https://bilmagasinet.dk/polestar/polestar-2-2024
Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke magter at lave de rækkevidde forbedringer, hvis de da holder...
priskrigen er kun lige startet :-)
https://bilmagasinet.dk/polestar/polestar-2-2024
Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke magter at lave de rækkevidde forbedringer, hvis de da holder...
priskrigen er kun lige startet :-)
Kan det have noget at gøre med Tesla for et par år siden har hævet rangen på eks en 3'er fra 560 til 626(614, afhængig af hvor man kigger) og for en Y fra 507 til 565.
Dertil så er det måske muligt at Tesla's Drivertrain, batteri, BMS, motorer etc bare var bedre fra en start, og at eks Polestar har kunne hente lidt på forbedringer.
Det er alt andet lige sværere at hente forbedringer på en optimeret pakke, end på noget der er måske 10% ringere optimeret fra en start.
En S fra 2015 med 85/90 pakken, kommer vel heller ikke i nærheden af en S i SR trim fra 2022.
Har Tesla mon ikke allerede lavet mange af de forbedringer og nu er konkurrenterne stille og roligt ved at indhente dem? Jeg så dog gerne at Tesla lancerede en TM3 og TMY med WLTP range på 700km.
Enig med de andre, det er nemmere for Polestar at gå fra 80% til 90% effektivitet på drivlinjen end Tesla at gå fra 90% til 95%. I sidste ende vil alle producenter ende på stort set samme effektivitet på drivlinjen. Eftersom Polestar 2 vel stadig har +0,27 cd mod Model 3's 0,23 så vil Tesla stadig have længere rækkevidde på motorvejen mens de ved lav hastighed bliver næsten ens. Mit bud er dog at Tesla stadig er et par procent bedre end Polestar.
Hvor god er varmepumpen i Polestar 2?
Jeg håber Tesla bringer LR RWD tilbage, den vil uden problemer opnå 650 km WLTP.
En S fra 2015 med 85/90 pakken, kommer vel heller ikke i nærheden af en S i SR trim fra 2022.
nej det er korrekt... jeg kører i begge slags og der er stor forskel på rækkevidde og generel effektivitet.
Men min gamle 90D kører bedre fordi jeg stadig slås med nogle vibrationer :-(
For mig betyder rækkevidde bare alt og jeg ville i dag have svært ved at leve med mindre end det jeg har.
PS2 er tættest på M3 i plads/bagagerum? Hvis det er korrekt, er det vel stadig ikke specielt imponerende energieffektivitet den leverer?
Mht. "priskrig" står PS2 ikke billigt. Skal man have pakker med adaptiv fartpilot, glastag, varmepumpe etc. (hvor man så eksempelvis får adaptive forlygter med) så er prisen omkring 100k dyrere end M3.
Så ikke ligefrem på tilbud?