@MOS. Er der nogen opdatering på emnet ?
Jeg har kontaktet Røde Kors og spurgt, om de vil hjælpe med at få projektet i gang. Jeg har modtaget følgende standardagtige svar, som jeg læser som et "Ellers tak, vi har travlt, men du må da gerne udfylde vores formular for at melde dig som frivillig sådan helt generelt".
Kære Mark, Tak for din henvendelse, der vidner om stort engagement. Vi er i færd med at organisere vores respons på krisen i Ukraine og kender endnu ikke de konkrete behov. Forskellige hjælpeopgaver kan hurtigt opstå og vi kan få brug for mange flere frivillige her i landet. Vi sender desværre ikke frivillige ud af landet. Du må meget gerne allerede nu melde dig parat ved at udfylde formularen her: https://www.rodekors.dk/parat/hjaelper Du kan sætte kryds i boksen: Opgaver hvis der opstår behov i forbindelse med kriser i Danmark? Og skriv meget gerne ”Ukrainefrivillig” øverst i feltet ”egne bemærkninger”. Tak for det Krista
Jeg tror, hvis projektet skal blive til noget, så kommer vi nok selv til at drible videre med det på egen hånd blandt Tesla-ejerne. Evt. med hjælp fra Tesla/Elon Musk. Jeg har desværre ikke personligt overskud til selv at tage teten med det lige p.t., da jeg lige er startet på nyt arbejde. Så jeg håber, at andre vil gribe bolden og gøre noget aktivt.