Loading...
dk

Flere parkerer ulovligt på elbilpladser | Tesla Forum

Arpe
Arpe Mar 31 '22

Man har ikke gjort det nemt for sig selv "brint og hybridbiler tilladt". A hva? Så enhver Toyota Yaris Hybrid må gerne holde der. Og hvorfor står der "brint", det vil undrer mig rigtig meget hvis der rent faktisk var en brinttankstation der hvor billedet er taget. 

Tror desværre stadig den generelle befolkning ikke kan se forskel på de få typer bliver der findes. Der må kunne gøres noget for at forbedre kommunikationen. Måske højere bøder er en af de metoder der kan virke.

Noogi
Noogi Mar 31 '22

Trods alt sjældent man ser et skilt med brintbil tilladt og heldigvis er der forsvindende få af dem. Men ja helt skørt.

Efterhånden som elbiler bliver rigtigt mainstream skal det hele nok løse sig med flere ladere. Samt bedre håndhævelse og mere logiske regler. Indtil videre er det dog dejligt at kunne parkere gratis i KBH som ren elbil. Er skuffet over det samme ikke er tilfældet i de store byer i Jylland.

Clement
Clement Mar 31 '22
Nu har jeg haft min model s i 6,5 år, og min erfaring fortæller mig at de værste til at tage el lade parkeringsplads, er andre el biler som ikke lader. Det bør være ulovligt at holde på el lader parkeringsplads i kbh, når man ikke lader, og så bør der være tidsbegrænsning på. Tænk at man ved hvor vigtigt det er at kunne lade, og så tænker man kun på sig selv. Så jeg går 100% ind for nye regler, men hellere at man skal lade for at parkere på en ladeplads fremfor at fordoble afgiften. Begge dele vil være at foretrække :-)
Forummets indlæg er redigeret af Clement Mar 31 '22
PeterE
PeterE Apr 5 '22
Citat fra Clement Nu har jeg haft min model s i 6,5 år, og min erfaring fortæller mig at de værste til at tage el lade parkeringsplads, er andre el biler som ikke lader. Det bør være ulovligt at holde på el lader parkeringsplads i kbh, når man ikke lader, og så bør der være tidsbegrænsning på. Tænk at man ved hvor vigtigt det er at kunne lade, og så tænker man kun på sig selv. Så jeg går 100% ind for nye regler, men hellere at man skal lade for at parkere på en ladeplads fremfor at fordoble afgiften. Begge dele vil være at foretrække :-)
100% enig, det sker da at jeg oplever en diesel- eller benzinbil som spærrer en ladeplads; Men det er som regel en elbil…
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 5 '22
cth
cth Apr 5 '22

Nu bruger jeg dem ikke, så har ikke bemærket noget. Men klart ringe hvis det sker så meget.

Men der er vist noget i gang om regler i København så vidt jeg hørte på TV2 lorry.

Holder selv altid på almindelige p-pladser i København, som jo er gratis.

Fantastisk ordning som er meget brugt af mig, men skidt for den offentlige transport, som jo ikke kan betale sig.

Gyzz
Gyzz Apr 6 '22

jeg bor på Østerbro med min Model S 85D og jeg syntes at tidligere var der mange ICE biler der holdt på ladepladser, men nu er det mere og mere sjældent, tilgængæld er der flere og flere Elbiler der holder ved ladestandere uden at have sat kabel i laderen/bilen, det er lidt ærgeligt (det er svært at se om en elbil lader hvis stikket er i ;-)

Kiefer
Kiefer Apr 9 '22

Tale om at holde mærkeligt.

Jeg var i går aftes på vej hjem fra KBH inde for at lade i Middelfart, kommer ind, og der er heldigvis en enkelt plads tilbage, derefter er alle pladser optaget.

Men bilen starter ud med at gå op på ca. 95KW og falder naturligt ret hurtigt som den plejer, fint tænkte jeg, så er ham ved siden af nok ved at være færdigt siden jeg har fuld skrald i forhold til en ældre Model S og hvad den normalt kan hive.

Men så opdager jeg lige det her:

Jeg håber da godt nok trøst ejeren af denne Model Y har haft en RIGTIG god undskyldning for at holde placeret på en SuC plads UDEN at lade...!!

Bilen var forladt. Så det var ikke muligt at spørge hvad ejeren havde gang i.Og er det fordi man ikke kan køre i bilen, så er det vel nok muligt at sætte den i N og få den trillet væk, der skal nok være nogen der gerne vil hjælpe med at skubbe.

/Martin

Hilbert
Hilbert Apr 10 '22
Ja, vi får engang imellem bevis for at en (lille) del af befolkningen fuldstændig mangler de små grå celler i hjernen. Spørgsmået er om personen i så fald overhovedet er kompetent til at køre bil?
Tobias
Tobias Apr 10 '22

Jeg synes heldigvis der er langt imellem jeg oplever udfordringer, men træls når det sker. Jeg har i Tyskland, ved Rade SC som ligger ved en lastbils holdeplads oplevet en chauffør der ikke mente der var andre steder at holde sin hvilepause end på tværs af SC, og en anden gang en lastbils chauufør der var punkteret og ligeledes synes det var oplagt at holde ved SC. Det krævede et par dybe indåndinger :)

Forummets indlæg er redigeret af Tobias Apr 10 '22
MOS
MOS Apr 10 '22

Han burde få 6 P-bøder for at blokere 6 stalls.

ankjaers
ankjaers Apr 11 '22

Citat fra Tobias

Jeg synes heldigvis der er langt imellem jeg oplever udfordringer, men træls når det sker. Jeg har i Tyskland, ved Rade SC som ligger ved en lastbils holdeplads oplevet en chauffør der ikke mente der var andre steder at holde sin hvilepause end på tværs af SC, og en anden gang en lastbils chauufør der var punkteret og ligeledes synes det var oplagt at holde ved SC. Det krævede et par dybe indåndinger :)

Havde været lidt fedt at vække ham, for lige at skulle bakke 10m tilbage. Så laver han nok ikke det nummer igen 

MOS
MOS Apr 11 '22
Citat fra ankjaers

Havde været lidt fedt at vække ham, for lige at skulle bakke 10m tilbage. Så laver han nok ikke det nummer igen 

Det får du ikke noget ud af. Ifølge køre-/hviletidsbestemmelserne må han slet ikke afbryde sit hvil for at køre lastbilen. Ikke engang for at flytte den 10 m. Der er dog én undtagelse: Han må gerne, hvis det er for at køre på/af en færge eller tog. Ellers ikke.

PeterE
PeterE Apr 11 '22
Citat fra MOS
Citat fra ankjaers

Det får du ikke noget ud af. Ifølge køre-/hviletidsbestemmelserne må han slet ikke afbryde sit hvil for at køre lastbilen. Ikke engang for at flytte den 10 m. Der er dog én undtagelse: Han må gerne, hvis det er for at køre på/af en færge eller tog. Ellers ikke.

Det er selvfølgelig korrekt @MOS, men det giver altså ingen ret til at parkere ulovligt. Så ja, det er 100% ok at vække ham/hende, og det er 100% ok at bede ham/hende om at finde en parkeringsplads til at sove på.
MOS
MOS Apr 11 '22

@PeterE

Jamen, det er jeg da enig i. Men det får så bare tidligst en effekt fra det næste hvil, han skal holde. Så det løser ikke problemet her og nu, hvis du skal bruge laderen.

PeterE
PeterE Apr 13 '22
Citat fra MOS

@PeterE

Jamen, det er jeg da enig i. Men det får så bare tidligst en effekt fra det næste hvil, han skal holde. Så det løser ikke problemet her og nu, hvis du skal bruge laderen.

Har du bedt en lastbilschauffør om at flytte sin vogn? Så gør de det faktisk - i al fald der hvor jeg bor :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 13 '22
MOS
MOS Apr 13 '22
Citat fra PeterE
Har du bedt en lastbilschauffør om at flytte sin vogn? Så gør de det faktisk - i al fald der hvor jeg bor :)

Det er meget muligt. Men så har chaufføren nok stadig haft køretid tilbage og var ikke i gang med sit hvil.

Tobias
Tobias Apr 15 '22
Citat fra PeterE
Citat fra MOS

@PeterE

Han var ikke i vognen, men holdt pause et andet sted på lokationen i en halv time. 
PeterE
PeterE Apr 16 '22
Citat fra MOS
Citat fra PeterE

Det er meget muligt. Men så har chaufføren nok stadig haft køretid tilbage og var ikke i gang med sit hvil.

Pyha, ok :)