Loading...
dk

Geografisk fordeling af Model S i DK | Tesla Forum

KS
KS Dec 27 '14
@kajakaj: du kan nu uploade kmz filen
kajakaj
kajakaj Dec 27 '14

Geografisk markering af Teslaer model S i DK fordelt på postnumre pr. 25.12.2014

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 27 '14
kajakaj
kajakaj Dec 29 '14

Velkommen til de sidst tilkomne i Teslafamilien - 583 er markeret på kortet.

Nommensen
Nommensen Dec 29 '14
Ser interessant ud - er Dragør placeret under Kastrup?
kajakaj
kajakaj Dec 29 '14

Google placerer 2791 med Ullerup som punkt, så det må være postdistriktets centrum

KS
KS Dec 31 '14

Har opdateret kortet med Kaj's fantastiske arbejde med at hente og fordele TMS efter postnummer, og har lavet et kort på Google Maps, som jeg har lagt i menuen under "Kort"

Larsen
Larsen Dec 31 '14
Jeg var lige inde og se på Google maps, og så der var 3 Tesla i Støvring, nævnt på en pind. Når man så ser på hvor pinden er placeret, så står den faktisk præcis der hvor han bor, som fik den første i Støvring. Jeg troede det gik på postnumre, og ikke på specifikke adresser. Det er måske ikke så fedt, at man (herunder diverse biltyve) på nettet direkte kan gå ind og se præcis hvor de står.
KS
KS Dec 31 '14

@Larsen: Så vidt jeg ved er det Google der placerer markører udfra det postnummer, som Kajakaj har lagt bilerne ind i - eller rettere antallet af biler. Selv bor jeg i Bjæverskov, og markøren er sat midt i byen, der hvor google altid markerer når man vælger Bjæverskov, så mon ikke det bare er en tilfældighed - eller der hvor Kajakaj selv bor?
Se f.eks i Faxe - der er 5 biler hjemhørende - og nok ikke alle på Bryggeriet..

Larsen
Larsen Dec 31 '14
Mht. Faxe, tror du ikke det måske er det samme som Støvring, at pinden står hvor der hvor områdets første Tesla blev leveret. I Støvring står der jo også blot 3 på den samme pind, men jeg tror ikke på det det er tilfældigt den lige står midt i den landejendom som han bor på, som fik områdets første. Lad os lige høre fra f.eks. KajaKaj eller andre som evt. bor i et område med forholdsvis få biler. Passer pilen med jeres bopæl, eller ved I om der hvor pilen står, findes en Tesla?
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Dec 31 '14
kajakaj
kajakaj Dec 31 '14

Pinden er sat af Google Earth når man søger postnr., så det er ikke noget med 1.ste levering. Enig - man skal ikke kunne se den eksakte adresse, og den kender jeg heller ikke. Antal på markøren angiver blot det antal der er registreret under det postnr.

Larsen
Larsen Dec 31 '14
Okay, blot meget mærkeligt, at pinden står lige præcis på den helt rigtige ejendom, som endda ligger nogle kilometer fra bycentrum, hvor man må formodes at postnummeret har base.
kajakaj
kajakaj Dec 31 '14

Google placerer postnr i centrum af postdistriktet og ikke efter hvor posthuset ligger, så det er nogle steder midt i en sø, skov eller langt fra den by postnummeret hører til.

BENT8250
BENT8250 Dec 31 '14
Bent 8250
Jeg er ny her og har stor glæde af alle de oplysninger og indlæg som nuværende ejer af TESLA
har.Min står til lev.til Marts - ja jeg er begyndt at glæde mig.Den har godtnok ikke fået et vin nr endnu så jeg kan kun håbe
I ønskes alle et godt nytår
KS
KS Dec 31 '14
Velkommen Bent, og godt nytår til alle!!
kajakaj
kajakaj Jan 1 '15

Hej Ken. Det link du sendte mig, kan jeg ikke få lov til at oploade filer i. Jeg har selv oprettet denne, som virker - sikkert fordi jeg selv står som ejer. Vil du rette Teslaforum til at hente dette link.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zKDT_JR5s8Cg.kt68Q55YswtY

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 13 '15

39 nye Teslaer på 2 uger, det går hurtigt, mon ikke vi runder 1.500 indregistrerede Tesla'er inden året er omme?

Jeg tænker med nye modeller, og den mulige afgift fra 2016, som endnu ikke er afklaret.

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Jan 13 '15
Kristian70k
Kristian70k Jan 13 '15

mit bud er 2500.. :)

Kiefer
Kiefer Jan 13 '15

Man må sige at postnummer Hinnerup er pænt repræsenteret med 6 stk. Omkring Århus er det det næsthøjeste antal kun overgået af selve Århus med 7 styk.

/Martin

kajakaj
kajakaj Jan 13 '15

15 i Risskov :-)

Kiefer
Kiefer Jan 13 '15

kajakaj: Ja, selvfølglieg Risskov, dem havde jeg lige overset. 

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »