Loading...
dk

Tesla SuC i Odense | Tesla Forum

PL
PL Feb 9 '22
Citat fra jramskov

Og næsten samtlige Tesla ejere krydser fingre for at det er Middelfart der udvides :-)

Ja, 12 V3'ere vil gøre godt der!

bskaarup
bskaarup Feb 9 '22

Der kommer jo V3 i Fredericia, så behovet for ekstra i Middelfart er vel begrænset?

cth
cth Feb 9 '22

Ja hvis den kommer ved frakørsel 59 er der jo de samme faciliteter som I middelfart.

Dog synes jeg det fede ved Middelfart er at man kan gå ned til lillebælt mens man lader.

Fredericia er de sædvanlige kedelige transportcenter steder som i Køge... gaaab..

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 9 '22
Johannelund
Johannelund Feb 9 '22
Tjaa Odense Middelfart Fredericia, de ligger med max 57 km afstand, så skulle der da være rig mulighed for at få opladet sin bil inden man rammer det mørke Vestjylland dvs vest for E45, hvor der kun findes 1 SUC nemlig Ikast,
Arpe
Arpe Feb 9 '22

Jeg glemte helt... mange vil nok blive skuffet hvis det er det som Tesla mener... men Aabenraa står på hjemmesiden til at blive udvidet! 

Jeg så helst at Slagelse blev udvidet, Middelfart får både Kolding og Fredericia til hjælp.

jramskov
jramskov Feb 9 '22
Citat fra bskaarup

Der kommer jo V3 i Fredericia, så behovet for ekstra i Middelfart er vel begrænset?

Det er rigtigt, havde glemt Fredericia var kommet på kortet. Som altid tror jeg dog først på det når vi ser et reelt byggeri og Tesla SuC udstyr på lokationen :)
MOS
MOS Feb 22 '22

Update Odense SuC:

Jeg snakkede med et par medarbejdere på byggepladsen. De siger nu, at styreskabe og transformere allerede kommer i uge 11 eller 12. Så skal de installeres og der skal forbindes til højspænding, der tages ude fra vejen. Men der ser altså stadig ud til, at det hele kan være færdigt til april.

Jeg har talt mig frem til 15 støbte fundamenter. Så det ser ud til, at der kommer 15 ladestandere. Ved ikke om det giver mening med et ulige antal, men det er altså hvad det ser ud til p.t. Der er indtil videre opstillet ladestandere (uden cover, så man kan se al elektronikken) på 3 af fundamenterne og en 4. er ved at blive gjort klar. Det er kun med CCS-stik, men det er jo ikke nogen overraskelse.

Jeg ville gerne have lagt nogle billeder op, men arbejderne på pladsen virkede lidt tilbageholdende med at give tilladelse, da man kan se al indmaden i ladestanderne og de ville heller ikke have personer med på billederne, hvilken var svært at undgå. Så det respekterer jeg naturligvis.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 22 '22
Seppe
Seppe Feb 22 '22

Når man tænker på hvor lang tid det tager at bygge sådan en SuC, så virker det utænkeligt at planen holder for nogen af de andre Q1 planer og efterhånden også for dem der er planlagt til Q2.

Arpe
Arpe Feb 23 '22

Enig, men det er også muligt vi ikke har spottet dem endnu. Her i Danmark plejer vi nu at finde nye superchargers typisk indenfor 2-3 uger af konstruktionsstart. Andre steder i verdenen opdages de først når de kommer online. 

 

Man kan altid håbe på at det bare er os som ikke er vågne nok og nogle af de andre er i gang. Vi har rundet 20.000 Teslaer i Danmark, så superchargers må være høj prioritet herhjemme. 

Gyzz
Gyzz Feb 23 '22

MHT 15 ladestandere, jeg var på tur gennem tyskland i sidste uge og lagde mærke til at V3 SUC havde tre standere tilknyttet altså a, b og c og ikke kun a og b som v2 kan der være noget om at v3 kan være "Trilinger" ??

Gyzz
Gyzz Feb 23 '22

hrmmm det kan da godt være at jeg var for træt til at køre længere, det er ihvertfald ikke noget der kan bekræftes på v3 ladesattionerne på Teslas kort (der kan alle antal Suc deles med 2)

bskaarup
bskaarup Feb 23 '22

I Ikast er der 4 udtag pr. lader. Det er standard for V3.

Gyzz
Gyzz Feb 23 '22

Jeps du har ret, så vidt jeg kan se på nettet er der 4 ladere pr lader på v3 ladere ;-)

jth
jth Feb 23 '22
Fire V3 ladere deler 1000kW
cth
cth Feb 24 '22

Der er 10 min kørsel fra MV til teslalader ved Rosengårdcenter.

Når der ikke er nævneværdig trafik.

Lidt i overkanten i forhold til hvad man er vant til.

 

Men til gengæld er der masser at lave i den tid man lader, hvilket jo nok påskønnes af ofrene for Teslagate.

Personligt kommer jeg nok aldrig til at bruge den.

MOS
MOS Feb 24 '22
Citat fra cth

Men til gengæld er der masser at lave i den tid man lader, hvilket jo nok påskønnes af ofrene for Teslagate.

Jeg synes, det er et fint plaster på såret for os, der har fået nedsat vores ladehastighed. Så kan man sætte den til at lade, mens man er på arbejde. Og så er den næsten ladet fuldt op, når man kommer ud igen ;->

Så mangler vi bare CCS-opgradering...

jramskov
jramskov Feb 24 '22

Der var en på Facebook der havde været forbi og tjekke status. Han sagde der kom 16 ladere, men backend var forberedt til intet mindre end 42 ladere. Hvis korrekt, så går der nok alligevel et stykke tid før vi ser 42 ladestik der.

DenseH
DenseH Mar 15 '22

14 Marts. Status. Lige ved og næsten. (Billeder).

Forummets indlæg er redigeret af DenseH Mar 15 '22
jramskov
jramskov Mar 15 '22

Ifølge en kommentar på Facebook: De venter på hoved transformer. Uge 13.

MOS
MOS Mar 15 '22

Så venter vi bare på transformer og styreskabe m.m...

Nøj, hvor jeg glæder mig. Det kribler helt i min nye CCS-adapter :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 »