Loading...
dk

Hvorfor sælger VW gruppen bedre end Tesla ? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 3 '23

@PeterE: Der blev importeret 3.535 Tesla Model 3 i 2021 - jeg tror antallet af importerede Teslaer i 2022 er noget højere pga. Tesla Model Y. Det ville ikke overraske mig hvis halvdelen af de omkring 18.000 importede elbiler i 2022 er Teslaer.

Link: https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2022-01-groen-rekord-raketfart-paa-salg-af-elbiler

cth
cth Jan 3 '23

JP bilradio har i flere omgange sat tal på det.

Der blev importeret laaangt flere fra udlandet end der blev solgt nye.

Nu gider jeg ikke lige lede, men husker det som 3 gange så mange importeret som solgt fra DK Tesla.

Men det er som sagt bare hvad jeg husker og det kan sagtens være mindre eller mere.

Tror både vi taler 2021 og 2022.

Aktiekursen er i øvrigt pt. meget trykket...

Kurs 105 pt. på grund af salgstal 4 kvartal 2022.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 3 '23
PeterE
PeterE Jan 3 '23
Citat fra jramskov

@PeterE: Der blev importeret 3.535 Tesla Model 3 i 2021 - jeg tror antallet af importerede Teslaer i 2022 er noget højere pga. Tesla Model Y. Det ville ikke overraske mig hvis halvdelen af de omkring 18.000 importede elbiler i 2022 er Teslaer.

Link: https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2022-01-groen-rekord-raketfart-paa-salg-af-elbiler

Jeg må jo tro på tallene, selvom det i den grad undrer mig at ID3 og 4 ikke optræder på import listen. Sådan er der så meget :)
Bianco
Bianco Jan 5 '23

VW har et anstrengt forhold til kundernes overlevelse: https://www.motor1.com/news/626487/chinese-ev-zero-stars-crash-test/

cth
cth Jan 10 '23

JP bilradio eller Jan Lang / Bilbasen om du vil:

Der er solgt over 7000 brugte teslaer i 2022 som var under 1 år gammel.

Tesla DK solgte 700 nye.

Ice2EV
Ice2EV Jan 10 '23

Hvis nu Tesla havde prissat model Y i DK efter samme koncept som i Tyskland, så formoder jeg de havde solgt væsentlig flere nye, hvis de kunne have leveret.

Umiddelbart burde de jo have haft muligheden for at kunne levere, for de fleste hentet i tyskland, har ejeren jo byttet til en ny.

KimT
KimT Jan 10 '23

Hvordan gik det - fik du bestil en i Tyskland ?

PS find selv Danmark - tips kik helt i bunden af listen.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 10 '23
Ice2EV
Ice2EV Jan 10 '23

Desværre de skred i svinget. 

Jeg havde en aftale med en tysker, men han solgte den til anden side.

Så havde jeg den fra Tesla, men der var ikke rigtigt gennemtænkt. Det var sådan mere et eksperiment, om de reelt ville lade mig købe den. Det ville de egentlig godt, men selvfølgelig uden de tyske tilskud.

Så havde jeg en 3, men rendte ind i arbejde alle dage mellem jul og nytår, så sammen med juletamtam med familen, så kunne jeg ikke finde 2 dage til at hente den.

Så nu har jeg investeret i en 18 år gammel volvo med 98.000 km på uret, ældre herre som tidligere ejer, slutseddel vedlagt fra da han købte den. 3-4000 km mellem de sidste 3-4 synsrapporter. Den skal ikke køre så meget, men den er lidt til den tørstige side.

Vild prisforskel på landene! For hver 2 du køber i norge er den 3 gratis i forhold til i DK. Det er altså ikke alt der er hamrende dyrt i Norges land. ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 10 '23
Nikola
Nikola Jan 11 '23
Quote from Ice2EV

Så nu har jeg investeret i en 18 år gammel volvo med 98.000 km på uret, ældre herre som tidligere ejer, slutseddel vedlagt fra da han købte den. 3-4000 km mellem de sidste 3-4 synsrapporter. Den skal ikke køre så meget, men den er lidt til den tørstige side.

Er der behov for et nyt brugernavn? EV2ICE?? ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Jan 11 '23
Ice2EV
Ice2EV Jan 11 '23

@Nikola ja det kan man sige, men har jo fortsat 3'eren. Og den runder formentlig160k i den her måned.

Nikola
Nikola Jan 11 '23
Quote from Ice2EV

@Nikola ja det kan man sige, men har jo fortsat 3'eren. Og den runder formentlig160k i den her måned.

Ok, troede at den var væk, til fordel for et prægtigt svensk køretøj  

Ice2EV
Ice2EV Jan 11 '23

Næh det var C klassen der røg i december. Men mage til skralderkasse skal man lede længe efter.

Dog kørte den formidabelt den sidste uge!. Den havde nok lugtet den var ved at blive kasseret!

Svenskeren er kun en tidsbegrænset økonomisk overkommelig mellemstation.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 12 '23
Nikola
Nikola Jan 12 '23

Så lige at der skulle være importeret over 5500 M3 i 2022.

Mon ikke at det er MY og M3 der skal kæmpe om 1. pladsen i 2022, hvis de brugte tælles med?

cth
cth Jan 12 '23

Import 5500 M3 og nye solgte 700 M3

Vildt...

KimT
KimT Jan 12 '23

Hvis nu Y'er allerede fra årsskiftet kunne have været importeret fra Tyskland havde tallet nok være en del højre. De første tyske Y'er er vel først begyndt at dukke op omkring maj pga. reglen om de 6 måneder

Nikola
Nikola Jan 12 '23
Klippet fra andet forum:
"I 2022 blev der importeret 5752 Model 3, 1842 Model Y, 1088 Enyaq"
Sider: « 1 2