Loading...
dk

Geografisk fordeling af Model S i DK | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Jan 30 '15

Rene fra Kameli har videreudviklet nrpla.de til os, så Tesla-kortet opdateres løbende. Rigtig flot arbejde, som sparer mig for en masse opslag og vedligeholdelse. Ken - vil du linke til dette kort fremover.

http://nrpla.de/tesla-kort

kajakaj
kajakaj Jan 30 '15

22 indregistreringer i januar. 18 blev indregistreret lige efter årsskiftet, og må have "stået over" fra december, så reelt kun de 4 der blev registreret midt i januar der er leveret denne måned. Ikke imponerende. Håber februar, og ikke mindst marts byder på væsentligt flere leverancer fra Tesla.

DeaconWP
DeaconWP Jan 30 '15

Kajakaj.

Dit link er lagt ind i denne tråd:

NYTTIGE LINKS TIL HVERDAGEN. UDEN SNAK

Under tips og tricks.

Bjarni
Bjarni Jan 30 '15

Mon ikke de få leveringer i januar skyldes at mange kommende Tesla-ejere har bestilt en 85D som ikke kan leveres endnu?

kajakaj
kajakaj Jan 31 '15

Det nye kort, som Rene fra Kameli har lavet til os indeholder både Roadstere og modelS. De 59 der står som ukendte er bl.a. afmeldte biler. I alt findes der lige nu 33 Roadstere og 622 model S indregistreret i DK. Kortet stemmer derfor, men totalen er kun rigtig hvis man trækker ukendte fra.

kajakaj
kajakaj Feb 1 '15

@Baronen: Enig - tak

Kiefer
Kiefer Feb 1 '15

De 22 registreringer i januar passer jo meget godt med hvad vi normalt ser, februar bliver nok lige så tynd, men derefter bliver der travlt i marts op til kvartalsafslutningen og en masse D-modeller skal udleveres.

/Martin

kajakaj
kajakaj Feb 2 '15

Fordelingen i landet er nu 435 på Sjælland incl. 1 på Bornholm, 32 på Fyn og 189 i Jylland. Tallene indeholder alle Teslaer, både model S og Roadstere. Totalt er der 33 Roadstere i hele landet.

nicom
nicom Feb 2 '15
Landets tredje største ø er tilsyneladende stadigvæk på 0 Tesla ejer.Bliver jeg den første i næste måned
kajakaj
kajakaj Feb 2 '15

@Nicom: Ja - du kommer til at vække opsigt i Nakskov området. Nyd det.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Feb 2 '15
nicom
nicom Feb 2 '15
Ja, jeg glæder mig helt vildt men jeg håber absolut at flere i mit lokal område inspireres til at køre/købe ordentlige elbiler når de ser mit "røde lyn " ;-)
kajakaj
kajakaj Feb 5 '15

Jeg har undersøgt tallene for at se hvor de stammer fra. Total 664 registrede Teslaer i DK, fordelt på 631 model S og 33 Roadstere. 19 står som ukendt pga. ukendt postnummer - 1 er model S og 18 er Roadstere. Dvs. 15 Roadstere er med i tallene under postnumre og på sigt vil model X også være med i tallene og kunne ses på kortet.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Feb 5 '15
kajakaj
kajakaj Feb 5 '15

De 15 ud af 33 Roadstere er reg. på følgende postnumre.

1260
1260
1651
2100
2200
2690
2900
2900
2920
3100
7620
8240
8382
8940
9200

Kiefer
Kiefer Feb 5 '15

Hvad kan være årsagen til at så mange roadsters står med ukendt postnummer?

/Martin

kajakaj
kajakaj Feb 5 '15

Ja - mærkeligt. At en enkelt model S ikke kan slås op kan være en tilfældighed, men at over halvdelen af Roadsterne ikke kan, det er underligt. måske VIP ejere

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Feb 5 '15
Hookmaker
Hookmaker Feb 5 '15

Ka` det være fordi de tilhører Gimi?....;-) 

EVfan
EVfan Mar 17 '15

På nrpla.de så jeg tilfældigvis at der var registreret nogle 85R modeller, det må da være en skrive fejl eller ?

I øvrigt når vi snart 1000 "S"er med den vækst der er lige nu.

/Jens

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15

Jens7700: Det kan sagtens være en skrivefejl, min tidligere Mercedes S-350 var registreret som værende en Mercedes 5350... Det er vist kun mennesker der sidder derinde og taster ;-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 17 '15
Citat fra kajakaj

Rene fra Kameli har videreudviklet nrpla.de til os, så Tesla-kortet opdateres løbende. Rigtig flot arbejde, som sparer mig for en masse opslag og vedligeholdelse. Ken - vil du linke til dette kort fremover.

http://nrpla.de/tesla-kort

Bliver kortet ikke opdateret længere?

På kortet står der, at der er 728 Tesla, hvis man henter listen med antallet af Tesla i DK er tallet over 920.

/Martin

KS
KS Mar 17 '15
Jo, men kortet tager udgangspunkt i den som er registreret - ikke under registrering. De resterende er på vej ind i dk, og endnu ikke tildelt ejere - dermed ikke plader.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »