Flot parkering - ICE blokerer 2 stalls på Slagelse SuC. Hvad er det rigtige at gøre i sådan en situation?

Flot parkering - ICE blokerer 2 stalls på Slagelse SuC. Hvad er det rigtige at gøre i sådan en situation?

Hvis i skal bruge dem spørg om han ikke kan flytte sig.
Hvis der er andre standere så brug dem.
Så længe han er i bilen generer det mig ikke....
Han venter vel bare på en?
Han sad der i over en halv time, mens jeg ladede på en anden stall.
Ja, det er dumt og demonstrativt i quintuppel forstand. Dels fordi han slet ikke burde holde der, når han ikke lader, dels fordi hans ICE-bil slet ikke kan lades på en SuC, dels fordi pladsen kun er for Teslaer (ikke Peugeot), dels fordi han holder hen over 2 stalls og dermed generer max. (OK, måske kunne han faktisk blokere 3 stalls, hvis han holdt på tværs, men alligevel) og dels fordi han formentlig har parkeret der i mere end de tilladte 40 min. (sidstnævnte har jeg dog ikke noget bevis for, da jeg kun var der lidt over en halv time).
Når det netop virker så dumt og demonstrativt på så mange forskellige planer, så tænker jeg, at jeg ikke har lyst til at starte en konflikt med sådan en type. Man ved aldrig, hvad han kan finde på. Men på den anden side så synes jeg heller ikke, det er i orden, at han bare får lov at holde der uden at betale dobbelt spærreafgift.
Man kunne jo parkere på tværs foran ham imens man lige går ned på toilettet, så vil jeg tror at han er i humør til at tale når man kommer tilbage. Så kan man have en snak om hvem der har parkeret dummest.
Men det nemmeste er jo nok at banke på ruden og venligt spørge hvorfor han parkerer der og ikke et andet sted. Så længe du spørger venligt og ikke argumenterende, så vil han nok fremstå så dum at selv han kan se det.
@cth - det er i Slagelse, så han kigger bogstavligt på 500 tomme parkeringspladser.
Man kunne jo parkere på tværs foran ham imens man lige går ned på toilettet, så vil jeg tror at han er i humør til at tale når man kommer tilbage. Så kan man have en snak om hvem der har parkeret dummest.
Sikkert fint, hvis man bare skal demonstrere en pointe (og risikere at få nogle på kassen).
Men det nemmeste er jo nok at banke på ruden og venligt spørge hvorfor han parkerer der og ikke et andet sted. Så længe du spørger venligt og ikke argumenterende, så vil han nok fremstå så dum at selv han kan se det.
Min erfaring er, at dumme mennesker ikke har selvindsigt til at se, hvor dumme de er. Uanset hvad.
@cth - det er i Slagelse, så han kigger bogstavligt på 500 tomme parkeringspladser.
Netop! Der er måske ikke helt 500, men der er rigtig mange tomme P-pladser.
Så længe der ikke er nogen der skal bruge de ladere er problemet vel til at overse? Trods at vi vel alle har en snert af politimand i os og nogen gange føler stærk trang til at påpege andres overtrædelse af regler?
Undrer mig lidt over ideen om, at han "sikkert" har let til vold og er ubegavet?
Måske er der ingen ond vilje bag, men bare manglende opmærksomhed på at han holder på ladepladser?
@MOS - jeg tror ikke du får nogle på kassen, men han vil sikkert gerne dele sin viden om elbiler med dig.
@Nikola - din gamle socialarbejder, ser kun det bedste i knægten ;-) Han ser ikke ud som om han er over 30 år, nok nærmere de 20. Han ved udemærket hvad han laver. Man bør måske overveje sit kørekort hvis man kan overse at det er ladepladser og ikke tage en af de 5.000 (MOS) andre pladser
Og måske er han hverken ubegavet, voldsparat eller ude på at genere nogen; Måske holder han der bare fordi han venter på nogen eller venter på noget. Og der var plads, og hvis der stadigvæk var ledige ladepladser, så har jeg altså svært ved at se problemet.
Jeg kunne sagtens finde på det samme, uden at ville holde i vejen og på ingen måde for at provokere. Og jeg er vist hverken ubegavet eller klar til at give folk nogen på munden :)
PS: Den der spærreafgift kan vel kun opkræves hvis der er indgået en aftale med et parkeringskontrolleringsforetagende som har fået det rolle af den retsmæssige ejer eller lejer af arealet? Han er jo ikke ved at lade, så han er ikke logget på eller på anden måde kendt af Tesla, så hvem er det lige der skal frem med afgiftsblokken?
Man kunne måske endda være bekymret for at offentligøre et billede af ham uden hans tilladelse. GDPR LBGTQ+ XY-energi...... og hvad bogstavskombinationer vi lige kan finde på at blive stødt under.
PS: Den der spærreafgift kan vel kun opkræves hvis der er indgået en aftale med et parkeringskontrolleringsforetagende som har fået det rolle af den retsmæssige ejer eller lejer af arealet? Han er jo ikke ved at lade, så han er ikke logget på eller på anden måde kendt af Tesla, så hvem er det lige der skal frem med afgiftsblokken?
Han burde logge ind i sin Peugeot-app og registrere, at han optager 2 ladepladser uden at lade. Så må Peugeot opkræve dobbelt spærreafgift og overføre pengene til Tesla, som så udbetaler dem til mig som aktionær ;-)
Han er såmændt en af de typer, jeg omtalede for et par uger siden, som så har forvildet sig ind på en pakeringsplads (Stadig med hovedet oppe i R....)
Ej jeg kunne ikke lade være He He
Jeg finder selv ud (igen) ;)
@Nikola - din gamle socialarbejder, ser kun det bedste i knægten ;-) Han ser ikke ud som om han er over 30 år, nok nærmere de 20. Han ved udemærket hvad han laver. Man bør måske overveje sit kørekort hvis man kan overse at det er ladepladser og ikke tage en af de 5.000 (MOS) andre pladser
Der er uden tvivl meget godt i ham ;-)
Han kan være en voldsparat type, der er ude og cruise efter veganske elbilsbilister, som han kan skille ad :-D
Omvendt kunne det være en lidt distræt/uopmærksom type?
Eller måske bare en tilfældig ungersvend der lige skulle vente 2 min. på at samle kæresten op. Han holder lige på (to) af de ubenyttede ladepladser, (der er masser af ledige og det er jo kun 2 min). Nu blev hende den smækre inde fra grillen, som han skulle hente, forsinket? Der var en længerevarende grillmåge-krise, der skulle afværges inden hun kunne få fri....
Tænker at det er de færreste der holder og hænger ud, bare for at holde i vejen, men hvem ved...
Der er mange muligheder ;-)