Loading...
dk

Clever energi tillæg | Tesla Forum

AgentP
AgentP Sep 28 '22

Er der en kilde på det?

Virker til, at man skal til at finde den store lommeregner frem efterhånden.

jramskov
jramskov Sep 28 '22

Det er på Elbilsforeningens åbne Facebook gruppe. Der står at der sendes en mail ud til alle kunder kl. 9:30. Jeg er ikke overrasket over at de kommer med ændringer - tænker deres nuværende abonnementer er ret uholdbare med de elpriser vi har og sandsynligvis vil have i et godt stykke tid.

Nikola
Nikola Sep 28 '22
webercarbmann
webercarbmann Sep 28 '22

Har lige accepteret de nye vilkår og sat mit abonnement i bero fra 1/10 og foreløbig 3 mdr. frem. Set det lige an og kan bruge Clever boksen som alm. wallcharger i op til et år. 

AgentP
AgentP Sep 29 '22

Av av, det bliver dyrt.

Vi kører 35.000 km om året. Det får jeg til at give godt 500 kWh om måneden.

Så prisen bliver 799 + 500*2,25 = 1.925 kr. om måneden for os.Regner jeg videre, så er vores break-even pris 4 kr./kWh, hvis el-prisen er derunder når vi lader, kan Clever ikke betale sig mere.

Jeg havde misforstået konceptet. Ovenstående er forkert regnet! Ice2EV's udlægning herunder er rigtig

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Sep 29 '22
Ice2EV
Ice2EV Sep 29 '22

@AgentP

Du glemmer de 2,25 er standard prisen, så du skal kun betale tillæg for det kWh'en koster over 2,25.

Så hvis den gennemsnitlig koster 3,00 kr, så er det 799+500*(3,00-2,25)= 1174 i det tilfæde du regner på.

Dertil får du vel fortsat refunderet de 2,25/kWh eller afgiften deraf.

så 1174 i udgift og returbeløb på 500*5,23(august måneds gennemsnit, med mindre det også bortfalder)= -1441 kr.

Så er det spørgsmålet om du har magtet at lade din bil på et tidspunkt der er billigere end 5,23 kr/kWh.

Det er også dyrere end tidligere, men billigere end det andet tillæg Clever havde ind

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 29 '22
AgentP
AgentP Sep 29 '22

Jeg havde forstået det omvendt. At alt under 2,25 kr/kWh skal jeg selv betale, og alt over 2,25 kWh afholdes af Clever.

Så det jeg skal forstå er, atClever betaler (op til) 2,25 kr/kWh jeg hælder i bilen. Alt derudover finansierer jeg selv? Og så handler det om at tanke billigst muligt (Nat og alt det der)

Gyzz
Gyzz Sep 29 '22

Som jeg forstår det afregner de efter den månedlige gennemsnitspris, og vi vil derfor ALLE blive ramt af en regning der er i forhold til vores energiforbrug og GENNEMSNITSPRISEN:

Da energitillægget er skabt ud fra den gennemsnitlige elpris og dit kWh-forbrug for hver måned

https://clever.dk/energitillaeg/

Men det er da billligere for dig at lade når det er billigere, men påvirker som jeg ser det iIKKE energitillægget ??

Johannelund
Johannelund Sep 29 '22
Bare husk at hvis i opsiger jeres abb og skal returnere hjemmeladeren, så tror CLEVER at de kan tage fuld nypris for en gammel oplader der er teknologisk foreældet, og den forsvinder hos post Danmark, hvor den forsendelsmetode som CLEVER anbefaler hun har en forsikringssum på 4800,
tintin
tintin Sep 29 '22

Jeg har et all inclusive hos E-ON fra 2016 fra dengang man fik ladeboksen gratis. Jeg har talt med E-ON og de siger at der pt. ikke er planer om at ændre vilkårene for det de kalder gamle abonnenter.

Ice2EV
Ice2EV Sep 29 '22

Synes bare ikke rigtig følgende fremgår af deres beregninger på deres hjemmesside:

Hvor står Clever i forhold til andre ladeudbydere?

Da de høje elpriser er et markedsvilkår for alle, ændrer energitillægget ikke ved Clevers placering i forhold til andre ladeudbydere. Vi fortsætter endda den høje tilbagebetaling trods regeringens afskaffelse af elafgiften. Her er der forskellige priseksempler, så du kan regne på hvilken ladeløsning, der bedst betaler sig for dig.

Unqoute fra deres hjemmeside.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 29 '22
Sider: « 1 2 3 4