Loading...
dk

Problemer med Linkmytesla | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Apr 19 '22

Efter at Tesla i følge Linkmytesla har ændret i deres software, skal man selv ind og lave koder til sin Linkmytesla konto, når den jævnligt skal fornyes.

Jeg har downloadet den app der skulle generere en kode (Auth for Tesla),men kan ikke få det til at virke. Er der andre der har erfaringer med det?

Fornyelsen spørger efter min bils navn. Og hvad mon det kan være. Har også forsøgt at henvende mig til Mikkel som står for appen, men får ikke svar.

CanEl
CanEl Apr 19 '22

bilens navn står på skærmen. du har selv givet den det!

Ice2EV
Ice2EV Apr 19 '22

Uden at være det store geni på teknik.

Kunne det være det du selv har kaldt vognen? Vores hedder El Rakettos........og ja jeg ved udmærket at det ikke hedder rakettos på spansk. Men det var lidt sjovt, for en med meget flad humor.

Ledsager
Ledsager Apr 20 '22

På bilens skærm? @canel

PeterE
PeterE Apr 20 '22
Bilens navn står også øverst i appen - min hedder AY27627 (og ja, det har jeg selv fundet på…)  - se evt her:

Ledsager
Ledsager Apr 20 '22

Tak for hjælpen. Det hjælper desværre ikke at indtaste navnet.

Gronhund
Gronhund Apr 26 '22

OBS: Jeg fik det til at virke i dag, uden jeg har lavet noget om, ud over at jeg indtastede bil navn (som jeg ikke tror har gjort nogen forskel).

Samme problem her. Jeg kan heller ikke få det til at virke siden for omkring 2 uger siden, hverken med Android apps eller IOS apps. Det har tidligere virket (også med de nye koder fra en ekstern app).

Der er ikke nogen respons fra Mikkel, der har lavet LinkMyTesla!

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Apr 26 '22
Ledsager
Ledsager Apr 29 '22

Meget ærgerligt. Har lige fornyet abonnementet og har brug for de gamle data ud over at jeg kommer til at savne de nye. Tænker at lave en backup i Excel.

Ledsager
Ledsager Sep 8 '22

Linkmytesla har fungeret godt indtil starten af august hvor jeg skulle forny Token. Nu vil den kun forny for 8 timer adgangen i det såkaldte Temporary Access. Er der nogen der har en løsning på det?

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Sep 8 '22
Ledsager
Ledsager Oct 7 '22

Så fungerede Linkmytesla i en periode indtil d. 22. September. Er der nogen hvis målinger stadig fungerer og hvad er alternativet? Mikkel fra Linkmytesla svarer ikke mails.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Oct 7 '22
P85DK
P85DK Oct 7 '22

Du kan køre en Teslalogger på en Raspberry Pi som du har derhjemme. Har jeg kørt et stykker tid, men droppede det igen, da jeg ikke brugte det til noget.

fmm1000
fmm1000 Oct 7 '22

Har ikke bilen hos mig nu, men for nogle dage siden virkede det, og det havde virket i flere dage.

Ledsager
Ledsager Nov 15 '22

Linkmytesla har ikke fungeret for mig siden 22. September. Andre der har samme problem? Mikkel svarer heller ikke på mail.

cth
cth Nov 15 '22

Er det bare mig der er en tøsedreng ved ikke at give 3. part adgang til min bil?

"Mikkel svarer ikke"

Lyder som sådan et baggårdsfirma :-)

P85DK
P85DK Nov 15 '22

Nææ - det lyder som et lille firma. Hvis det havde været 'deres email eh72on74nd@hotmail.com bouncer' så ville jeg sige at du havde fat i noget.

Småt er ikke lig fusk

fmm1000
fmm1000 Nov 16 '22

Mit virker. Har du identificeret med app.

Gronhund
Gronhund Nov 16 '22

Min virker. Men jeg havde store problemer lige før mit abonnement skulle fornyes. Det kom først til at virke, da Mikkel havde registreret min betaling. Kan det være det samme problem du har?

Ledsager
Ledsager Nov 16 '22

Nej abonnementet står til 135 dage tilbage. Og jeg kan heller ikke få lov til at forny koden, for den står som OK og selvfornyer.

ankjaers
ankjaers Nov 16 '22

Citat fra cth

Er det bare mig der er en tøsedreng ved ikke at give 3. part adgang til min bil?

"Mikkel svarer ikke"

Lyder som sådan et baggårdsfirma :-)

Har hørt en del grimme historier om folk som mister værdier på deres steam konti eller lign. Ved at logge ind, tokens osv til 3rd party services. Personligt er det slet ikke risikoen værd for mig. Hvis en 3rd party service med en masse Tesla logins bliver lækket på nettet. Så er det jo nærmest tag selv bord for at stjæle biler. 

fmm1000
fmm1000 Nov 16 '22

Hvis der er pi to drive på bilen er det ikke helt let.