Loading...
dk

Problem med Frunk | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

Hej.

Jeg har her til eftermiddag/aften opdaget at frunken ikke vil låse den sekundære lås op i frunken med det resultat at man skal selv manuelt låse denne op. Det er trods alt en anelse besværligt at skulle gøre dette hver gang vi bruger frunken. Er der andre der har oplevet noget tilsvarende, at den pludselig ikke synes det er en god idé at låse op?

Den låser fint nok den primære lås op via fjernbetjeningen og også vire den manuelle funktion under hanskerummet , den sekunder evil bare ikke.

Nu har jeg på grnd af mørket ikke kunnet fejlsøge ret meget, men vil da lige kigge på det i morgen formiddag for at se om der skulle sidde noget i klemme, men det virker ikke umiddelbart til at være tilfældet.

/Martin

FrederikC
FrederikC Dec 20 '14
Vil tro du skal justere frunken lidt, det skulle jeg også efter at have lydisoleret.
Prøv at skrue de 2 skruer/propper i hver side lidt op.
KS
KS Dec 20 '14

Det problem har jeg ikke haft, nærmest kun det modsatte. Altså at det var "åbent" uden at være det. Men som FrederikC siger, så ville jeg også justere lidt på de 2 skruer - eller se om gummilisten rundt om æggebakken sidder korrekt.

Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

Og her i dag har der så ikke været problemer med frunk...

Jeg synes jeg er begyndt at opleve små fejl der kommer og går, en gang imellem vil den ikke åbne ladeporten, andre gange vil den slet ikke lade og så i går ville den ikke åbne frunken.  Jeg ser frem til SC i Århus åbner, så kan de få lov at kigge bilen igennem. 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 20 '14
Larsen
Larsen Dec 20 '14
Der er nok gået salt i elektronikken ude under Frunken. Det er ikke særlig godt beskyttet. Går ud fra du har prøvet Tesla universal løsningen på alle problemer, Reboot
Kiefer
Kiefer Dec 20 '14

Larsen: Ja bestemt, men en reboot ændrer desværre ikke på gummilister der hænger i sidedørene...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 20 '14
Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '15

den vil ikke lukke helt op.... skulle vise en makker frunk pladsen i dag.. han går meget med overvejelsen om at blive tesla ejer :) men så ville skidtet ikke åbne helt! hvad er det for noget grasværk man skal smøre med så det bliver bedre? erfaringer? 

Skaarup
Skaarup Jan 6 '15

Har haft samme problem, de fiksede den derude på en halv time. Det er den arm der holder kølerhjelmen nede hvis du er ude for et uheld, der ikke slipper nok. Den skal justeres. Der var vist et trick, så man kunne få den op alligevel - men det virker nu for mig, så det har jeg glemt alt om.

KS
KS Jan 6 '15

@Kristian70k: Lige indenfor i frunken (ca 5 cm inde og 10 cm til venstre for center) sidder der en lille "knap". Tryk den ned og du kan åbne frunken helt - safety feature?!?

Kiefer
Kiefer Jan 6 '15

Jeg har samme problem, det kommer og går lidt alt efter hvor meget jeg har rystet rundt med bilen når jeg har kørt.  Det er dog relativt nemt at få frunken op alligevel, den lille pæl som Ken snakker om, eneste detalje jeg har lagt mærke til er at, frunken er en hel del nemmere at åbne på denne måde hvis jeg lige trykker den en lille centimeter ned inden jeg trykker "knappen" ned.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Jan 7 '15

tjekker det lige.. tak