Loading...
dk

Spændende kinesisk udvikling | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 5 '22

https://maritimedanmark.dk/?Id=49756

 

 

Kina større end Tysklands produktion.

cth
cth Dec 5 '22

Ja desværre... håber Tyskland kommer op igen, for det har vi brug for.

Men med den differenciering der er i energiudgifter pt. og mange år frem mellem EU og Kina/USA, så vil det tage tid.

Men en "køb EU" kampagne kunne gavne os alle. Kineserne gør det allerede, så kan vi også.

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 5 '22
PeterE
PeterE Dec 5 '22
Citat fra cth

Imens vi lukker kinesiske elbiler ind i EU uden begrænsninger, så begrænses vi den anden vej.

Det er ikke svært at lave billige elbiler, når man fyrer med billig russisk olie og gas.

 

Og din pointe er? At vi skal lade være med at købe og køre kinesisk fordi vi derved indirekte støtter Putin? Verden er altså en vanvittig kompleks størrelse, uanset hvordan vi vender og drejer alting.  

cth
cth Dec 5 '22

Forstår budskabet... du har ret.

Hører ikke til herinde.

Jeg omformulerer.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 5 '22
PeterE
PeterE Dec 5 '22
Citat fra cth

Forstår budskabet... du har ret.

Hører ikke til herinde.

Jeg omformulerer.

Nej, hov undskyld - det var på ingen måde ment som en 'irettesættelse'. Jeg elsker opslag, også dine, og jeg er bare altid sulten på om at opslag har et god pointe, et godt problem eller noget helt femte man skal tage stilling til :)) 

Johannelund
Johannelund Dec 11 '22
Tjaa vil man ikke have kinesiske biler, må det vel også gælde Tesla made in china,
Ja Kina er verdens suverænt største bilproducent, Denne holdning vil også ramme Apple produkter, da de også bliver produceret i Kina.
cth
cth Dec 11 '22

Alt produceres jo snart i Kina.

Men der er forskel på om ejeren er kinesisk eller ikke i de produkter du nævner her.

Dog er mange begyndt at trække produktion hjem eller ud.

Der burde også være rigeligt potientiale i EU's egen baghave mod øst. Her er arbejdsløn stadig rimelig.

Sådan helt grundlæggende prøver jeg at undgå for meget indkøb af ting der skal fragtes den halve jordklode.

Giver mere mening at købe en tysk Tesla end en kinesisk eller amerikansk, sagde manden der har en model S :-)

 

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 11 '22
P85DK
P85DK Dec 11 '22

Bliver interessant at se hvad Fisker kan. Han kan ihvertfald love meget :-)

https://www.fiskerinc.com/da-dk/ocean

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 11 '22

Til 325k for basismodellen virker det umiddelbart som et interessant køb

P85DK
P85DK Dec 11 '22

Ja, det var også det jeg tænkte

jramskov
jramskov Dec 11 '22
Citat fra cth

Alt produceres jo snart i Kina.

Men der er forskel på om ejeren er kinesisk eller ikke i de produkter du nævner her.

Dog er mange begyndt at trække produktion hjem eller ud.

Der burde også være rigeligt potientiale i EU's egen baghave mod øst. Her er arbejdsløn stadig rimelig.

Sådan helt grundlæggende prøver jeg at undgå for meget indkøb af ting der skal fragtes den halve jordklode.

Giver mere mening at købe en tysk Tesla end en kinesisk eller amerikansk, sagde manden der har en model S :-)

Ja, bla. Apple arbejder kraftigt på at flytte dele af produktionen væk fra Kina nu. Tror de bla. er blevet skræmt af corona nedlukningerne derovre og muligvis også at Kina meget gerne så Taiwan blive en del af Kina. Nu er der jo bla. et par store nye chipfabrikker på vej i USA.

Ice2EV
Ice2EV Dec 12 '22

Undre mig bare over Fisker ikke har flere forudbestillinger, eller at fabriken i Østrig, som har forestået Jaguars elbil, ikke kan rampe up hurtigere end planlagt med 300 om måneden de første mange måneder.

 

Ok søgte lige på nyeste info.

De forventer 300 i 1. kvartal, for at rampe op til 8.000 i 2. kvartal og 15.000 i 3.+4. kvartal.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 12 '22
jramskov
jramskov Dec 12 '22

I seneste JP Biler podcast snakkede de lidt om den - de nævnte noget med at en del af de features der var blevet lovet, ikke ville være klar fra start?

Cubic
Cubic Dec 12 '22

Men okay at de melder det ud, at det først kommer senere, så får man jo muligheden for at vælge fra.