Ja, Tesla prøver vel bare at "spare" en udskiftning.
Som jensk2 nævner det, kan det lade sig gøre, men jeg er ikke overbevist om at det holder ret længe, da et "nyt" modul og nogle gamle moduler ikke arbejder ens, og i tillæg måske ikke har 100% den samme kemi.
Set i et andet perspektiv : Hvis man laver en Fiat 127 med 2 motore, en på hver hjul. Den ene motor er helt ny og den anden er et gammel udslidt ådsel. De 2 motore får man aldrig i balance, så den stakkels 127`er vil angiveligt køre i cirkler. Ha Ha. Det er lidt det samme man har gør med et renoveret batteri.
I mit tidligere job har jeg udført disse operationer fordi det er billigst (her og nu), men jeg har altid frarådet det, og så kunne kunderne selv vælge løsningen. Dem der valgte den billige løsning, måtte 90% af gangene efterfølgende investere i yderlige nye celler.
Denne info om at jeg fraråder det, som de altid har fået fra min side, var min chef og jeg ikke enige i, fordi det er = penge i kassen at skifte celler.
Yderlig er der en faktor der hedder Ohms Lov, jo lavere spændingen er, og en anden intern modstand i cellerne, jo flere A trækkes der ud af cellen/modulet, og det giver et skævt billed i BMS`en og den bliver måske "forvirret"