Loading...
dk

Er WLTP snyd | Tesla Forum

jpx
jpx Jan 27 '22

Citat fra cth

Tænker brugte hybrider bliver noget man får kastet i nakken om nogle år. 

Jo, det kunne sagtens blive tilfældet. Jeg har tænkt på, hvordan de er med hensyn til service? Altså, hvis nu feks. at benzin-motoren får en fejl, kan man så bare køre udelukkende på batteriet, eller er man tvunget til de to drivlinier altid skal virke? For så bliver de næppe attraktive om 3-5 år kunne jeg forstille mig.

Ice2EV
Ice2EV Jan 27 '22

Altså Toyota har kørt i 20 år med hybrider, og der har ikke været det store med dem. 

Dog knap så længe med PHEV.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 28 '22

Hvis man beholder sin gamle fossiler længe nok bliver den sikkert penge værd ligesom betamaxen, pladespilleren og spolebåndoptageren :-)

Seppe
Seppe Jan 28 '22

Det svinger lidt fra hybrid til hybrid om de kan virke med en defekt motor tror jeg. Nogen har elmotoren på 1 sæt hjul, feks Volvo, mens andre som feks Audi og Mercedes har den integreret i gearkassen.

jramskov
jramskov Jan 28 '22

Altså, nu har skatteministeren jo så sent som i aftes i nyhederne slået fast at hybrider er grønne og så må det jo være sandt...

Emilsteen
Emilsteen Jan 28 '22

Om det ligefrem er "regeringens skyld" det ved jeg ikke lige, så vil jeg nærmere sige politikere i bred forstand og den helt elendige opgaveformulering til Olie-Eldrup, som gav den mest ligegyldige rapport jeg længe har set. Det føles nogle gange som om Danmark bevæger sig baglæns fremad. Og hele det cirkus med hybridbiler og elafgifter(og refusion) understreger bare håbløsheden i det hele. 

Vildgut
Vildgut Feb 5 '22
Citat fra cth

Endnu en skuffet hybrid ejer der måtte tanke 7 gange hjem fra Østrig og køre 10 km/l.

Man kan jo ikke klandre den almindelige dansker for at købe hybrid.

De burde måske have undersøgt hvad de gik ind til.

Men det kræver dog lidt indsigt.

Er det ikke det vi har sagt i årevis, at hybrid er fup, medmindre man bare kører rundt på batteriet.?

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE13666196/torben-nielsens-nye-hybridbil-er-ikke-saa-groen-og-oekonomisk-som-han-og-vennen-havde-troet/

sikkert låst artikel men det væsentlige er her:

»Vi tankede syv gange på turen. 7 gange. Havde vi kørt i min dieselbil, kunne vi have nøjes med at tanke to gange,« siger Søren Mernild, der sammen med vennen har regnet ud, at bilen kørte cirka 10 km pr. liter benzin på den to gange 1.365 km lange tur.

Bilen er en BMW X3 xDrive30e aut. M Sport, som Torben Nielsen har haft siden december 2021. Det er en plug-in hybrid, som både kører på el og på benzin fra tanken med plads til 50 liter. Den er omfattet af de afgiftsrabatter, som skal sætte gang i salget af grønne biler. Prisen er 641.000 kr. – ikke knap 800.000 kr., som den ville koste i en benzin-version uden rabat.

Hybrid biler giver dog en del erfaring med EL kørsel og trækker nogen over til EL biler.

Men i følge artikel har det kostet 4.2 mia.

Jeg ved ikke om vi kan klandre regeringen for at være dumme, men det er da tæt på...

Tænker brugte hybrider bliver noget man får kastet i nakken om nogle år.

Tanket 7 gange... Altså skulle ham fylde benzin på 7 gange på turen eller fyldte han strøm på 7 gange?

Generelt synes jeg plugin er fuldstændigt blæst. Det er udelukkende en afgiftsfinte på bekostning af miljøet. 
jonsiii
jonsiii Feb 5 '22
Citat fra Vildgut
Citat fra cth

Endnu en skuffet hybrid ejer der måtte tanke 7 gange hjem fra Østrig og køre 10 km/l.

Tanket 7 gange... Altså skulle ham fylde benzin på 7 gange på turen eller fyldte han strøm på 7 gange?   Generelt synes jeg plugin er fuldstændigt blæst. Det er udelukkende en afgiftsfinte på bekostning af miljøet. 

Det må næsten være tanket. En i familien kørte Fredericia til Saalbach på 6x Supercharge her lige før jul (M3 LR AWD '21). Og grundet lidt uforudsete omstændigheder startede de endda ud med kun 60% batteri. Omkring 200 Wh/km selv med let frost og autobahn. Jojo, og endda gratis Ladesäule ved hotellet.

De havde også været der på sommerferie. Der kunne den nøjes med 5x SuC. Det er ikke galt på 1300 km.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Feb 5 '22
SuneH
SuneH Feb 6 '22

Synes I er lidt vel hårde ved plugin hybriderne. Min nabo har en Ioniq PHEV, som han er meget begejstret for. Han kører ren el på de mindre, lokale ture, som han jo har langt flest af. Han er pensionist og kører formentlig næsten udelukkende på el. Men så har han sikkerheden i at kunne køre en lang tur en sjælden gang på 300-400 km, hvor det jo så bliver på benzin.

Et andet pensionist-par på vejen har en Audi A3 e-tron. De kører nærmest også kun på el når de er hjemme. De har et hus i Italien, som de tager ned til når vejret bliver træls i oktober. Så kommer de hjem og vender ved juletid og tager afsted igen i januar-april. Turene frem og tilbage til Italien er så på benzin, men alt deres lokale kørsel mens de er hjemme, er på el. Det synes jeg egentlig virker meget fornuftigt. Så hvis de kører 20.000 km i alt på et år, er 6.000 af dem (4 x 1500 km) på benzin, mens resten er på el.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 6 '22

Det er beskatningen som den er gal med.

MOS
MOS Feb 6 '22

Man kan altid diskutere, hvor meget afgift, der bør være på en PHEV, for folk kører dem vidt forskelligt med varierende andel på el/benzin. Nogle lader dem aldrig, mens andre stort set udelukkende kører på el, pånær de få langture. Den nemmeste måde at beskatte dem proportionalt på, ift. hvor meget de kører på benzin, er ganske enkelt at beskatte brændstoffet i stedet for bilen. Det taler igen for en CO2-afgift direkte ved kilden.

Sider: « 1 2