Loading...
dk

Tesla skadet!! | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Apr 12 '15

Jeg håber da han KIGGER fremover i stedet for at LYTTE.  Børn på cykler larmer sjældent mere end en Tesla.

Citat fra Comeback

Han havde ikke hørt mig komme.

gunberg
gunberg Apr 13 '15
Hvem skal man kontakte for at få repareret en lille lakskade foran? Nok far en bil med krog parkeret foran mig.
Hookmaker
Hookmaker Apr 13 '15

Elkjærs lakcenter (lakexperten) i kastrup, lige bag Tesla har lavet mange Tesla lakarbejder.

Comeback
Comeback May 11 '15

Hentede min sorte på "skadestuen" efter den var blevet påkørt af politiet, og var glad indtil solen kom frem. og det var tydelig at den nye dør ikke flugtere med bag døren, den gabte 2 mm midt på døren :( Det var en ommer, de havde skiftet for døren men ikke bagdøren den var "bare" malet

Så jeg tjekkede loggen på den og så at der var kørt ca. 5 km med et energi forbrug på mellem 400 og 600w/km for de 5 km de havde haft den(mit plejer at ligge på under 200), og mens de havde haft den var der også kommet en afskrabning i fronten som også blev rettet.

Så nu skal den tilbage på "skadestuen" og laves om :(.

FrederikC
FrederikC May 11 '15
Comeback er det hos DAS? (Hvis man må spørge om det)
Nappedyret
Nappedyret May 11 '15

@Comeback DAS i Rødovre?

Har min stående hos dem i øjeblikket. De skal lave en forsikringsskade til 80.000 DKK! Så håber de laver et ordentligt stykke arbejde.

Comeback
Comeback May 11 '15

@Nappedyret jeg så en grå der ude :) regner med det var din :) 

Nappedyret
Nappedyret May 11 '15

@Comeback Det lyder sandsynligt :-)

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 11 '15

Hvor irriterende! De er nok ikke klar over at ejeren kan se om de har kørt i vognen.

KS
KS May 12 '15

@Comeback: Da jeg i tidernes morgen havde min bil ude hos "skadestuen", kunne jeg også se på min dataopsamling, at der havde været et par voldsomme accellerationer ude på Slotsherrensvej - hvor hastigheden lå KLART over det tilladte. Det selvom bilen kun skulle fra "skadestuen" til naboen som er maler - så blev der alligevel kørt en omvej på 5 km.

Busimiss
Busimiss May 12 '15
Man kan vel sætte den i "valet parking mode", hvis man har den funktion, så er der en øvre grænse på hastighed.
KS
KS May 12 '15

@Busimiss: Nu kan man, Ja. Men der var engang for længe siden..

Lars72
Lars72 May 12 '15
Min havde også et højt watt forbrug men jeg trackede det på live på tesla app til at være ifm slutrengøring som DAS outsourcer. Så jeg tror ikke das er klar over at der races i teslaen. Fortæl det hos das og sæt den i valet mode.
MrCoffee
MrCoffee May 12 '15
Det er sgu ikke i orden. Når jeg fik skiftet dæk var jeg der hele tiden, netop for at der ikke skulle en "Brian" ud og prøve den af. Men det jo lidt svært ved malerarbejde. Kan man ikke sætte valet mode til max 50 km/t. :) hvis de kun skal over til naboen, kunne være lidt sjovt at se deres reaktion i en 85D model.
Comeback
Comeback May 12 '15

når den er på skadestuen kan man ikke sætte den i "valet parking mode" for så kan de ikke komme i frunken :( 

Lauer
Lauer May 12 '15

Tror desværre det sker tit at unge på værkstederne lige er ude og brænde bilerne af. Typisk er det jo dem som får "æren" af at flytte bilen fra et sted til et andet.

Havde en oplevelse med service af en tidligere bil, hvor jeg kunne se at der var kørt omkring 25 km og benzinforbruget var unaturligt højt. Desværre var motoren også medtaget af besøget, men svært at bevise at de har "mishandlet" bilen. Her skulle bilen slet ikke ud og køre, men de skulle jo have en testtur som de sagde :-(

Klaus_
Klaus_ May 12 '15

For en del år siden, før GPS trackere i biler var endnu mere ukendt end det er i dag, havde jeg også monteret én i en bil der skulle have lavet rust på et værksted (en billig cabriolet). Jeg havde sat et geofence op på den så jeg ville få en SMS hvis den kom udenfor værkstedets grund. Og det kom den. Kørte et par kilometer, hvor den nåede over 100 km/t (på landevejen). De nægtede at have kørt i den. Det værksted har jeg ikke besøgt igen. 

Hvis Tesla'en skal afleveres til nogen, der ikke er et Tesla SC, skal man måske lige gøre dem opmærksom på at der altså er GPS i bilen, så de bedes venligst ikke tage en tur i den.

MrCoffee
MrCoffee May 12 '15
Sådan
Genild
Genild May 12 '15

Ja, der mangler vel bare Rottweileren med tendens til køresyge på passagersædet for at fuldende beskyttelsen.

Selv tager jeg altid rattet med når jeg afleverer bilen til service.

Mvh L@rs :-)

Hookmaker
Hookmaker May 16 '15
Så blev det desværre min tur!
Kort historie: kørte til Frankrig igår og ankom efter 1600 km og 20 timers kørsel. Super tur, vi kørte hurtigt, uden at tænke ladeøkonomi. MEN vi skulle lige have den her satans ulykke med:<br />
Kører af motorvejen ved Aachen for at lade kl. 01.00. Kommer op på lille hovedvej 100 m før lader på stor Shell tank. Min vejbane 1/3 spærret i længderetning, pga vej arbejde. Ser lang kolonne af store biler med blå blink komme kørende imod mig, så blinker ind og holder ind i vejsiden, så de kan passere. Ser en bil i bakspejlet, der standser og holder med god afstand bagved, alt er ok. MEN så kommer der selvfølgelig en dame og brager ind bag i ham med 40-50 km/t og han bliver smidt op i mig. FEDEST! De 2 mercedeser var begge totalskadede, skaderne på teslaer er pt. En bagskærm, kofanger (plast) og bagklappen, den kan dog åbnes og lukkes. Politirapporten er god tysk grundighed og vi var de eneste der kunne køre videre. Ingen pådrog sig personskade, undt. damen der fik impact med airbag og sele, og de to unge herrer var lidt ømme i nakken. Tja, hvad skal man sige, 1 1/2 måned og pisseirriterende!

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker May 16 '15
Sider: « 1 2 3 4 »