Så er tape og cover fjernet (billede set på fjæsen):
Var ved Rosengårdscenteret igår og der holdt flere Tesla'er der så ud til at lade ved standerne - så ja det vil jeg mene uden at have testet det af :-)
Superladeren er åben, men der var ingen type-2 stik som min Model S fra 2015 behøver, hvad gør man så??
Var ved Rosengårdscenteret igår og der holdt flere Tesla'er der så ud til at lade ved standerne - så ja det vil jeg mene uden at have testet det af :-)
Tjek. Min datter havde brug for opladning men Odense SUC var endnu ikke at finde i navigationen tidligere i dag så hun turde ikke løbe an på at den var åben.
Jeg kan bekræfte, at Odense SuC er åben. 16 stalls kun med CCS-stik.
Jeg prøvede også at lade, men blev en smule skuffet over ladehastigheden. Havde naturligvis forvarmet batteriet ved at navigere til SuC, men kun en kort tur på ca. 10 km, så batteriet nåede nok ikke at blive helt varmt.
20 kw så lidt har jeg dog lige godt aldrig prøvet.
Tæt på ubrugeligt.
Jo 16,5 kw, men det er jo derhjemme :-)
Med iskold minus grader bil og få km til lader, har jeg aldrig haft under 35 kw.
For det meste ligger jeg ud med 60kw eller mere, når batteri ikke er opvarmet.
Er så godt nok hos cirkleK, men tænker princippet er det samme.
@cth
Som du sikkert ved, har jeg en af de gamle Model S med reduceret ladehastighed. Batteriet er med firmwareopdateringen også blevet meget mere kuldskær. Selv på kølige sommermorgener mærkes dette markant som reduceret evne til regen (gule stiplede linjer nederst i powermeteret). Og ja, så lader den jo også meget langsomt med halvkoldt batteri, hvilket dette jo illustrerer problemet meget godt. Det er jo ikke supercharging, men snarere subcharging :-(
Begrænsningen i ladeeffekt er den samme, uanset om man lader på Tesla SuC, andre DC-ladere eller hjemmeladning. I dette tilfælde er det BMS'en, der bestemmer max. ladeeffekt.
Kørte Aarhus - Ishøj - Aarhus i lørdags i vores TM3 LR AWD fra 2019. Var forbi på tilbagevejen og havde egentlig ikke planlagt at kigge forbi, men vi ramte den med <10% tilbage på batteriet og kunne se at Middelfart som sædvanlig var ret fyldt. I forhold til motorvejen ligger den helt klart ikke optimalt - det tager 10 minutter med minimal trafik at komme til/fra motorvejen. Det er en del ekstra tid at bruge. Til gengæld gik vi direkte ind og bestilte en burger i centeret. Jeg flyttede bilen inden vi fik burgeren fordi den allerede der havde ladet nok til at vi sagtens kunne nå hjem til Aarhus - trælse problemer som det har du jo ikke @MOS :P

@Jramskov skal mere eller mindre samme rute, bare fra AAL på torsdag. Er der 10 minutter hver vej til/fra motorvej eller samlet 10 minutter?
For med 246 kW, så er det måske værd at køre efter, fremfor 145 på Slagelse eller mindre på Middelfart.
@Jramskov skal mere eller mindre samme rute, bare fra AAL på torsdag. Er der 10 minutter hver vej til/fra motorvej eller samlet 10 minutter?
For med 246 kW, så er det måske værd at køre efter, fremfor 145 på Slagelse eller mindre på Middelfart.
Det er 10 minutter hver vej. Tjekkede også lige Google Maps og den siger 21 minutter sammenlagt uden trafik.
Jeg får det altså til 17 min. ekstra kørsel sammenlagt til/fra motorvejen. Hvis man kan lade med 250 kW i Odense, så sparer man nok max. 5 min. ladetid sammenlignet med at lade med 140 kW et andet sted. Så hvis det bare gælder om at komme hurtigt frem, så giver det ingen mening at køre helt ind til Rosengårdcentret. Hvis man derimod gerne vil have en shoppingoplevelse eller et stort antal spisesteder at vælge imellem, så kan det være et fint afbræk på turen.
Det mest interessante er vel at Tesla nu opsætter 'gratis' opladning ifm indkøb etc, og ikke bare ude ved motorvejene til klassiske pendlere. Det er - synes jeg - et kæmpe skridt. Om det så er et kæmpe skridt i den rigtige retning, det kan jeg ikke helt finde ud af. Til længere ture, ville jeg nok hellere blive 'ude ved motorvejen' - men det er nok bare mig.
@jramskov
Ja, det giver 21 min. til/fra motorvejen. Men det skal sammenlignes med de 4 min. på motorvejen, du sparer på strækningen mellem de to afkørsler. Derfor 17 min. ekstra kørsel.
@PeterE
Jeg synes, det er helt fint, at der er SuC'er til begge behov. Jo flere Teslaer (og evt. andre elbiler, der kan lade ved Tesla SuC), der kommer, jo flere SuC'er er der behov for. Og på et eller andet tidspunkt giver det vel også mening at fordele dem til der, hvor der også kommer mange biler. Jeg synes bestemt, det er et skridt i den rigtige retning.
Til længere ture, ville jeg nok overveje, om jeg er i humør til en hyggetur med mad/shopping, eller jeg bare vil hurtigst muligt frem. Dem, der ikke har tid/lyst til at tage omvejen forbi Rosengårdcentret, kan jo lade i Slagelse eller Middelfart. Eller ved nogle af de andre ladeoperatører, der har ladere langs motorvejen (bl.a. også ved Odense). Der er efterhånden mange muligheder.