Loading...
dk

Problemet med automatisk bagagerumsklap | Tesla Forum

burns
burns Feb 22 '22
Motoren i låsen til bagagerummet er vist brændt af og det giver mig nogle problemer. Bilen tror bagagerummet er åbent men det er lukket og låst. Jeg får lov til at trykke på Luk og jeg får blot de sædvanlige 3 bip og så ikke mere.

Jeg kan ikke låse bilen, så det er noget risikofyldt at gå ind og handle.

Jeg har bredt om tid til service, men Tesla ignorerer mig på andet døgn.

Er der nogen der har et nummer til Tesla?

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre? 

Det er en jævnt træls situation at stå i.
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 22 '22

Øv hvor træls. Du burde kunne ringe til dem på 898 869 84

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 22 '22
NOELON
NOELON Feb 23 '22

Jeg fik et tilsvarende problem løst hos Autoskadestuen. De var nødt til at lægge bagsæderne ned, kravle ind i bagagerummet, afmontere bagklappens beklædning og udløse låsen manuelt.

burns
burns Feb 23 '22
Citat fra Gustavsfar

Øv hvor træls. Du burde kunne ringe til dem på 898 869 84

Har prøvet dette nummer, men de kan ikke hjælpe. Ham jeg snakkede med (som ikke kunne Dansk) sagde dog jeg kunne skrive til service center via den sms jeg modtog.

Det bliver nok løsningen...
burns
burns Feb 23 '22
Citat fra TSLA

Jeg fik et tilsvarende problem løst hos Autoskadestuen. De var nødt til at lægge bagsæderne ned, kravle ind i bagagerummet, afmontere bagklappens beklædning og udløse låsen manuelt.

Ja, jeg har set et par videoer om det og de fortæller samstemmende at man skal være to om det for ellers risikerer man at ødelægge ledninger.

Og well, jeg er ikke så adræt som jeg har været, så jeg hælder mod at få hjælp til at løse det. :-D
burns
burns Feb 23 '22
Jeg kørte en tur i går aftes på en lidt ujævn vej og det fik bagklappen til at gabe lidt og jeg kunne nu åbne den manuelt. Jeg kunne ikke få lukket den automatisk så jeg lukkede medvirke og nu siger bilen at den er lukket og jeg kan låse bilen igen (og bruger mobilen til at tænde for varmen igen). Desværre var det på en parkeringsplads og ikke derhjemme, for så havde jeg nok ikke lukket den (helt).

Kan nok ikke vente til den 25. marts med at få det lavet...
burns
burns Feb 25 '22
Jeg fik en tid hos Tesla Århus her over middag i dag og de løste problemet hurtigt. Samlet pris var lige under 1000 kr. Aktuator blev skiftet 

Det klassiske problem bist sig, dvs problemet kunne ikke genskabes (efter 10 vellykkede åbninger) og bilen blev kørt ud af værkstedet igen med uforrettet sag. Jeg fik tilbudt at skifte den sandsynlige fejlende aktuator, men har lidt i tvivl når den nu virkede. Og netop som han ville demonstrere at den virkede fint, så fejlede den og så var problemet jo åbenlyst. :-)
Cubic
Cubic Feb 27 '22

@burns Den besked jeg fik af en ranger var : De har modtaget et parti motoriserede cylinder, som har en defekt ( Noget med en manglende o-ring ) og den skal skiftes på garanti.

Ja det er en periodisk fejl som er afhængig af udefrakommende vand, så de ved hvad problemet er, og skal bare hoste op med en ny. :). Ellers sender vi Putin efter dem. :o(

burns
burns Feb 28 '22
Well, nu er bilen over 4 år og udenfor garanti der ville kunne hjælpe jer. Jeg kan acceptere at betale for det når det ikke er flere penge vi snakker om 

Jeg er straks mere bekymret for de satans trækaksler der altid skal skiftes i utide.
Cubic
Cubic Feb 28 '22

Nå ok så :)