Loading...
dk

Forsikring til halv pris | Tesla Forum

Cubic
Cubic Dec 15 '21

Blot et tip.

Jeg har fundet et forsikrings selskab, og har sparet over 3000 kr.

Derudover er forsikringen blevet opgraderet, og er nu til halv pris, af det gamle selskab.

Hvis der er interesse, så prøv at se på ASG Care.dk og lav en onlineberegning, jeg landede på 5712 kr.

NB Jeg har ingen interesser i selskabet, som er en underafdeling (eller noget) af Sønderjyske Forsikring

cth
cth Dec 15 '21

taster nr. plade ind og den snurrer bare rundt.

men ved at vælge selv får jeg pris på under 500 kr. mdr. for min model S 2021.

Cubic
Cubic Dec 15 '21
Hvad giver du hos dit nuværende selskab ?
jramskov
jramskov Dec 15 '21

Jeg oplever det samme som @cth.
 

Cubic
Cubic Dec 15 '21
Den fandt min M3 fint i formiddag.
Jeg har lige testet igen, den finder min bil, og jeg taster det sidste og 418kr pr måned, derefter klik videre. Fungere fint
Forummets indlæg er redigeret af Cubic Dec 15 '21
Ice2EV
Ice2EV Dec 15 '21

Den finder også fint vores M3LR

Synes deres hjemmeside virker lidt lyssky.

 

Hvorfor virker det som om menu for oven ligger bag den side man sidder på efter beregning.

 

Men ellers flot med 2000 billigere end ellers.

jramskov
jramskov Dec 16 '21

Det lykkedes at gøre det i Firefox på min Windows PC på arbejde. Jeg havde inden da prøvet både Safari, Firefox og Chrome fra min Macbook derhjemme. Har også prøvet min iPhone både på wifi og 4G netværk. Jeg gætter på de har en eller anden form for tracking der rammes af diverse content blockers og lignende.

Men den pris jeg får er: 5712 kr. / år med en selvrisiko på 3878kr. - det er med "selvrisikoforsikring".

Djævelen ligger dog ofte i detaljerne og det gælder helt sikkert også forsikringer (har f.eks. lige fundet ud af at et Apple Watch ikke defineres som et ur af min forsikring). Er der nogen der har studeret deres betingelser nærmere og har fundet nogle huller/mangler eller lignende man skal være opmærksom på?

Cubic
Cubic Dec 16 '21
Citat fra jramskov

Det lykkedes at gøre det i Firefox på min Windows PC på arbejde. Jeg havde inden da prøvet både Safari, Firefox og Chrome fra min Macbook derhjemme. Har også prøvet min iPhone både på wifi og 4G netværk. Jeg gætter på de har en eller anden form for tracking der rammes af diverse content blockers og lignende.

Men den pris jeg får er: 5712 kr. / år med en selvrisiko på 3878kr. - det er med "selvrisikoforsikring".

Djævelen ligger dog ofte i detaljerne og det gælder helt sikkert også forsikringer (har f.eks. lige fundet ud af at et Apple Watch ikke defineres som et ur af min forsikring). Er der nogen der har studeret deres betingelser nærmere og har fundet nogle huller/mangler eller lignende man skal være opmærksom på?

Jeg modtog forsikrings papirerne få timer efter til digital underskrift.

 

LOL Et ur der ikke er et ur.

 

Hvis jeg skal pege på noget :

Friskade på glas, er ikke helt "fri", det koster 1200 kr i selvrisiko.

Man får 15% rabat hvis man har andre forsikringer hos Sønderjyske.

Under 25 År, max 250HK i bilen

Fri Km

Der er krav om gps sporing for biler over 700,000 kr

Hvis man har en service aftale får man 5% rabat

 

Det er det jeg har fundet med "småt"

jramskov
jramskov Dec 16 '21

Vi er pt hos Tryg (gruppeforsikring) og der er også en selvrisiko på glas og den er højere end hos ASG care.
Og ja, Apple Watch går under "elektronik" så man skal have en tillægsforsikring for at det er dækket.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 16 '21
PeterE
PeterE Dec 16 '21

Enig, det lyder da super billigt - om man så er tryg ved et 1-mands firma som forsikringsselskab det er jo op til den enkelte. Det skal jeg ikke være dommer over. En lav præmie er altid rar, virkeligheden rammer vel først når man får brug for dækningen.

Cubic
Cubic Dec 16 '21
Citat fra PeterE

Enig, det lyder da super billigt - om man så er tryg ved et 1-mands firma som forsikringsselskab det er jo op til den enkelte. Det skal jeg ikke være dommer over. En lav præmie er altid rar, virkeligheden rammer vel først når man får brug for dækningen.

Det er jo så det ;), men hvor har du info om at det er 1mands firma ? for jeg kan se 7 lige pt, så det må du uddybe lidt da jeg er interesseret i at vide om "de" kun en.

PeterE
PeterE Dec 16 '21
Citat fra Cubic
Citat fra PeterE

Enig, det lyder da super billigt - om man så er tryg ved et 1-mands firma som forsikringsselskab det er jo op til den enkelte. Det skal jeg ikke være dommer over. En lav præmie er altid rar, virkeligheden rammer vel først når man får brug for dækningen.

Det er jo så det ;), men hvor har du info om at det er 1mands firma ? for jeg kan se 7 lige pt, så det må du uddybe lidt da jeg er interesseret i at vide om "de" kun en.

Kig på CVR, evt her: https://datacvr.virk.dk/data/  

Forsikringsselskabet deler i al fald adresse og en enkelt direktør med et leasingselskab på samme adresse. Intet galt i det. Jeg dømmer ingen, og det er da altid dejligt med billigere forsikringer, bare dækningerne er lidt attraktive.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 16 '21
Cubic
Cubic Dec 16 '21
Citat fra PeterE
Citat fra Cubic
Citat fra PeterE

Enig, det lyder da super billigt - om man så er tryg ved et 1-mands firma som forsikringsselskab det er jo op til den enkelte. Det skal jeg ikke være dommer over. En lav præmie er altid rar, virkeligheden rammer vel først når man får brug for dækningen.

Det er jo så det ;), men hvor har du info om at det er 1mands firma ? for jeg kan se 7 lige pt, så det må du uddybe lidt da jeg er interesseret i at vide om "de" kun en.

Kig på CVR, evt her: https://datacvr.virk.dk/data/  

Forsikringsselskabet deler i al fald adresse og en enkelt direktør med et leasingselskab på samme adresse. Intet galt i det. Jeg dømmer ingen, og det er da altid dejligt med billigere forsikringer, bare dækningerne er lidt attraktive.

Ja ok, der står 1 (direktør) ved selskabets oprettelse.

3 i bestyrelse og 1 direktør

Det er et A/S selskab 

Nikola
Nikola Dec 16 '21

Har alle forsikringer (undtagen M3) ved Sønderjyske, flyttet pga. pris på M3 (ca. 8500,-), da jeg ikke havde opdaget ASG på det tidspunkt.
Fik så øje på ASG (ca. 5500,-), spurgte Sønderjyske assurandør om der var nogen forskel ved at tegne gennem ASG, udover pris.
Svaret var, at det er der ikke, det er samme forsikring, samme betingelser og også Sønderjyske der håndterer alt omkring evt. skade etc. 

PeterE
PeterE Dec 17 '21

100% enig, der er en ansat i firmaet. Han er vist også udviklingsdirektør hos et firma, som har både samme ejere og samme adresse. Og alt det er fint, og helt efter bogen. Om ASG Care - som er etableret i 2021 - så er bæredygtige og langtidsholdbare det ved jeg ikke, det vil tiden vise. Google var også et lille firma da de startede. 

 

Jeg holder øje med Trustpilot, og ser hvad kunderne synes om virksomheden - og ja, jeg ved godt at Trustpilot-indlæg ikke er hele sandheden.

jolll
jolll Jan 6 '23

Technoforsikring er væk lige pt.

ASG care tilbyder ikke forsikring ved privat handel.

Er der ikke flere tilbage der kan tilbyde en fornuftig forsikring til max 8K?
(Uden man skal være i en bestemt fagforening eller lignende)

Mvh Bryan

KimT
KimT Jan 6 '23

Bilerne er steget i pris i løbet af det sidste år, og det har også betydet at priserne på forsikringer er steget.

Har du selv tjekket på f.eks https://www.samlino.dk/

 

P85DK
P85DK Jan 6 '23

@jolll - nu skriver du ikke hvilken bil og årgang du sørger forsikring til. Men der er et par måder du kan 'tilpasse' din forsikring, så den kommer ned i pris.

Hvis du har en spritny Plaid, så er prisen nok som den er :-)

Men hvis du har en P85 fra 14, så kan du bede om at de kun kasko forsikre bilen til en værdi af 350.000 kr. eller hvad du mener er bilens værdi i dag. Udfordringen for forsikringsselskaberne er at de tager udgangspunkt i bilens nyværdi, uanset om den er 2 måneder eller 9 år gammel, hvilket i praksis er helt til hest, men det er sådan deres systemer er opbygget.

Dernæst skal du finde ud af hvordan du kan komme ind under en eller anden fordels aftale. Hvis du er ingeniør så er IDA oplagt, men hvis du ikke har mulighed via dit arbejde eller uddannelse, så er Lærestandens Brandforsikring (LB forsikring) en god mulighed. Du skal være underviser for at kunne forsikre dig via dem, MEN de er tilgengæld blevet meget liberale med hvornår de mener du er underviser, så hvis du fx oplærer en kollega eller afholder nogle former for træning eller kurser eller andet hvor du videreformidler læring, så er de glade.

jolll
jolll Jan 6 '23
Citat fra KimT

Bilerne er steget i pris i løbet af det sidste år, og det har også betydet at priserne på forsikringer er steget.

Har du selv tjekket på f.eks https://www.samlino.dk/

Ja, de ligger fra 12 - 16K med 20000km :( 

cth
cth Jan 6 '23

Ja utroligt den der gamle nyværdi sats stadig spiller ind. det skal sgu' da være handelsprisen...

Jeg har model S LR 2021 lidt over 7000 i sønderjyske gennem ASG. Omkring 7000 er efter den stigning der kom for nyelig, som de trak tilbage og så sendte en mere rimelig ud :-)

fri km.

 

Sider: 1 2 »