Loading...
dk

Skift af 7 år gamle TPMS ventiler | Tesla Forum

Singh
Singh Nov 30 '22

Hejsa,

Jeg skal have nogle nye dæk, og tænkte på om jeg bør skifte TPMS ventilerne samtidig?

Jeg har en S85D fra 2015 med AP1 - Er også lidt i tvivl om det er nogen der skal købes hos Tesla, eller om man kan finde dem alle steder? I så fald, nogen der har et link til hvor de kan købes billigt?

De nuværende er 7 år gamle. 

Forummets indlæg er redigeret af Singh Nov 30 '22
KimT
KimT Nov 30 '22

Hvorfor skifte noget der virker ?

Og nej - du behøver ikke købe dem hos Tesla.

CanEl
CanEl Nov 30 '22

batteriet holder ca. 8 år, og det kan ikke skiftes.

jeg vil tro at du har den første model TPMS.
den kan vist fåes endnu, men er dyr.

den er erstattet af en bedre model, men den kan kun monteres på din bil, hvis du får opdateret din forbindelse til dem. de nye TPMS burde kunne vise det aktuelle tryk på skærmen, efter opdate.
forhør om pris ved tesla, 4 x TPMS og opdatering, og sammenlign med pris på din nuværende model.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Nov 30 '22
Singh
Singh Nov 30 '22
Citat fra KimT

Hvorfor skifte noget der virker ?

Jeg er lidt i tvivl om hvor lang tid batteriet holder på dem. Jeg vil være lidt ked af at købe og montere nye vinterdæk, for at så opleve at TPMS'ene pludseligt så stopper et par måneder efter jeg har monteret de nye dæk og fået bilen sporet 

Citat fra CanEl

de nye TPMS burde kunne vise det aktuelle tryk på skærmen, efter opdate.

forhør om pris ved tesla, 4 x TPMS og opdatering, og sammenlign med pris på din nuværende model.

Jeg kan godt se det aktuelle tryk på mine dæk "live" på skærmen as is. Så tror du tænker på '14 modellerne, der kørte med andre TPMS ventiler?  

CanEl
CanEl Nov 30 '22

Citat fra Singh

Jeg kan godt se det aktuelle tryk på mine dæk "live" på skærmen as is. Så tror du tænker på '14 modellerne, der kørte med andre TPMS ventiler?  

så er det nok den nye model.
ved ikke om de også forventer at batteriet holder i 8 år i dem, men de kan købes mange steder.
jeg vil tro at din dæk mand har dem.