Loading...
dk

Op til helligdagene! | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 28 '22

Jeg syntes der var en masse skriverier op til helligdagene og de store rejsedage, om forventet risiko for ventetider på 2-3-4 timer på ladestationerner.

 

Det blev blæst op som stor sandsynlighed, idet der var kommet mange flere elbiler, men der var ikke udbygget ladenetværk i samme stil.

 

Samtidig synes jeg ikke rigtig der blev fulgt op på de forudsigelser i medierne under eller efter rejsedagene var overstået......

 

Kan det tænkes der ikke var skygge af kø eller problemer med at få ladt et transportmiddel i de dage?

 

 

fmm1000
fmm1000 Dec 28 '22

Ja. Og det var heller ikke min egen erfaring på superchargers. Der var masser af plads.


 

 

CanEl
CanEl Dec 29 '22

der var 1-2 stk i kø, i slagelse, den 24/12, lige over middag.
den var dog hurtigt væk igen. ca. 10 min.
der var også en stander, som ikke ville lade.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Dec 29 '22
jpx
jpx Dec 29 '22

Jeg hørte også godt nyheden, men kunne også konstatere at både i Randers og Haverslev var der 8+ ledige da vi kørte nordpå lillejuleaften. Mon ikke ham fyren fra FDM tænkte på Clever ladere, hvor jeg har oplevet at de kunder der har all-inclusive hellere vil vente på en 'gratis' opladning, end at betale på f.eks. en supercharger. 

Det er efterhånden ved at være ret pinligt, at være FDM medlem.... :(

Forummets indlæg er redigeret af jpx Dec 29 '22
KimT
KimT Dec 29 '22

Med de strømpriser der er pt. er det da bare om at få suget så meget som mulig hjemme.

Men hvis man ellers vil betale for det er der jo efterhånden masser af muligheder. Her i Silkeborg har de godt nok fjernet den eneste Clever 50kWh lader de havde hos Circle K, men det er fordi Cirkle K har installeret 2 x 300kWh (4 udtag) og Q8 har 3 x 175kWh (6 udtag). Og kan også se at de er ved at sætte nogle op hos Shell Express, og Kvickly/OK har en 75kWh. Men de er jo selvfølgelig ikke interresante hvis man har et Clever/Eon abonnement

jramskov
jramskov Dec 29 '22

Vi skal væk fra abonnementer som Clever og EON, eneste eventuelle undtagelse er hjemmeladning.