Loading...
dk

Vindstøj - for meget? | Tesla Forum

Palle22
Palle22 Dec 27 '21
Hej

Jeg har fået min model 3, og det er jo en dejlig bil!

Jeg synes dog, der er meget støj når man kører over 100, og ved 130 kan jeg nærmest ikke føre en samtale med bagsædepassagererne. Noget er sikkert fra dækkene, men mon ikke også noget er vind?

Mon det er normalt? Jeg har Tesla service på lygter med fugt og en højttaler der ikke virker i næste uge, og kan jo få dem til at se på døre og forrude også - men det kunne være rart med en anden bil at sammenligne med. 

Findes der en model 3-ejer i nærheden af Galten ved Aarhus, der ikke oplever vindstøj, som vil køre en tur med mig på motorvejen, og give sit besyv med? Og evt tage mig med en tur i hans egen bil, så jeg kan sammenligne?

Mvh
Palle22
Palle22 Dec 28 '21
Værkstedet får lov at se på den. Der er skævhed ved førerdøren (billeder af top/bund tidens afstand til b-stolpe), og lidt ujævn overgang mellem forrude, tag og bagrude. Så må vi se, hvad de siger.

Forummets indlæg er redigeret af Palle22 Dec 28 '21
Cubic
Cubic Jan 1 '22

Der skal utroligt lidt til at lave vindstøj. Jeg havde en vinduesvisker der sad et hak forkert, puha. :)

Jeg kommer fra Vejle, og vi kan fint mødes, hvis du har behov ?

Ice2EV
Ice2EV Jan 1 '22

Vores glastag sidder også skævt, ikke helt så skævt dog.

Prøv at kigge på de trekantede blænd på forpart af fordøre bag ved sidespejlene. Der er en del af dem der er rettet igennem tiden. Vores det ene  sad lidt løst og blev genmonteret, væsentlig tættere ind til døren end det i den anden side.

Cubic
Cubic Jan 1 '22

Det værksted jeg var på kom tape på alle sprækkerne, ved vinduer, døre etc, tog en prøvetur, og fjernede et stykke tape, og kørte en tur mere osv.

Men det skal være det "gode" tape som ikke efterlader rester, når man fjerner tapen igen, ret smart :-)

jpx
jpx Jan 1 '22

Hej, jeg bor i Åbyhøj, og syntes ikke vores 3'er larmer specielt meget, så du er velkommen til en tur som reference - skriv hvilken dag det vil passe bedst. 

TeslaMorten
TeslaMorten Jan 3 '22
Citat fra Palle22 Hej

Jeg har fået min model 3, og det er jo en dejlig bil!

Jeg synes dog, der er meget støj når man kører over 100, og ved 130 kan jeg nærmest ikke føre en samtale med bagsædepassagererne. Noget er sikkert fra dækkene, men mon ikke også noget er vind?

Mon det er normalt? Jeg har Tesla service på lygter med fugt og en højttaler der ikke virker i næste uge, og kan jo få dem til at se på døre og forrude også - men det kunne være rart med en anden bil at sammenligne med. 

Findes der en model 3-ejer i nærheden af Galten ved Aarhus, der ikke oplever vindstøj, som vil køre en tur med mig på motorvejen, og give sit besyv med? Og evt tage mig med en tur i hans egen bil, så jeg kan sammenligne?

Mvh
Jeg har haft den på værksted een gang for få måneder siden fordi der var vindstøj øverst oppe ved førersideruden. De sagde de ikke kunne efterprøve det og gjorde intet. Siden er det blevet værre så jeg nu hører det bare vi kører 60-70 km i timen og uden stærk vind. Så nu prøver jeg igen i morgen.
Ice2EV
Ice2EV Jan 4 '22

@TeslaMorten De kan justere ruden, så den trykker mere på gummilisten. Men det tager noget tid, fordi når først du begynder at justere, så er der noget andet der følger med og skal justeres.

I gamle dage, da Mazda kørte med rammeløse ruder på mazda323, brugte de noget de kaldte en stuffer, altså ligesom en slange, som de pumpede med luft, så blev den lang, og med lidt smørelse kunne de jokke den ind i rudelisten, så lukkede de luften ud og så blev slangen tyk og fik rudelisten til at fylde mere.

Danbra56
Danbra56 Jan 4 '22

Tesla har et apparat med lyd de sætter ind i bilen så de udefra kan måle hvor støjen kommer ud. 

cth
cth Jan 4 '22

rammeløse døre er og bliver noget møj...

Kæmper selv med vindstøj... men er svært at overbevise Tesla om at det er et problem.

Måske er det bare sådan så jeg skal også lige finde en sammenlignlig S og prøve :-)

Palle22
Palle22 Jan 4 '22
Jeg får kigget på det den 18/1, hvor jeg også skal have skiftet forlygter, der er fugtige indvendigt. Rangeren var på besøg i dag. Han måtte også lige sætte et stik i en højttaler - det havde de ikke fået gjort på fabrikken...
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 6 '22

Er tesla begyndt at skifte lygter med kondens i?

Ice2EV
Ice2EV Jan 6 '22

Dem har jeg også fået skiftet. 

Ranger var forbi i anden anledning, og noteredes så at lygterne var med kondens. Blev indkaldt 3 uger senere til udskiftning.

MOS
MOS Jan 6 '22
Citat fra Gustavsfar1

Er tesla begyndt at skifte lygter med kondens i?

Jeg har hørt, at det kommer an på, hvor meget kondens der er. 

Nikola
Nikola Jan 6 '22

Meldingen er vist at dug er ok, men er der dråber bliver de skiftet....

Palle22
Palle22 Jan 6 '22
Dug er ok i baglygter. Der er vist nultolerance i forlygter.