Loading...
dk

Autobeam nu påtvunget | Tesla Forum

baldur
baldur Sep 8 '22

Aktivering af autopilot tvinger nu autobeam på. Manuel nedblænding ved at trække venstre stikling til sig er ikke muligt. Om det er muligt ved at skubbe den kræver yderligere test.

Autobeam fungerer ad h til og i går oplevede jeg at den blændede en modkørende og bare ikke ville blænde ned. Der gik en brøkdel af et sekund efter manuel nedblænding før den automatisk blænder op igen. Eneste mulighed er at deaktivere autopilot. Pisse farligt at blænde en modkørende på landevej uden mulighed for at blænde ned!

Det der kan ikke være lovligt :-(

Første gang jeg alvorligt overvejer at sælge bilen. Vi er nu i en situation hvor autopilot ikke kan anvendes i lygteføringstiden.

baldur
baldur Sep 8 '22
Bilen er fra april 2019. Så den har radar. Men rygterne går på at Tesla nu deaktivere radar selvom bilen har hardware. Dette kommer desværre til at ramme alle. Måske undtagen de ældre model S som ikke kan køre vision only.
Arpe
Arpe Sep 8 '22

Jeg har også bemærket at jeg nu er på "Tesla Vision" på vores December 2019 Model 3.

Jeg oplevede dog i morges før solen stod op at jeg godt kunne stoppe automatisk langt lys, men den kommer på så snart jeg starter Autopiloten. Synd auto-highbeam stadig er elendigt når den nu kommer til at "bruges" lidt mere. 

jramskov
jramskov Sep 8 '22

HW2.5 modeller dropper ikke radar så vidt jeg ved - hardwaren er ikke kraftig nok til at håndtere det. Forhåbentlig får de styr på softwaren så auto high beam kommer til at fungere bedre, men er helt enig - det er ikke imponerende. Det burde kun være for biler med matrix lygter der kan blænde selektivt ned men det duer jo ikke i USA hvor det ikke er tilladt og selvom nye biler i et godt stykke tid har fået matrix lygter, så er deres software åbenlyst ikke klar endnu.

Det kan være vores TM3 fra mart 2019 med HW2.5 pludselig kommer i høj kurs :D

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Sep 8 '22
KimT
KimT Sep 8 '22

Matrix er blevet godkendt i USA tilbage i februar af NTHSA. Men Tesla har åbenbart ikke travlt med at lave software som uderstøtter det - ud over software så man selv kan laver sit eget lysshow.......Men sådan er det jo med deres prioritering

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 8 '22
jramskov
jramskov Sep 9 '22

@KimT: Ohhh! Fedt - det var på tide. Tak for info.

Arpe
Arpe Sep 9 '22

Undersøgte auto-high beam i morges. Når man bruge almindelig Cruise control så er der IKKE påtvunget auto-highbeam. 

Det er kun på autopiloten den bliver påtvungen hver eneste gang man sætter bilen på Autopilot. 

Seppe
Seppe Sep 9 '22

Der er også påtvunget autovisker på både CC og AP, det er fandme en håbløs opgradering, den er jo defekt. Det er en del af overgangen til vision. Max AP speed er 140 nu og follow distance er 2-7

Jeg er pænt utilfreds alt i alt....

Man kan dog stadig have CC op til 150, antager den kører på radar, havde været fint hvis den var blevet hævet til 180 eller 200 i samme omgang ;-)

KimT
KimT Sep 9 '22

Den eneste måde at få Tesla's opmærksomhed omkring sådanne issues er vist at folk i USA melder dem til NHTSA

Johannelund
Johannelund Sep 9 '22
Ja en bil med 6 stjerner, vil køre uden lys i baglygterne når den rammer en tågebanke på motorvejen og andre steder, da autopilot kræver Auto beam, så må man vælge, vil man køre uden lys i baglygterne eller er undvære autopiloten i tåget vejr
Så det giver vel mening med denne software opdatering
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Sep 9 '22
Seppe
Seppe Sep 9 '22

Det gav simpelthen ingen mening for mig det der, hvad har auto langlys med baglys at gøre?

Johannelund
Johannelund Sep 9 '22
@Seppe
Du skal vælge imellem positionslys eller Auto, ved Auto tænder den ikke baglyset i tåget vejr om dagen, For at tænde baglyset er man nødsaget til at køre på positionslys, og man skal så selv skifte imellem langt og kort lys, Det er præcis derfor at man ser rigtig mange nye biler uden baglys om dagen herunder også i tåget vejr
Ice2EV
Ice2EV Sep 9 '22

Den tænder nu også baglyset, hvis viskerne kommer i brug.

Det virker lidt til at "forbedringer" kommer af at the mothership forventer at alle i hele verden kører på FSD og derfor ikke har behov for at kigge frem og ind i en long beam.

Eller betjening af skærm bliver lidt mere besværligt, men det er ligemeget, fordi du har ikke andet at lave når bilen kører selv!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 10 '22
Seppe
Seppe Sep 11 '22

@Johannelund kan man ikke selv vælge fuld nærlys med AP tændt mere? Det vil jeg da også sige er lige en nedgradering.

Den lille menu der normalt kom op når man skifter mellem auto high on/off, den er også lige forsvundet, så nu skal man ind og fumle i den store menu for at sætte tågelygter på... Man undres virkelig nogengange.

Seppe
Seppe Sep 11 '22

Nu kontrolleret, man kan godt sætte nærlys på selvom der er AP

Cubic
Cubic Sep 16 '22

Man kan så sige at alle ved hvornår der kommer en Tesla imod en ;)

Jeg syntes at jeg har observeret at autoviskeren er blevet lidt bedre, eller er det bare mig....

KimT
KimT Sep 17 '22

Underligt - for når man aktivere Autosteer, så er knappen til Auto High Beam under Light setting fadet ud, og der står teksten "Auto high Beam must be enabled while Autosteer is active

Nikola
Nikola Sep 17 '22
Quote from selsoe Jeg fik lejlighed til at prøve Lane assist i mørke i går og kunne med glæde konstatere at auto high beam ikke slog til på min 2019 M3 med HW 2,5. Softwareversion 2022.24.8.

Synes jeg har læst at det kun er HW 3.0 der overgår til TeslaVision? Men måske gamle rygter? 

cth
cth Sep 18 '22

synes at have læst at der er opdateringer der allerede har rettet det de ødelagde med denne opdatering.

jeg har stadig kun 2022.24.6

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 18 '22
KimT
KimT Sep 18 '22

Læste her til morgen en kommentar fra USA hvor dem der kører den specielle FSD beta stack skrev at den sidste opdatering forbedrede auto highbeam. SÅ må håbe det også "drypper" ned til den alm. release

Sider: 1 2 »