ikke Tesla biler.
Har de fleste ikke en clever eller lignende ordning?
Så giver det vel ikke megen mening at betale 4.35 eller mere pr. KwH ?
+ 100 kr. i abo. mdr.
eller uden abo og langt over 5 kr. KwH.
I nødsituationer så ja.
jo flere vi er om ladenettet jo hurtigere bliver det udbygget, så jeg er absolut for at der kommer flere kunder til og at Tesla så hurtigere får ekspanderet deres allerede fantastiske SUC netværk. det er også nemmere for Tesla at få lov til at bygge SUC når det er offentlige ladepunkter f. eks i københavn og ved rastepladser ;-)
Er det måske den manglende åbenhed der har været årsag til den famøse Korskro SuC aldrig er blevet bygget? ;-)
Fint nok med mig og de travle stationer som fx. Middelfart, Slagelse og Ladekøbing er stadig kun for Tesla.
det er kun V3 ladere der bliver for alle, altså nyere anlæg.
så de gamle stationer er vores indtil de bliver opgraderet.
Bliver spændende hvordan de "nye" finder ud af at placere deres biler.
Men hvis det kun er de store SuC der er åbnet så er der vel også lidt friere valg for placering.
Modsat Middelfart hvor man er nødt til at bakke til lader eller have ladeport i højre side foran.
En ETRON ville få det svært i Middelfart :-)
Fint nok med mig og de travle stationer som fx. Middelfart, Slagelse og Ladekøbing er stadig kun for Tesla.
det er kun V3 ladere der bliver for alle, altså nyere anlæg.
så de gamle stationer er vores indtil de bliver opgraderet.
Det er da vist kun Odense og Ikast der er V3 ...
Trist Rødekro er åben nu - der er godt nok tit over 50% belægning. Faktisk også Hedensted ...
En ETRON ville få det svært i Middelfart :-)
En LORT ville få det svært i midterste prut :-)
Det er jo fredag... ;-)
@Johannelund - nu er Middelfart jo nok den bedst placeret SuC i forhold til behov og trafik, så hvis målet er at fjerne Type2 stikket, så er det nok hurtigere og billigere bare at fjerne kablerne og lade CCS stikket blive? Det ville også være billigere bare at opgradere hvis det var behovet.
Hvad skulle være formået med at 'tvinge' folk til en CCS opgradering som bliver lavet til kost? Det fjerner jo ikke den gratis SuC. Hvis de ville tvinge folk væk fra Type2, så skal de jo også lukke eller ændre på blandt andet Slagelse og Køge.
Dernæst, så er flåden med gratis SuC ved at blive gammel, så der går ikke mange år før det ikke er et problem mere.
Siger det bare
Jeg røber nok tyk middelalderlig uvidenhed med mit spørgsmål men her kommer det. Kan man lade to biler fra samme SuC stander, altså den ene på CCS stik og den anden på type 2?
Akkurat det samme på f.eks E.on's 50kWh ladere. Selv om der både er et chademo og et CCS stik, er det kun 1 af dem der kan bruges ad gangen.
Men du kan til gengælde bruge Type to stikket på de ladere. Giver da lidt. 11 kw for de fleste. 16 kw for nyere S og X og 22 kw for gamle S med dobbeltlader.
Det er fordi der er to forskellige styreenheder til DC (CCS og Chademo) og AC ladning (Type2)