Loading...
dk

Tesla SuC i Odense | Tesla Forum

MOS
MOS Apr 2
Så mangler de vist bare at fjerne tape og cover fra ladestanderne.

Bianco
Bianco Apr 4

De venter på den lokale borgmesters foto-op ;-)

jramskov
jramskov Apr 8

Så er tape og cover fjernet (billede set på fjæsen):

jramskov
jramskov Apr 9

Den er åbnet - kan findes i navigationen.

webercarbmann
webercarbmann Apr 10
Hej alle. Kan det bekræftes at Odense er åben?
Derider
Derider Apr 10

Var ved Rosengårdscenteret igår og der holdt flere Tesla'er der så ud til at lade ved standerne - så ja det vil jeg mene uden at have testet det af :-)

HH
HH Apr 10

Superladeren er åben, men der var ingen type-2 stik som min Model S fra 2015 behøver, hvad gør man så?? 

Johannelund
Johannelund Apr 10
@hh
Vil tro at alle fremtidige SUC fra Tesla kun har ccs opladning, hvilket kan tilkøbes til din model s fra 15 for nu 2450kr se https://shop.tesla.com/da_dk/product/model-s-ccs-opgradering
webercarbmann
webercarbmann Apr 10
Quote from Derider

Var ved Rosengårdscenteret igår og der holdt flere Tesla'er der så ud til at lade ved standerne - så ja det vil jeg mene uden at have testet det af :-)

Tjek. Min datter havde brug for opladning men Odense SUC var endnu ikke at finde i navigationen tidligere i dag så hun turde ikke løbe an på at den var åben.  

MOS
MOS Apr 10

Jeg kan bekræfte, at Odense SuC er åben. 16 stalls kun med CCS-stik.

Jeg prøvede også at lade, men blev en smule skuffet over ladehastigheden. Havde naturligvis forvarmet batteriet ved at navigere til SuC, men kun en kort tur på ca. 10 km, så batteriet nåede nok ikke at blive helt varmt.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 10
cth
cth Apr 10

20 kw så lidt har jeg dog lige godt aldrig prøvet.

Tæt på ubrugeligt.

Jo 16,5 kw, men det er jo derhjemme :-)

Med iskold minus grader bil og få km til lader, har jeg aldrig haft under 35 kw.

For det meste ligger jeg ud med 60kw eller mere, når batteri ikke er opvarmet.

Er så godt nok hos cirkleK, men tænker princippet er det samme.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 10
MOS
MOS Apr 10

@cth

Som du sikkert ved, har jeg en af de gamle Model S med reduceret ladehastighed. Batteriet er med firmwareopdateringen også blevet meget mere kuldskær. Selv på kølige sommermorgener mærkes dette markant som reduceret evne til regen (gule stiplede linjer nederst i powermeteret). Og ja, så lader den jo også meget langsomt med halvkoldt batteri, hvilket dette jo illustrerer problemet meget godt. Det er jo ikke supercharging, men snarere subcharging :-(

Begrænsningen i ladeeffekt er den samme, uanset om man lader på Tesla SuC, andre DC-ladere eller hjemmeladning. I dette tilfælde er det BMS'en, der bestemmer max. ladeeffekt.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 10
jramskov
jramskov Apr 11

Kørte Aarhus - Ishøj - Aarhus i lørdags i vores TM3 LR AWD fra 2019. Var forbi på tilbagevejen og havde egentlig ikke planlagt at kigge forbi, men vi ramte den med <10% tilbage på batteriet og kunne se at Middelfart som sædvanlig var ret fyldt. I forhold til motorvejen ligger den helt klart ikke optimalt - det tager 10 minutter med minimal trafik at komme til/fra motorvejen. Det er en del ekstra tid at bruge. Til gengæld gik vi direkte ind og bestilte en burger i centeret. Jeg flyttede bilen inden vi fik burgeren fordi den allerede der havde ladet nok til at vi sagtens kunne nå hjem til Aarhus - trælse problemer som det har du jo ikke @MOS :P

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 11
Ice2EV
Ice2EV Apr 11

@Jramskov skal mere eller mindre samme rute, bare fra AAL på torsdag. Er der 10 minutter hver vej til/fra motorvej eller samlet 10 minutter?

For med 246 kW, så er det måske værd at køre efter, fremfor 145 på Slagelse eller mindre på Middelfart.

ClausK
ClausK Apr 11

Jeg har lige fået 244kw i Ikast

jramskov
jramskov Apr 11
Citat fra Ice2EV

@Jramskov skal mere eller mindre samme rute, bare fra AAL på torsdag. Er der 10 minutter hver vej til/fra motorvej eller samlet 10 minutter?

For med 246 kW, så er det måske værd at køre efter, fremfor 145 på Slagelse eller mindre på Middelfart.

Det er 10 minutter hver vej. Tjekkede også lige Google Maps og den siger 21 minutter sammenlagt uden trafik.

MOS
MOS Apr 11

Jeg får det altså til 17 min. ekstra kørsel sammenlagt til/fra motorvejen. Hvis man kan lade med 250 kW i Odense, så sparer man nok max. 5 min. ladetid sammenlignet med at lade med 140 kW et andet sted. Så hvis det bare gælder om at komme hurtigt frem, så giver det ingen mening at køre helt ind til Rosengårdcentret. Hvis man derimod gerne vil have en shoppingoplevelse eller et stort antal spisesteder at vælge imellem, så kan det være et fint afbræk på turen.

jramskov
jramskov Apr 11

@MOS: Tænker det kommer an på hvor man måler fra og til.Vi fulgte navigationen og her er den rute vi tog og der siger Google Maps 21 minutter og 12,6km.

PeterE
PeterE Apr 11

Det mest interessante er vel at Tesla nu opsætter 'gratis' opladning ifm indkøb etc, og ikke bare ude ved motorvejene til klassiske pendlere. Det er - synes jeg - et kæmpe skridt. Om det så er et kæmpe skridt i den rigtige retning, det kan jeg ikke helt finde ud af. Til længere ture, ville jeg nok hellere blive 'ude ved motorvejen' - men det er nok bare mig.

MOS
MOS Apr 11

@jramskov

Ja, det giver 21 min. til/fra motorvejen. Men det skal sammenlignes med de 4 min. på motorvejen, du sparer på strækningen mellem de to afkørsler. Derfor 17 min. ekstra kørsel.

Sider: « 1 2 3 4 5 »