@p85dk
Ps en fast udgift er en der ikke påvirkes af forbrug, men da refusion stiger ved øget forbrug som derefter kan trækkes fra abb omkostningerne må en hjemmeladeløsning skulle betragtes som variabel, for hvordan vil du ellers forklare at man kan have negativ betaling til f.eks CLEVER.
Ja, der er ingen tvivl om at du er smartere end mig, du har simpelthen fundet en måde hvorpå du kan modregne refusionen 100% i dit abonnement, uden at skulle tænke på at du lige skal have dækket din udgift til strømmen først.
Umiddelbart når jeg læser at du har fået 11367 kr. retur for 26.000 km, så er dit regnestykke på dit mest optimale tidspunkt (højeste forbrug) i mit hoved følgende;
12x750 kr. i abonnement
ca. 6.000 kWh á 1,60 kr (fordi du køber meget billigt ind) i udgifter til el
Hvilket giver 18.600 kr. i udgifter, så har du fået 11.367 kr. retur, så 7.233 kr. mod 9.600 kr. hvis du havde ikke havde det abonnement, så har du sparet groft regnet 2.500 kr. på det år eller ca. 10 øre pr. kilometer.
Men når du så kun kører 1/4 altså 6.500 km på et år og kun bruger 1.500 kWh og kun får 2850 refunderet, så koster det år dig 8550 kr. hvor det ville have kostet dig de 1.500x1,60 kr. = 2.400 kr. uden abonnement, så har det lige pludselig koster 130 øre pr. kørt kilometer og ikke 36 øre, Altså nærmere 350% overpris.
Alt ovenstående forudsætter jo selvfølgelig at du køber selve strømmen til under 10 øre kWh, men det kan jeg forstå på dit indlæg at du gør.
Ang. Modstrøm og gratis strøm om natten, så er det jo en lille stjerne ud for den som er ganske interessant, specielt hvis man kigger på fx. spot priser. Der er nemlig en max på 85 øre/kWh inkl. moms. Her i vinter har det næsten været reglen mere end undtagelsen at strømmen har været endog meget dyr, specielt om natten, så den gratis strøm har måske stadig kostet 1,50 kr./kWh, hvis man ikke har været opmærksom og bare troet man havde gratis strøm om natten.
@p85dk
Både gratis SUC og all incl abb, ja de har samme hage, de får ikke folk til at køre økonomikørsel.
Jeg har gratis SuC og jeg kører økonomikørsel.
Men hvad har det egentlig med emnet at gøre?
Ja, hvad er status på SuC Kolding? :D
Den kommer lige efter de har åbnet den i Korskro/Esbjerg :-)
@p85dk
Både gratis SUC og all incl abb, ja de har samme hage, de får ikke folk til at køre økonomikørsel.Jeg har gratis SuC og jeg kører økonomikørsel.
Men hvad har det egentlig med emnet at gøre?
--------------------------------
Ja gad vide :-)
Så har vi nyt fra: https://forum.supercharge.info/...-denmark/2027/2
Jeg tillader mig lige at genbruge lidt billeder her. Ser ud til Tesla klargører 5 rækker med 4 ladestadere så op til 20 i alt altså samme design som i Hedensted.

Det bliver et godt nyt sted, kun ~1 kilometer fra motorvejen.
De har også opdateret Super Charger kortet. Sjovt nok har de ikke selv opdaget at de har åbnet en SuC i Odense :D
Esbjerg står til Q4 2022 - heeeeelt sikkert :D
Prøvede den i Odense.
Bilen viser at den står i den anden ende af p-plads end den gør... så lidt sved på panden med 30 km tilbage.
Men den var der :-)
Pas men hvordan vil man ellers forklare at bilerne blev sat ned med ca 55000 da fri SUC blev afskaffet, ja kursen på US faldt jo ikke så kraftig, og de biler der sidst blev solgt med fri SUC, de havde jo samme batteri og udstyr som de biler hvor gratis SUC ikke var incl. Dvs at Tesla må have ment at gratis SUC havde en værdi på ca 55000, da de afskaffede den.
Vagn, din høkerregning er jo på ingen måde forkert - jeg tror bare at virkeligheden omkring Tesla prissætninger er meget mere kompleks. Bilerne - også de tidligere Model S - koster det som markedet kan bære og som kunderne vil betale - på et givet tidspunkt. Nogle vil tale om prispunkt.
Egentlig er det vel også (lidt) ligemeget hvormeget forudbetalt/gratis SuC KOSTEDE - for det interessante er vel hvormeget det er VÆRD. Jeg har personligt brugt min gratis SuC mulighed 15 gange alt i alt, så den værdi er nok begrænset. Til gengæld, så varmer det mit indkøb-hjerte når jeg til sommer kører til Frankrig for at se TdF uden af tænke på hvad strøm koster.
De har også opdateret Super Charger kortet. Sjovt nok har de ikke selv opdaget at de har åbnet en SuC i Odense :D
Esbjerg står til Q4 2022 - heeeeelt sikkert :D
Haha, Esbjerg har været en joker i mange år! :)
Så alle lokationer er blevet flyttet 1-2 kvartaler ud i fremtiden og Frederikshavn er kommet på som ny. Sjovt Odense er forsvundet!
Ny planlagt mellem Hamburg og Hannover så der nu skal være 3 fremfor 2.
Synd det er så svært at få dem op, min fornemmelse er at det er utroligt svært her i Danmark, ser ud til at gå lidt mere smertefrit i udlandet. Er det Energinet og de lokale el-distributører som trækker i bremsen?
Mht Esbjerg fandt selsoe da nye info i denne tråd : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/8273
Ja, jeg ville vente med at tage den kilde som bekræftet. Det er en mystisk lokation. Jeg tror mere på Korskroen eller ved Sunset i nærheden af Q8's nye lynladere. Men nu er den flyttet til Q4 så venter lidt med at lede efter den når jeg er hjemme hos mine forældre.
Edit: Ellers skal det være i krydset mellem Kjersing ringvej og Stormgade, der er både mad (Burger King eller Sunset) og diverse butikker. Det er ikke en helt dum lokation, men langt fra motorvejen.
Edit: Ellers skal det være i krydset mellem Kjersing ringvej og Stormgade, der er både mad (Burger King eller Sunset) og diverse butikker. Det er ikke en helt dum lokation, men langt fra motorvejen.
Langt?! Det er da tættere på motorvejen end både Aarhus, Odense, Randers, Nørre Alslev og den kommende Kolding SuC.
De har helt fjernet Hørsholm igen, selvom den skulle være kommet op i Q4 21, det var en skam. Gad vide om de mener at de dækker det behov med en i Helsingborg?
Er Taastrup ny? Q2 22, alligevel?
Ja, joken Esbjerg udskudt endnu et par kvartaler. Da de annoncerede SuC ved Korskro i sommeren 2014, så tror jeg ikke at det kan være andre end Tesla selv der er skyld i at den endnu ikke er kommet.