Loading...
dk

Tesla SuC i Kolding | Tesla Forum

P85DK
P85DK Apr 4 '22
Citat fra Johannelund Pas men hvordan vil man ellers forklare at bilerne blev sat ned med ca 55000 da fri SUC blev afskaffet,

Hvordan forklarer du at Tesla fra den ene dag til den anden satte prisen på en Model X ned med 500.000 kr. i 2018? Teslas prissætning er langt fra altid gennemskuelig.

Johannelund
Johannelund Apr 5 '22
@p85dk
Tesla fjernede gratis SUC fra 01012017, simpel Google søgning, så hvorfor din kommentar om model x fra 2018, Google er sku din ven
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 5 '22

Vel blot for at anskueliggøre at teslas prissætning historisk set har været total utilregnelig. Prisen for gratis suc mener jeg bestemt også oprindelig var i omegnen af 17k i 2014/2015 da model s60 kunne købes med suc som tilvalg.

P85DK
P85DK Apr 6 '22

@Johannelund - for at vise at prisjusteringer fra Tesla mange gange er uforklarlige. Bare fordi de fjerner gratis supercharging, og sætter prisen ned indenfor samme kvartal, så er det ikke ens betydende med hele eller dele af prisnedsættelsen er pga at de fjerner gratis superchargning - der er forskel på korrelation og kausalitet, hvillket du også kan læse om på Google, hvis du ikke har haft om det i skolen :-)

KimT
KimT Apr 6 '22
Citat fra Johannelund @p85dk
Tesla fjernede gratis SUC fra 01012017, simpel Google søgning, så hvorfor din kommentar om model x fra 2018, Google er sku din ven

Ja ggogle er din ven - prøv at google Tesla reintroducing free supercharging.

Der var flere gange det blev fjernet og tilføjet igen for S/X i '18 og '19 

cth
cth Apr 6 '22
Citat fra KimT
Citat fra Johannelund @p85dk
Tesla fjernede gratis SUC fra 01012017, simpel Google søgning, så hvorfor din kommentar om model x fra 2018, Google er sku din ven

Ja ggogle er din ven - prøv at google Tesla reintroducing free supercharging.

Der var flere gange det blev fjernet og tilføjet igen for S/X i '18 og '19 


-------------------------------------------
ja det kan jeg huske og det var vist for at sætte lidt skub i salget af de 2 modeller dengang, da det vist stagnerede lidt.
Det var vist også uden prisændringer.
Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 6 '22
Johannelund
Johannelund Apr 6 '22
@cth
Som jeg læser det var det efter den generelle fjernelse af fri SUC primo 2017 kun via henvisninger fra andre Tesla ejere at man indimellem fik 1000 Miles i fri SUC ved køb af ny i årerne efter 2017, dvs rent marketing stunt for at få sat skub i et stagnerende salg.
Johannelund
Johannelund Apr 6 '22
@cth
Som jeg læser det var det efter den generelle fjernelse af fri SUC primo 2017 kun via henvisninger fra andre Tesla ejere at man indimellem fik 1000 Miles i fri SUC ved køb af ny i årerne efter 2017, dvs rent marketing stunt for at få sat skub i et stagnerende salg.
P85DK
P85DK Apr 6 '22

Og det oprindelige 'gratis supercharger' var ikke et marketing stunt for at sælge biler ???

Kiefer
Kiefer Apr 7 '22

Både og, da vi købte vores første i ´14 var det ingen SuC i DK, så det betød alligevel ikke ret meget at de var der.

Da vi købte vores 2'er i ´15 var det AP der gjorde udslaget, gratis SuC var nu med og med SuC'er rundt i DK bestemt ikke en uvæsentlig detalje, men ikke årsagen til købet.

Til gengæld har det nu betydet at vi ikke har købt yderligere ind, men i stedet beholdt vores ´15 og ´16 indtil videre :)

/Martin

 

Johannelund
Johannelund Apr 9 '22
Tjaa da jeg købte min TMS 85d i 2015 var jeg velvidende om at jeg betalte en god sum penge for gratis SUC som jeg vidste jeg stort set ikke ville benytte, da det ikke findes vest for E45,
Har dog benyttet Hedensted nogle gange, mest fordi det jeg sparer ved at lade SUC kan betale for den frokost som jeg alligevel skulle havde. Sidste gang fik jeg en advarsel om spærretid 80% opladet inden jeg havde tygget af munden, havde på daværende tidspunkt opladet fra 35% til 75%, og det med de “katastrofale forlængede ladertider” “jo jo bilen har mistet meget brugsværdi, før skulle man afbryde sin spisning for at flytte sin bil” man skulle måske fokuserer på de goder som Tesla har tilført ens bil via mange flere SUC, Forlænget batterilevetid m.m.
Derfor er jeg ikke med i gruppesøgsmålet,
MOS
MOS Apr 9 '22
Citat fra Johannelund Tjaa da jeg købte min TMS 85d i 2015 var jeg velvidende om at jeg betalte en god sum penge for gratis SUC som jeg vidste jeg stort set ikke ville benytte, da det ikke findes vest for E45,

Hvad med Ikast SuC? Der kommer også i Thisted og Esbjerg.

Sidste gang fik jeg en advarsel om spærretid 80% opladet inden jeg havde tygget af munden, havde på daværende tidspunkt opladet fra 35% til 75%, og det med de “katastrofale forlængede ladertider” “jo jo bilen har mistet meget brugsværdi, før skulle man afbryde sin spisning for at flytte sin bil”

Du kunne jo sætte grænsen for opladning højere end til 80% (f.eks. 100%). Det næsten fordobler den tid, du kan bruge til at få tygget af munden.

I dag, med de lange ladtider, kan man ikke lovligt lade sin bil helt op i Middelfart - ja ikke engang til 80%. Man må nemlig kun parkere der i max. 40 min. Gad vide, hvor mange, der reelt overholder det...?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 9 '22
Johannelund
Johannelund Apr 9 '22
@Mos Citat hvad med Ikast SuC? Der kommer også i Thisted og Esbjerg.<br />
Se det er jo det der er pointen, de længere ladetider betyder intet mere, da der nu findes eller vil komme SUC mange steder, så man behøver sku aldrig som i aldrig at oplade til mere end 80%.<br />
Men Thisted og Esbjerg er alså ikke kommet endnu, de kommer først når Tesla åbner deres SUC for andre bilmærker, pga manglende efterspørgelse. <br />
Se bare et citat fra @Kiefer han beholder sine gamle biler pga gratis SUC selvom de har længere ladetider. Dvs de længere ladetider betyder intet i forhold til gratis SUC og den udbygning af SUC som Tesla har lavet, så man kan snildt komme frem til næste SUC, hvor man alligevel trænger til en pause. Ja Ikast er kommet, men den betyder intet for mig, da jeg allerede har måtte lave en opladningsmulighed ved mit sommerhus, som snildt kan oplade min TMS imens jeg sover.<br />
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Apr 9 '22
cth
cth Apr 9 '22

@Johannelund hvor mange km har din kørt siden du købte den?

 

Du har ret i at man altid kan finde en SuC (snart).

Så hvis man har tid nok og gider lade 2 gange i stedet for måske 1 gang i en nyere LR.

Så er der ingen problemer.

 

Johannelund
Johannelund Apr 9 '22
@cth
Blot 126000 km dog kun 20000 de sidste næsten 3 år pga alvorlig sygdom, ellers kørte jeg 26000 km pr år, men som de fleste kan jeg oplade min bil imens jeg sover, og det er også gratis når man har et all inklusive abb. For hvem gider spilde unødig tid på SUC.
Men de første 300 -350 km kan man alså klare via 100% opladt inden start, og man behøver alså kun at oplade på SUC med det strøm selvom det er gratis man behøver for at nå hjem igen, man kan alså også oplade mange steder når man nu om dage besøger kunder og afdelinger imens man er til møde. Men selvfølgelig når man bor i Udkantsdanmark tæt på den svenske grændse, så er der langt til hovedlandet af Danmark “Jylland”
MOS
MOS Apr 9 '22

@Johannelund

Det er da fint, at du er glad for den forlængede ladetid på din bil, men det bliver lidt trættende med din argumentation.

For jo, der er situationer, hvor det er nødvendigt at lade til mere end 80%, hvis man skal både frem og tilbage og ikke har andre lademuligheder på destinationen. Jeg husker bl.a. en rejse til det mørke Vestjylland, hvor det blev ret knebent med rækkevidden. Og det er altså også temmelig lang tid at skulle vente en time eller mere på at få ladet op. Det er alligevel et stykke tid mere, end det tager at få tisset af. For ikke at tale om, at det er ulovligt at holde i Middelfart så længe.

I tirsdags ankom jeg til Middelfart med kun 1% på batteriet, så optimale muligheder for superhurtig opladning, tænkte jeg. Men ak nej, jeg fik kun 24 kW, fordi den af en eller anden grund ikke havde forvarmet batteriet på trods af, at jeg havde navigeret til SuC. Måske har den nægtet at bruge energi på at forvarme batteriet, fordi den godt vidste, at det var lige på kanten, at der var energi nok til at nå frem. I hvert fald hev jeg lige mobilen op af lommen for at fotodokumentere. Den var så begyndt at varme batteriet og da jeg endelig tog billedet var den lige skiftet til 2% og nået helt op på... tada... 25 kW! Så bliver det altså lidt kedeligt...

Nogle steder ligger SuC på en perlerække langs ruten. Så kan man jo køre ind og lade fra 1% og op til måske 20-30% hver halve time. Så lader den potentielt rimelig hurtigt, forudsat at batteriet er ordentlig varmt. Men hvem gider stoppe så ofte?

Det er i hvert fald ikke derfor, jeg købte en elbil med så stort et batteri. Jeg vil gerne have friheden til at tage en afstikker, køre 4-5 timer og så få smækket nogle elektroner ned i batteriet i en fart, når man endelig holder ind ved en SuC. Ellers havde jeg vel været udmærket kørende i en Smart Fortwo Electric, der optimistisk kan køre 100 km på en god dag. Og så kan man jo lade den hjemmefra på én fase ;-> 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 9 '22
P85DK
P85DK Apr 10 '22
Citat fra Johannelund @cth
men som de fleste kan jeg oplade min bil imens jeg sover, og det er også gratis når man har et all inklusive abb.

@MOS - Kan nøglen til hans argumentation findes i ovenstående? Jeg kender ikke mange som tror ting er gratis bare fordi man har betalt på forhånd - eller måske har Johannelund et af de all inklusive abb. som man ikke betaler et månedligt beløb for ...

PeterE
PeterE Apr 10 '22
Er det her en genudsendelse?
Bianco
Bianco Apr 10 '22

Jeg mener at have hørt at bilen ikke forvarmer hvis batteriet er under X % (10?)

Johannelund
Johannelund Apr 10 '22
@p85dk
Du har vel hørt om marginalomkostninger, dvs det der koster at lade lidt mere på et all inklusive abb. Der findes sku ingen i dk der betaler mere end 9000 kr om året for at oplade deres elbil. De eneste der betaler mere er dem der gider spilde deres tid på SUC, men de har jo også en total ringe timeløn. Tjener de f.eks 450 kr i timen, ja så må de alså kun bruge 20 timer om måneden på at lade gratis på SUC, Som jeg ser det er det kun tåber der gider spilde deres tid på SUC, hvis de ellers har mulighed for at lave en hjemmeladeløsning. Helt galt er det hvis de også skal betale for strømmen på SUC
Sider: « 1 2 3 4 5 »