Loading...
dk

Rygter om ladestation ved Purhus (Randers)? | Tesla Forum

MOS
MOS Jul 7 '22
Citat fra Kiefer

Til gengæld mener jeg, Tesla har skudt sig selv i fødderne ved at åbne op for at andre kan lede på deres SUC'ere.

Tesla kan selvsagt ikke løfte hele opgaven med omstilling af hele verden til bæredygtig energi alene. Tesla sælger allerede i forvejen alle de biler, de kan producere. Og hvis åbningen af Tesla SuC-netværket for andre mærker gør, at der bliver solgt endnu flere elbiler (af andre mærker), så har Tesla da netop opnået det, der er deres erklærede mission: At accelerere verdens overgang til bæredygtig energi. Hvordan er det at skyde sig selv i fødderne?

Nikola
Nikola Jul 7 '22
Citat fra Kiefer

Til gengæld mener jeg, Tesla har skudt sig selv i fødderne ved at åbne op for at andre kan lede på deres SUC'ere. .....   mange har stået i den situation når der skulle vælges elbil om det skal være det ene eller det andet, og der har Teslas helt store konkurrenceparameter da været det meget udbredte ladenetværk. 

Tror ikke at det er dumt. Opladning er/bliver et kæmpe forretningsområde, hvorfor ikke sætte sig på det, især når man har et godt udgangspunkt. 
Derudover vil den dybe integration med Tesla biler/SuC stadig være en konkurrencefordel for Tesla også selvom andre har adgang

cth
cth Jul 8 '22
Quote from Kiefer

 F.eks. har den virksomhed jeg er ansat i gjort medarbejdere opmærksomme på, at firmabiler efter 31.12.2022 SKAL være elbiler

 At det så virker som et ugennemtænkt marketingstunt er så noget helt andet. Man har nok glemt at gøre tanken, vi kommer til at have en måske 200-300 firmabiler og 6 opladere på virksomhedens matrikel...

Ja sådan er der så meget.... min virksomhed har trods mange opfordringer stadig ikke en eneste oplader sat op. Det til trods for at den har strømmen.

Bruger lige så meget strøm som 2 store hospitaler i hovedstadsområdet. 

 

 

Om Tesla har skudt sig selv i foden er jeg heller ikke så sikker på.

Tror ikke det har den store betydning på deres salg.

De vil miste lidt måske, for der er da nogen der har valgt Tesla på grund af nemheden.

Men over tid vil de andre udbygge ladenetværk og så er det ikke en fordel mere.

Nu vænder de "andre" elbiler til at bruge Teslas ladere og skaber et behov.

 

Tesla skulle hellere tage at kigge på deres model platform.

Er ved at være lidt ringe i forhold til hvad der vælter ud af andre elbiler, som ser meget bedre ud og ikke kører ringere.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 8 '22
Nikola
Nikola Oct 31 '22

Så lige at det er Clever der bygger ladere ved Purhus om lidt...

Snart kan din elbil få lynhurtig opladning nær Randers | Clever (ritzau.dk)

 

Arpe
Arpe Nov 1 '22

12 ladestandere! Det var ikke mange. 

Sider: « 1 2