Loading...
dk

Geografisk fordeling af Model S i DK | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Dec 15 '14

Randers, :) har også min egen SUC.. kunne godt have brugt din i dag AP.. men gav den fuld gas til middelfart. har haft TMS i 13 dage nu. 3500 km tilbage lagt.. det er sku en super bil :)

Genild
Genild Dec 15 '14
Puha - hvad der virker endnu værre for os ø-nationalister er antallet af Tesla'er på vores smukke ø. Normalt regnes Fyn som værende repræsentativ for 10% af landet - men med kun seks flag ser det lidt ynkeligt ud.
Kan du ikke også gøre lidt ved det Ken? - skide være med at tallene ikke passer, så længe de sætter os her på Fyn i et bedre lys.
muller
muller Dec 15 '14

@Genild: Altså et kort med flere rige legetøjsbilister på fyn :-)

Genild
Genild Dec 15 '14
Ja tak :-) og det vil med garanti også glæde vores landsbyminister, der er så forfærdelig glad for Langeland og ikke mindst Fyn.
muller
muller Dec 15 '14
Citat fra MartinPedersen

Muller: En hurtig og effektiv metode til at finde ud af hvor mange Teslaer der er indregistreret i DK,

er at gå ind på www.nrpla.de Vælg "avanceret søgning" .

Under mærke vælges Tesla.

Under registrerins status vælges Registreret.

Hvis du vil have status for enten model S eller Roadster skal du gå ind under vælg model, ellers får du begge dele oplyst.

Du kan så klikke på nummerpladen og få mere info, indtil for få måneder siden kunne man se folks fødselsdato, samt om det var en mand eller dame (man kunne ikke se CPR nummeret).

Men denne funktion er blevet skjult efter en masse brok, desværre...

Jeg kan så røbe at hvis der er gæld i bilen og man kigger under "Bilbogen" så kommer der på nogle af bilerne navn og de første 6 cpr-cifre frem på låntagere/ejere (samt hovedstol), men ikke adresse. Det gælder fx for min nummerplade, og for dem i numrene lige omkring den. Mens jeg ved stikprøver på andre nummerplader ikke får noget svar fra bilbogen... (update: Den Digitale Tingbog er midlertidig ikke tilgængelig. For yderligere information se www.tinglysningsretten.dk)

Forummets indlæg er redigeret af muller Dec 15 '14
MartinPedersen
MartinPedersen Dec 15 '14

Jeg syntes det andet var smartere, men der var nogen der mente at det kunne misbruges af tyveknægte, til at se via bilens nummerplade, hvad alderen på beboerne i et hus er.

Os der handler lidt biler syntes det var smart, for så kan man hurtigt se om det er bilens reelle ejer man står sammen med.

Men jeg syntes det er lidt sjovt at kigge i bilbogen, for nogen gange falder man over folk der siger de har så og så mange penge, men alligevel skylder langt over 500.000 i deres bil =)

DerHansi
DerHansi Dec 15 '14

@martinpedersen : mjaaeh de fleste folk med lidt på kistebunden skylder jo som regel også i deres hus.

Ikke mindst i disse tider er der jo folk som har opdaget at cash is king og når der kan lånes til omkring 2-3 % så skal man da være en slem tosse hvis man anbringer  mere end højst nødvendigt af sin fomue der. Men selvfølgelig skiller det nok nogen får fra bukkene (mig selv inklusiv)

Larsen
Larsen Dec 15 '14
@Derhansi. Indrømmer jeg så er en "tosse" da jeg som det første jeg gjorde, da jeg fik mulighed for det, var at betale huset ud. Når det først er betalt, så kan man altid klare sig, selvom der kommer diverse kriser og ens aktier m.m. pludseligt er næsten intet værd mere.
Bianco
Bianco Dec 15 '14

Når I kikker må kortet så husk at det viser byer med forumbrugere - der er ikke en pind per forumbruger.

DerHansi
DerHansi Dec 15 '14

@larsen : nu skal detteher heller ikke udarte sig til et seminar i finansiel rådgivning , først og fremmest skal man gøre det man sover bedst om natten med. Typisk løber en bilfinansiering jo også noget kortere end en husfinansiering. Oldschool husråd som at betale sit hus ud, tjaaeh different strokes for different folks - men murstene kan jo være svære at tygge - når konjunkturkrybben er tom - og endnu sværere at få kontanter ud af når lokummet brænder.

Hookmaker
Hookmaker Dec 16 '14
@DerHansi, enig. Jeg er opdraget jysk snusfornuftig og har altid betalt hurtigt af, men tiderne har ændret sig og jeg er også begyndt at forstå at det gælder om at gi den gas mens man kan - der er ingen lommer i gravkostumet anyways! ....;-)
DerHansi
DerHansi Dec 16 '14

@Hookmaker : hrrmm jysk snusfornuftig , altså er du den der dude som til tider svæver rundt i mit nabolag, kun hængt op i noget stof man også laver dametøj af - og som ræser rundt i en "pimped Ellert" ?

Tjaeeh talk about succesfull assimilation :-)

Hookmaker
Hookmaker Dec 17 '14
Ha, det har jo intet med økonomi at gøre.....;-)
Kameli
Kameli Dec 22 '14

Hejsa

Jeg er glad for at i har kunne få lidt glæde af www.nrpla.de :)

Da jeg læste tråden herinde gav det lidt inspiration, så hvordan har man juleafslutning bedre end med lidt arbejde og leg der samtidig måske kan være til gavn for andre. 

www.hvorborbilen.dk kan man slå op hvor en bil bor. Det er ikke alle biler man kan slå op, men en god del. De test jeg har lavet på Tesla har i hvert fald givet svar hver gang.

Så er det bare med at slå op og få lavet et kort ;)

muller
muller Dec 23 '14

Lækkert :-) Så er der jo ikke nogen undskyldning for ikke at få lavet lidt statistik...

kajakaj
kajakaj Dec 26 '14

~~Opdaterede tal fra motorregistret baseret på postnumre:

Der er nu indregistreret 21 S60, 319 S85 og 227 P85 - i alt 567 stk . De er fordelt med 373 på Sjælland og øerne, 30 på fyn og 161 i Jylland. I alt pr. 25.12.2014 567 model S. Differencen på 3 stk skyldes at der ikke kunne findes postnumre på dem.

Vedhæftet kort med placering efter postnumre.

kajakaj
kajakaj Dec 26 '14

Fandt lige en måde at linke til Google Earth filen med postnumre placering af Teslaer

http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=1012798

FrederikC
FrederikC Dec 26 '14
Superfedt Kajakaj!
Werge
Werge Dec 27 '14
Godt arbejde kajakaj
kajakaj
kajakaj Dec 27 '14

Tak - håber Ken kan lave en ændring af Teslaforum, så jeg kan lægge fil-formatet direkte ind her.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »