Loading...
dk

Clever energi tillæg | Tesla Forum

jramskov
jramskov Aug 30 '22

@PeterE: EON's aftaler kan vel ikke helt sammenlignes med Clevers? Hvis man lader hjemme får man fast refusion på 2,30kr/kWh (mener jeg det er lige nu), uanset hvad man så betaler for strømmen hos sit elselskab. Ved Clever kan man vælge Clever Power som elselskab og dermed få refunderet de kWh man lader hjemme 1 til 1 og ellers giver Clever også pt en væsentlig højere refusion.

PeterE
PeterE Aug 30 '22
Citat fra jramskov

@PeterE: EON's aftaler kan vel ikke helt sammenlignes med Clevers? Hvis man lader hjemme får man fast refusion på 2,30kr/kWh (mener jeg det er lige nu), uanset hvad man så betaler for strømmen hos sit elselskab. Ved Clever kan man vælge Clever Power som elselskab og dermed få refunderet de kWh man lader hjemme 1 til 1 og ellers giver Clever også pt en væsentlig højere refusion.

Jeg har ikke forsøgt at sammenligne EON og Clever, det skal andre være hjerteligt velkomne til at regne på. Jeg har EON og jeg er godt tilfreds med EON, og ja - de har vist også et tillæg på vej. 

PeterE
PeterE Aug 30 '22
Citat fra Ice2EV

@PeterE det kan du have ret i.  Det var mere et svar på Clevers forretningspolitik som ville flytte kunder hurtigt væk.

Derimod hvis du har egen lader, og skal flytte, så opkræver EON 8495 kr for at flytte den lader du har i forvejen 7 km.

Altså skrue 5 ledninger ud, tage boksen ned af væggen(tog 5 minutter). Køre 7 km, montere(med elektriker) ny afbryder og ledning direkte efter måler(som på forrige adresse)  samlet tidsforbrug 2,5 time. Det er bedre timepris en Gorrisen og Federspiel, tager ovre i babelstårnet overfor tivoli.

Hm, enig - det lyder godt nok underligt. Skal du betale Clever for at flytte DIN EGEN LADER? Så ville jeg nok finde nogle andre, fx OK. 

Ice2EV
Ice2EV Aug 31 '22

@PeterE Nu er betegnelsen egen lader, den der stod i min garage og som jeg lejede på månedbasis. 

Altså ikke et spørgsmål om EON skulle levere en ny lader eller noget, de skulle bare flytte den fra en adresse til en anden. Der synes jeg umiddelbart at gebyret 8495 er i overkanten i forhold til arbejdet!.

Argumentationen hos EON, var at idag kostede det jo heller ikke 9900 for at få sat en NY lader op, men 12500!  kuk kuk Betina, æbler og pærer eller er det meloner? ;-)

Skulle jeg vælge lader med refusion idag, så valgte jeg en med rødt kraftstik og indbygget måler. Så slipper man for store udgifter ved flytning.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 31 '22
cth
cth Aug 31 '22

Tesla skal bare bygge måler i deres.

3750 kr. for 22 KW lader med alt indbygget...måske 4000 med tæller.

Det fås ikke billigere...

https://shop.tesla.com/da_dk/product/gen-3-v_goph_ngt-lader

fmm1000
fmm1000 Aug 31 '22

Og så har den Tesla-knap :-)

Nikola
Nikola Aug 31 '22
Quote from Ice2EV

..... Skulle jeg vælge lader med refusion idag, så valgte jeg en med rødt kraftstik og indbygget måler. Så slipper man for store udgifter ved flytning.

Du kan desværre ikke få refusion på en med stik. Det skal være en fast kabelmontering 

PeterE
PeterE Aug 31 '22
Citat fra Nikola
Quote from Ice2EV

..... Skulle jeg vælge lader med refusion idag, så valgte jeg en med rødt kraftstik og indbygget måler. Så slipper man for store udgifter ved flytning.

Du kan desværre ikke få refusion på en med stik. Det skal være en fast kabelmontering 

Det er jo ikke rigtigt, jeg har rødt stik og flytbar boks som hænger på to store bolte - men den er også fra 2015…
Nikola
Nikola Aug 31 '22

Quote from PeterE
Citat fra Nikola
Quote from Ice2EV

Det er jo ikke rigtigt, jeg har rødt stik og flytbar boks som hænger på to store bolte - men den er også fra 2015…

Synes at du skal prøve at checke lovligheden af det arrangement med skat/din udbyder.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/8184?page=1 ;

"... Vi har i dag modtaget et bindene svar fra SKAT angående: ”Godtgørelse af elafgiften for elektricitet forbrugt til opladning af elbiler med mobile ladestandere”.  Denne type lader er desværre ikke længere berettiget til refusion.

Ifølge vores informationer har du en mobil oplader og derfor kan vi ikke længere tilbyde refusion på den.....   Har du en lader med CEE-stik, kan CEE-stikket fjernes og opladeren fastmonteres..... "

cth
cth Sep 1 '22
Citat fra PeterE
Citat fra Nikola
Quote from Ice2EV

Hvad er ikke rigtigt Peter? Får du da refusion og af hvem...for så vil jeg med :-)

Hvis du gør det med eget firma så vil den løsning give dig problemer en dag jvf. det Nikola har sat ind. 

KimT
KimT Sep 1 '22

Det er Eon der tilbage i '16 har leveret ladebokse med løst CEE stik. Så det må jo i givet fald være Eon der trækker boksene tilbage og erstatter dem med en med fast stik da det jo er dem der ejer boksen (har også en). Og de ved jo godt hvem der her en, da der på regningen står "Mobil ladeboks".

Men mindre de ser det som en oplagt lejlighed/undskyldning til at droppe aftalen helt pga. høje elpriser.

Gad vide om Eon snart kommer med tilsvarende energitillæg.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 1 '22
cth
cth Sep 1 '22

Giver EON stadig refusion på dem...hmm..

Nå det er jo ikke jeres problem umiddelbart.

KimT
KimT Sep 1 '22

Ja - det var dengang det var billigt (blev lanceret ifm åbningen af Silkeborgmotorvejen):

HOME-charge All Inclusive – ubegrænset strøm til alle elbiler – både ude og hjemme

• Abonnement/måned: Kr. 579,- (alle typer elbiler)
  • Ladeboks derhjemme på eksisterende CEE-stik (16/32 A): Kr. 0,- (indtil 31.12.2016, normalpris: Kr. 1.295,-)
  • Standardinstallation (op til 3 faser): Kr. 5.695,-
Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 1 '22
webercarbmann
webercarbmann Sep 21 '22

Hej alle.  

Hvad gør dem af jer der er på Clever?   Jeg overvejer at sætte abonnementet på pause fra 1/10. 790 + 799 = 1589 for at få ret til refusion af strøm?  Vi har jordvarme og mulighed for gratis supercharging rimelig tæt på hjemmet. Når det blæser og i weekenden kan vi lade hjemme uden afgift.  Er der nogen der ved hvor længe man skal / kan være på pause hos Clever?  Jeg synes ikke at det fremgår nogen steder.  Edit.  Minimum 3 mdr berostillelse. 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Sep 21 '22
Ice2EV
Ice2EV Sep 21 '22

Er det mig der ikke forstår systemet hos Clever eller ??

Før betalte man 790 om måneden, for at få refunderes 1,98. 

fremover vil de have 1589, men formentlig refundere 3-4 kr/kWh.

Hvis du før ladede 500 kWh om måneden, så fik du ca 1000 kr tilbage. 

Med den nye ordning får du jo 1500-2000 tilbage. Eller mere eller mindre hvad det svarer til du har forbrugt. 

Forskellen på de 2 ordninger er vel reelt kun +299 eller -200 kr.

Og ikke i nærheden af de 790 kr som alle fokuserer på. 

i mine øjne er det pisse ringe arbejde udført i PR afdelingen hos Clever.

KimT
KimT Sep 21 '22

Da Clever introducerede deres nye måde at beregne refusionen på var strømmen billigst om natten, og derfor regnede de med at det ville være billigere at beregne en gns. pris i tidsrummet 23-06. Men såden er det ikke endt. I lang tid har det ligefrem været dyrest om natten. Og det koster dem dyrt.....

webercarbmann
webercarbmann Sep 21 '22
Citat fra Ice2EV

Med den nye ordning får du jo 1500-2000 tilbage. Eller mere eller mindre hvad det svarer til du har forbrugt. 

Og ikke i nærheden af de 790 kr som alle fokuserer på. 

i mine øjne er det pisse ringe arbejde udført i PR afdelingen hos Clever.

Hvis det skal være attraktivt for mig skal der være perioder I løbet af ugen med billig strøm. Det kniber lidt for tiden. Jeg ved godt at der bliver perioder med blæsevejr i de kommende måneder men der skal også "tankes" strøm med 11Kw effekt i 17 timer hver uge til godt 2 kr under refusionsprisen for at få de 1589 hjem.  

AgentP
AgentP Sep 22 '22
Citat fra Ice2EV

Forskellen er, at tidligere betalte du også kun 2kr/kWh for strømmen.

Nu betaler du 3-4 kr./kWh for strømmen og refunderes 3-4 kr/KWh. Så det går stadig lige op. Men forskellen er, at det ikke koster 799, men 1500 kr. at det går lige op.

Et eller andet sted kommer det jo an på, hvad din egen strømpris er. Er du på variabel pris (Din pris = Clevers tilbagebetaling), er det jo bare en meromkostning.

Jeg ved ikke, om det bidrog til perspektivet.

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Sep 22 '22
Ice2EV
Ice2EV Sep 22 '22

Det har jeg forstået.

Men såvidt jeg kan se så er gennemsintsprisen på Wen's liste for august i tidsrummet 23-06 4,33 kr

Hvis jeg kigger den foregående uge tilbage, så er der omkring 60 timer, hvor elprisen har været billigere end 4,33-2,00 kr.

Dertil har der været rigtig mange timer hvor det bare har været billigere. 

At Clever lavede den der 23-06 løsning, er deres fejl.

At abonnementerne ikke får ladt når det er mest fordelagtigt, er jo ikke deres problem. 

Problemet ligger måske mere i det forkerte abonnement, eller at det tidligere har været så fantastiskt, at man kunne sige sig selv det ikke kunne vare ved.

Havde selv et EON abonnement der var formidabelt, og nærmest puttede penge i min lomme på månedsbasis..... Det kunne jo ikke holde vand for evigt.

Der var jo ingen af os der klagede den gang vi tjente 60-70 øre på at lade en KWh, vel.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 22 '22
Nikola
Nikola Sep 27 '22

Så er der gang i den :-)  Elbilforeningens FB er oppe på den store klinge ...

Clever ændrer beregning af energitillæg.
Total elpris under 2,25,- / kWh intet tillæg.
Over 2,25: betales der for forbrug og andel af elpris over 2,25  Den præcise model kendes ikke endnu.

Mini abo, forsvinder og "flatrate" får samme pris (799,-) for alle

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Sep 27 '22
Sider: « 1 2 3 4 »