Loading...
dk

Prøvetur | Tesla Forum

Karl
Karl Dec 9 '14
Hej Vi var en tur i den nye butik i Århus. Flot butik. Ude og prøve en +85!!! Det køre jo som en drøm.
Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '14

Hej Karl :) ja det er en lækker bil og en ret flot butik de har lavet derude.. har du så langt ordre på den eller var det bare lige for at prøve det af? 

Karl
Karl Dec 11 '14
Nej det har jeg ikke endnu. Er der nogen der har erfaring eller viden om rust/erosion pga af den danske salt om vinteren.
Niels
Niels Dec 11 '14

den er primært lavet af aluminium, men dette kan godt korridere. Tesla har løbende forbedret udsatte steder. F.eks. Blev nogle norske biler leveret med en holder til sidespejle som inde i døren korriderede. Den er i dag nu lakkeret selv om den ikke er synlig.

hvis man køre meget og specielt om vinteren ville jeg helt klart overveje en 'anti korrisions behandlig' mener man kan få en med transperent voks som er lavet til tesla.

Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '14

... aluminium korrridere, men det er normalt, det er lidt som corten (stål) det korridere men stopper så det lag ligger som en beskyttende overflade.. så der er som udgangs punkt ikke nogen grund til at behandle.. (det er sådan stål/metal branchen siger) :) 

TBElvogn
TBElvogn Dec 11 '14

yep Dinitrol i Risskov 6tkr efterbehandling om 3 år lugter af uha de første 14 dage bagefter..

Niels
Niels Dec 11 '14

det er ikke bilens plade dele eller korroseri jeg ville være mest bekymret for. Mere hjulophæng og alt teknikken ude foran under frunken. Her planlægger jeg med min nye p85d selv at afmontere frunk og sprøjte lidt transperent dinitrol - det tager nok 1-2 timer og kan gøres som 'lav det selv'

Kiefer
Kiefer Dec 11 '14

Om man vil efterbehandle og bruge penge på en sådan behandling er vel en afvejning af hvor længe man reelt ønsker at beholde bilen. Dem der vælger at sælge en P85+ efter 4-6 måneder for at købe en P85D kan nok være rimelig ligeglade.

Selv har jeg en tidshorisont på 3-4 år, men ikke længere end de 4 års garanti inde jeg forventer at anskaffe en ny model/udgave og jeg forventer ikke de store problemer med rust/erosion i den forholdsmæssige korte periode. Vil man beholde bilen længere og måske helt op til en 6-8 år, vil det måske være værd at overveje?

 

/Martin

Karl
Karl Dec 12 '14

mange tak for jeres info.