Loading...
dk

Ombytning af batteri - pris? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Aug 23 '22
Citat fra CanEl

Jeg tror at jeg beder om en aktuel pris på fredag hvor jeg skal til Greve. 

kan du så også finde ud af om det er en reel pris for et nyt batteri, eller om de stadig skal have det gl. batteri i bytte. jeg ville gerne beholde mit gl.

Det er altid med det gamle retur, de sælger ikke løse batterier

DavidS90D
DavidS90D Aug 23 '22
Har også hørt (fra Tesla dk) en pris på cirka 90kkr.
Det er en ombytterpris, så de beholder det defekte batteri.
Så man betaler en høj pris for noget der måske bare er en defekt cellepakke eller bmsfejl.
Det nye (Nyt, renoveret?) batteri har almindelig garanti. Ikke 8 nye år.
Kan batteriet holde 10 år og med 30.000km/år, så er det afskrevet med ca 30øre/km.
Det er vel ok?
Ice2EV
Ice2EV Aug 24 '22

Hvis ombytningsprisen er 90k'ish. 

Så er det alligevel lidt frustrerende at se FDM melder ud at det koster 200.000 at skifte et batteri! 

Der må fortsat være noget elfornægter i det gamle FDM, som driver frygten for store regninger rundt i medierne!

Bianco
Bianco Aug 24 '22

FDM valgte også at ignorere Tesla 3 standard range til 425.000 i deres liste over elbiler mellem 350 og 450.000.

Der er vist ikke nogen tvivl om at FDM bevidst modarbejder Tesla, til skade for deres medlemmer.

EDIT: Har skrevet til FDM og spurgt hvorfor. Forventer ikke svar.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Aug 25 '22
Arpe
Arpe Aug 24 '22

Clever er også mystisk. De nævner ikke Tesla noget sted på deres hjemmeside. Jeg har længe troet at man som Tesla ejer ikke kunne få abonnement hos Clever.

P85DK
P85DK Aug 24 '22

Jeg tror ikke FDM modarbejder Tesla, det er nok mere et udtryk for at Tesla ikke leverer informationer som priser på udskiftning af batterier etc. Tesla har jo ikke en presseafdeling mere.

FDM kan jo ikke skrive at de har læst på Facebook fra en tilfældig bruger at prisen på et batteri er 90.000 kr.

Tesla har ingen presseafdeling og dette er en del af prisen. Når det er sagt, så er bunken af sager hos FDMs juridiske afdeling i forhold til Tesla vist ganske velvoksen.

Men prøv da at skriv et læserbrev til FDM og spørg dem om de har noget i mod Tesla, det er alligevel en af de mest solgte biler i DK i øjeblikket.

Cubic
Cubic Aug 25 '22

@Bianco  Lidt som at Presidenten i Usa ikke vil bruge ordet : Tesla 

Kiefer
Kiefer Aug 25 '22

Bianco: Fordi prisen på 425.000 er noget fup, nederst på siden står der 447.000 efter fiktive besparelser. Jeg synes det er helt fint at FDM ikke falder for det og i stedet udelader bilen fra listen.

/Martin

PeterE
PeterE Aug 25 '22
Citat fra Bianco

FDM valgte også at ignorere Tesla 3 standard range til 425.000 i deres liste over elbiler mellem 350 og 450.000.

Der er vist ikke nogen tvivl om at FDM bevidst modarbejder Tesla, til skade for deres medlemmer.

Ah, spis nu brød til - FDM, jeg regner med at I mener selve bladet Motor, har da ikke mere imod Tesla end de har imod alle andre. Når de skal vælge biler ud til en større eller mindre gruppetest, så er det vel fair at TM3 ikke er med hver evig eneste gang? Respekt for at TM3 ejerne herinde elsker jeres biler - men den model er jo snart den mest gennemtestede på markedet, og jeg er glad for at Motor også tester andre biler :) Jeg vil da også gerne se mange flere tests af TMS - og den nye kommer vel på gaden en dag i fremtiden.
Bianco
Bianco Aug 25 '22

Quote from Kiefer

Bianco: Fordi prisen på 425.000 er noget fup, ...
/Martin

Hej Martin,

Når du klikker ind på 3 standard, så default'er den til en farve og 20" fælge. Hvis du fravælger disse, så bliver prisen de 425.000,- 

Bianco
Bianco Aug 25 '22

Quote from PeterE
Citat fra Bianco

Ah, spis nu brød til - FDM, ... Når de skal vælge biler ud til en større eller mindre gruppetest, så er det vel fair at TM3 ikke er med hver evig eneste gang? 

Enig, men for den almindelig læser, så vil det være mere ærligt at f.x. skrive "Den mest solgte i dette segment er Tesla model 3, men den har vi allerede testet grundigt - læs den test her...". Og så i øvrigt huske at lave sammenligninger mellem de testede og relevante konkurrenter - det gør FDM faktisk i mange af deres ICE test. 

Bianco
Bianco Aug 25 '22

Quote from Bianco

FDM valgte også at ignorere Tesla 3 standard range til 425.000 i deres liste over elbiler mellem 350 og 450.000....

Jeg skrev lidt med forfatteren, som fortæller at testen kun er af SUV'er, og han beklager at de ikke nævnte den detalje noget sted i artiklen! 

P85DK
P85DK Aug 25 '22

Kun SUV'er? Så har de da trukket den betegnelse til alt hvad den kan holde til

Jeg vidste ikke en Ioniq 5 eller en EV6 var en SUV, de kan vel i bedste fald trækkes til at være en cross over, men alligevel.

https://fdm.dk/motor/biltest/her-er-den-bedste-elbil-2022

cth
cth Aug 25 '22

Jeg tror ikke man skal forvente at FDM har lige så meget styr på Tesla som nogen herinde gar.

Ligesom FDM heller ikke har styr på alt om Audi... der har altid været kritik aF at FDM ikke har helt styr på detaljer.

Det var der også da jeg kørte audi.

P85DK
P85DK Aug 26 '22

Nyeste pris på 1014116-00-C er nu $18.000 - fra i mandags

webercarbmann
webercarbmann Aug 26 '22

Talte med Greve i dag.  1014116-00-B koster 146350,- incl. dansk moms.  Det er dog ikke en reservedel som man bare kan bestille.....

1014116-00-C   hvad er nyt i forhold til rev B? 

fmm1000
fmm1000 Aug 26 '22

Hvor mange kwh er de omtalte pakker på.

P85DK
P85DK Aug 26 '22

B og C er bare en nyere revision, hvad der er lavet om er ikke tilgængeligt.

1014116-00-A er 85 kWh (rent 85 kWh)

1014116-00-B er 90 kWh (87,5 kWh)

1014116-00-C er 90 kWh (?)

Sider: « 1 2 3 4