Havde en 7 år gammel SuperB der havde gjort det samme, der kom aldrig rust selv efter 180.000 km og 7 år.
Samtidig kan jeg sige at vores TM3 havde et ordentlig stenslag, og jeg fik ikke taget mig sammen til at få det laver før vinteren var ovre. Den kørte altså med et "åbent" sår i hele vinteren og saltlage. Der kom ikke skyggen af rust.
De er altså ikke så ringe beskyttet ab fabrik.
Kendt fejl
Det er bøsningen i ledet der er slidt og har udviklet slør. Ny viskermotor eller rep. af bøsning. Lidt alu svejsning klarer kølerhjelmen
Vinduervisker går på kølerhjelm. Jeg har netop opdaget at min vestre vinduesvisker skraber på kølerhjelm. Så meget at der ca 10 cm fra led hvor visker motor har fat er der skabet maling af visker arm og på kølerhjelm spist maling og en smule metal på ca 1,5 mm. Jeg har først opdaget det nu så ved ikke rigtig hvor stærkest det får. Det er umiddelbart kun når visker kører tilbage på plads og ikke når den kører Ud på ruden. Nogen erfaring og særligt løsning på dette. ?
Jeg havde samme problem med vores TMS. Købte et nyt visker modul fra Tesla og monterede det selv. Ikke specielt svært. Kan ikke lige præcist hvad jeg gav for delen men omkring 2500,- mener jeg
Bøsning i led på viskerarm. ?? For det er ved et led i armen det højeste punkt er og slidtagen findes. Det er tydeligt at dette led ikke “klapper lige så meget flad sammen spm den anden visker.Kendt fejl
Det er bøsningen i ledet der er slidt og har udviklet slør. Ny viskermotor eller rep. af bøsning. Lidt alu svejsning klarer kølerhjelmen
@TJ1 - Som KimT skriver, hele skidtet skal skiftes
Når bøsningen bliver slidt, så trækker fjederen armen opad og så slider den løs på kølerhjelmen. Ikke et specifikt Tesla problem, men da armen sidder tæt under kølerhjelmen, så er konsekvensen lidt større end hos mange andre mærker.
Så galt kan de gå med kølerhjelmen, hvis det ikke sker i tide: https://www.youtube.com/watch?v=6zmZ4JPWLq8 (for dem der kan finsk).
Hmmm... min octavia kørte 800.000 og fik aldrig skiftet noget visker dele eller motor :-)
4800kr inkl moms hos autoskadestuen april 2023.Tak :)
Kan ikke huske prisen hos Tesla men autoskadestuen var billigere der.
Autoskadestuen tager den ind allerede onsdag, dejligt at de altid er der når man er på spanden.
6300kr hos Tesla og bilen skulle ind til servicecentret ;-)
Tak :) Så er der også god økonomi i at arbejde fra Autoskadestuens lædersofa i en time eller to.
Jeg gav ca. 4000,- i Feb. 2022
Carl, du fandt dit password efter flere år! Velkommen tilbage :-)