Loading...
dk

Ladning med 16 A cee stik | Tesla Forum

Niels
Niels Dec 11 '14

har kun brugt den medfølgende mobillader med 16 amp cee stik (kabel er ca. 5,5 meter), og kan lige række hvis udtag er foran bilen i samme side som ladeport.

ud over det har jeg naturligvis også ladet på teslas SuC.

har aldrig haft behov for at 'klat lade' på andre stik typer eller 'langsomme' ladestandere. Bilen har jo fuld tank hver morgen (360 km) og mere hvis man husker at lade til 100%.

andre stik typer kan sikkert være godt, men syntes ærligt talt at det vil væe splidt krudt for de fleste

NOELON
NOELON Dec 11 '14

@SQLCPH: Jeg har en adapter fra Rød CEE 16A 3 faser til Blå Cee 13A 1 fase. og det fungerer fint. Bilen finder selv ud af at der kun er 1 fase. Jeg husker dog ikke om jeg i tidernes morgen satte lade strømstyrken manuelt - bilen husker jo selv efterfølgende indstillingen udfra positionen.

Kiefer
Kiefer Dec 11 '14

TSLA: Kan du ikke trække 16A på en Blå 1 fase?

Jeg synes at kunne erindre at det netop var det man kunne på en blå CEE, 13A 1 fase, der kan du vel lige så godt bruge en almindelig stikkontakt?

/Martin

NOELON
NOELON Dec 11 '14

Kiefer: Jeg er ikke sikker på om der kan trækkes 16 eller 13A. Det er ret lang tid siden jeg har været igennem øvelsen, da det var en bestemt offentlig ladestander i Borgergade jeg brugte da jeg havde arbejdsplads der. Og da der kun er Blå CEE kan man naturligvis ikke bruge alm. stikkontakt :-)

Maho
Maho Dec 16 '14
Kan det virkelig passe, at man ikke kan "låse" sit alm ladekabel fast i bilens stik når man lader offentligt så der ikke bare kan komme en og snuppe det? (Spørger en nybegynder)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Dec 16 '14
T3S7A
T3S7A Dec 16 '14

Kan slet ikke huske det, lader næsten altid kun på SuC :-)  

Men låser det ikke fast i stikket, når du låser bilen (et tryk på taget).. Ikke kun gå væk, med auto door lock, men lås med tryk på taget  ( altså på nøglen :-)    )

Kiefer
Kiefer Dec 16 '14

Maho: Kablet skulle gerne låse sig fast når du begynder at lade. Og først låse op når bilen bliver låst op og du klikker "unlock chargeport".

/Martin

Maho
Maho Dec 16 '14
Ha, super, må have haft nøglen på mig de andre gange jeg testede, godmorgen!!:-)
Tak for hjælpen :-)
kmTesla1
kmTesla1 Dec 26 '14

Er det rigtig at når man lader derhjemme (380v 16 a) at den kun lader 230 v 16 a?

SQLCPH
SQLCPH Dec 26 '14
Hej Kmtesla1. Ja det er helt korrekt vil jeg mene. Hvis den lader på 3 faser skulle der gerne stå 11 kW i displayet og det svarer til 3 x 230V x 16A. Du kan også regne det ud som 400V x 16A x sqrt3. Grunden til at der står 230 V er at den måler fra fase til nul.
T3S7A
T3S7A Dec 26 '14

380V som vi kalder kraftstik osv. Er 3 faser. 1 fase er 230V ( ca. ) Så 3 faser er således:

3 x 230V x 16A = (ca) 11.000Watt = 11kW 

Du vil også se, når du lader på det, at bilen skriver et lille 3 tal, som tyder du bruger 3 faser. 

Hookmaker
Hookmaker Dec 26 '14

I mit display står der 230V(3) 16A. det er 400V - 230V på 3 faser.

kmTesla1
kmTesla1 Dec 26 '14

Takker for alle svarene, så blev jeg nået klogere ;-)

Sider: « 1 2