Fortjent...
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2022-09-tesla-kaaret-til-aarets-brugtbil-2022
men gå efter de nyere 2020 + modeller
Fortjent...
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2022-09-tesla-kaaret-til-aarets-brugtbil-2022
men gå efter de nyere 2020 + modeller
Ja den er ikke perfekt.
Lille bagklap
Dårlig bagsæde
mangler knap betjening
Ikke køn
Men der er bare nogle plusser der trækker den op og den har jo bevist at den kan sælges.
Den bliver jo også bedre for hvert år.
har man først prøvet software fra VW gruppen, såeee... er tesla meget bedre.
Jeg synes det er fortjent.
Årets brugtbil, tjaa en næsten ny bil, det kunne jo også fortælle at de tidlige ejere hurtig blev trætte af deres bil og hellere vil have en elbil fra konkurenterne.
Useriøs kommentar. Langt de fleste brugte model 3 som sælges i DK kommer fra Tyskland, hvor hver eneste bil får 7500 EUR (= ca. 50.000 kr) i tilskud fra staten. Når de er 6 mdr og har kørt 6000 km, kan de sælges til DK. Danskerne får en næsten ny bil til en væsentlig lavere pris, og tyskerne kan så købe endnu en ny Model 3, som de igen får 7500 EUR i rabat på. Dvs som tysker kan du næsten køre gratis, da din salgspris til DK næsten er hvad du selv gav efter rabatten, og danskerne får en billigere bil. Alle er glade.
Men ja, det er jo et sp. om hvornår den tyske stat bliver træt af give rabat til elbiler, som kort efter ender i Danmark.
Ja lidt useriøst.. du skrev min tanke :-)
Der var nok ikke så mange model 3'er hvis det ikke var fordi folk var tilfredse.
@Johannelund: Det er dig der spekulerer:
"det kunne jo også fortælle at de tidlige ejere hurtig blev trætte af deres bil og hellere vil have en elbil fra konkurenterne."
Jeg gætter på du ikke har nogen som helst data der underbygger det?
@Johannelund.
Jeg har en model 3 LR. Det er den eneste bil vi nogensinde har haft, som jeg alvorligt har overvejet at beholde rigtig længe.
Ellers plejer vi at skifte for hvert 2-3 år....... Det kunne også være derfor der kommer brugte på markedet, at folket normalt skifter bil tiere end hovedparten af TMS ejere, der tilsyneladende beholder den i dobbelt+ antal år.
Samme her - vi har ingen planer om at udskifte vores som vi har haft siden marts 2019. Vi havde dog nok købt en Model Y hvis den havde været tilgængelig dengang, så skal ikke afvise at vi kunne finde på at skifte på et tidspunkt.
Tjaa, hvad er en god bil.................. ???
Er der en bil der ser bling bling smart ud, som så falder fra hinanden efter 3-4 år? ( host host Peugeot)
Eller
Er det en bil der køre og køre og køre, starter hver morgen i frost og sne, eller i 35 graders varme UDEN at ryge og dampe, eller koge over, og udstødning der er rustet igennem flere steder, og måske næsten slæber hen ad asfalten, generator der ikke virker mere, vandpumpe der er utæt.
For mig er en god bil, en der aldrig lader mig i stikken, ej heller koster kassen at holde kørende.
Det er ikke bling bling 3D instrumenter, ding ding lyde, lys og 700 aflæggepladser der tæller for at det skal være en god bil for mig.
Misforstå mig ikke, køreegenskaberne og komfort betyder også noget, og fede features er jo ...Fede at have
Min gamle Seat Mii Automat, er pt. den bedste bil jeg har haft ind til videre (ikke den fedeste), den har min søn i dag, og har aldrig kostet en krone udover service, hvor den første kostede 995 Kr.
Så Tesla har noget at leve op til der ;)
der er faktisk 1035 model 3 til salg på bilbasen
Ikke mange dage siden det var 835.
det er lidt vildt
PS: Mine bedste biler har faktisk været peugeot :-)
De Model 3 jeg har haft som lånebiler synes jeg har været fine. Jeg synes man får meget for pengene i en Model 3.
Har en kollega der igennem et stykke tid har været på udkik efter en Y'er. Han siger priserne på de importerede er faldet, samt liggetiden er steget. Men det undre vel ikke nogen med de strømpriser vi har, samt prisen på benzin/diesel er faldet igen.
Og hvis man så kikker på det Clever har gang i, så kan det være svært at se at det bliver meget billigere at køre elbil
Efter mere end en måned med en M3 performance lånebil, da min egen stadig holder død hos Tesla så forstår jeg godt hvorfor der er mange til salg. Mage til l…. Skal man da lede længe efter.
Kors hvor jeg savner min egen s85
Hvad er det der gør at du synes den er dårlig?
Jeg har en ide....
Affjedring vil jeg sige...
Jeg havde en M3 et par dage mens min S var hos Tesla.
Min 20 år gamle peugeot fjedrer bedre.
Så var der en del støj og andre ting, men det tilskriver jeg at det var en af de første.
tror det er blevet meget bedre i nyere modeller.
Jeg har aldrig forstået problematikken med affjedring i model 3.
Med mindre der er himmelvid forskel i de model 3 der er leveret.
Vores LR fra 19' ligger langt bedre og mere komfortabelt på vejen end vores mercedes C200 fra 2015. Som just ikke anses for at være ringe. Begge på 18" sommerhjul.
MEN er man vandt til luftundervogn, så er der nok en mærkbar forskel.
Jeg kører med luft, så måske er jeg ikke en valid stemme der.
Men det var bare noget jeg bemærkede og som de fleste biltest af M3 påpeger.
M3p er megahård i affjedring. Er lidt som at køre gokart. Har bestilt 18 tommer vinterhjul af samme årsag.