Loading...
dk

Indbyttepris | Tesla Forum

Bue
Bue Jan 31 '23

Tror nu mest, at Tesla byder lavt på fremmede mærker - fik 603.500 i bytte for godt 3 år gammel TMS 100D med 63.000 km på klokken her i december 2022 (havde ikke set et værksted siden udlevering - bortset fra lakering af forreste kofanger efter en lille skade). Det synes jeg er en fair pris. Nu er den så til salg hos Tesla for 649.000 med nye dæk, service og enhanced autopilot (ved godt, at en softwarepatch ikke koster Tesla noget). Tidligere har andre mærkers forhandlere lagt 70-100.000 kr på, når vi byttede bil i den prisklasse. Derimod fik vi et lavt indbytnings-bud på min kones 2 år gamle golf for nogle år siden, så den solgte vi privat.

Men hvis man er god til at handle, kan man da sikkert finde en privat, som vil give mere.

Forummets indlæg er redigeret af Bue Jan 31 '23
ElPeter
ElPeter Feb 1 '23

Er der nogen der har erfaringer med at bruge Autocom som alternativ til et privat salg?

Seppe
Seppe Feb 1 '23

Ikke lige med Tesla, men har gjort det med andre biler. Man er hurtigt af med den, men forvent at det er nogen rutinerede købmænd der møder op, så de ved lige hvad de skal kigge efter for at finde småting man ikke har tænkt over og så forlanger de et afslag. Når det så er sagt, så fungerer det fint til hurtigt at komme af med bilen til en fin pris :-) 

PeterE
PeterE Feb 1 '23
Citat fra ElPeter

Er der nogen der har erfaringer med at bruge Autocom som alternativ til et privat salg?

Ja, dog ikke med brugt Tesla - Autocom er fint og køberne der er professionelle, men forvent dermed at det er forhandlere som skal tjene en krone eller to på at sælge din brugte bil videre, og de skal jo også give en form for garanti. 

Kiefer
Kiefer Feb 1 '23

Citat fra ElPeter

Jeg har brugt det for en del år siden (2013) da vi solgte bilen for at købe en Tesla. Køber mente jeg havde snydt ham og ville have handelen til at gå tilbage. Autocom var meget behjælpelige med at forklare køber han var den professionelle her og ikke sælger :)

/Martin

jonsiii
jonsiii Feb 6 '23

Tror jeg skal have mig en Y'er, så jeg kan få krog, lidt mere plads og mindre støj. Tesla byder 197k for min sorte '19 3'er uden krog, der har gået 57000 km. Bilbasen gætter på 350k. Det er nok et sted midt i mellem.

Ice2EV
Ice2EV Feb 6 '23

Bilbasen er jo helt væk fra vinduet!

Og alligevel fremstår Bilbasen i medierne som et orakel......kuk kuk Betina!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 6 '23
jramskov
jramskov Feb 6 '23

Hvis Bilbasen kan sælge vores TM3 fra 2019 til cirka den pris, er jeg klar til at sælge :)

jonsiii
jonsiii Feb 6 '23

Ja jeg tror heller ikke på den. ;) Prøvede en anden service, og den gættede på 250k. Så mellem 200 og 250. Tjae. Hvis jeg lige ku få den en gnalling over 200k ved at få vinterhjulene med i prisen, så tror jeg at jeg slår til.

jonsiii
jonsiii Feb 6 '23

Desværre, vinterhjul gav intet: "Det er os selv der giver bud på alle Teslaer, og de bud bliver desværre ikke ændret.". Nå, jamen så indgår de jo ikke i handlen. Hvor åndsvagt.

Ice2EV
Ice2EV Feb 6 '23

Vil umiddelbart tro at sætter man en model 3 LR til salg for 230.000 privat og er klar på et mindre afslag, så ryger den ud over kantstenen forholdsvis hurtigt.

Det er 20k under alt andet annonceret privat. Og 60k under billigste forhandler.

bskaarup
bskaarup Feb 6 '23
Citat fra jonsiii

Tror jeg skal have mig en Y'er, så jeg kan få krog, lidt mere plads og mindre støj. Tesla byder 197k for min sorte '19 3'er uden krog, der har gået 57000 km. 

Det var ikke meget. Jeg fik 281 i sidste uge for min M3 fra 6/2019. Den er nu til salg for 322: https://www.tesla.com/da_DK/m3/order/5YJ3E7EB0KF346880

De har ændret FSD til Enhanced Autopilot og så antager jeg at de har skiftet bremser på den da de var ødelagt af for lidt brug.

De kræver originale fælge med sommerdæk om sommeren og vinterdæk om vinteren. Ellers fratrækker de 16k i bytteprisen for et sæt nye hjul.

De har også en regel om at hvis der er mindre end 4 måneder til syn så sætter de prisen yderligere ned.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Feb 6 '23
Ice2EV
Ice2EV Feb 6 '23

@bskaarup har du slet ikke været ude at køre i den i de 4 år? 44kkm. Det lyder til den kun har trillet mellem indkørsel og ned i vaskehal hver søndag;-)

Vores rundede 160 i torsdags.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 6 '23
jonsiii
jonsiii Feb 6 '23
Citat fra bskaarup

Det var ikke meget. Jeg fik 281 i sidste uge for min M3 fra 6/2019. Den er nu til salg for 322: https://www.tesla.com/da_DK/m3/order/5YJ3E7EB0KF346880

De har også en regel om at hvis der er mindre end 4 måneder til syn så sætter de prisen yderligere ned.

Bumbum, 281 minus FSD minus træk minus 10000-km minus tæt-på-syn. Mjowe.. æv det er nok ikke helt ved siden af. Pokkers. Bliver nok nødt til at æde den. =)

Edit: Tesla skrev tilbage, at de også altid solgte de brugte med EAP + 1 års garanti. Det forklarer også en stor del af prisforskellen mellem købs- og salgsprisen.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Feb 6 '23
lindolrik
lindolrik Feb 7 '23

@bskaarup Var de 281 Tkr prisen du fik ved den automatiske henvendelse, eller justerede de den efterfølgende?

For min sep 2019 sorte M3 AWD, m/trækkrog; hvidt indtræk, 40 Tkm, EAP, fik jeg først tilbudt 277 Tkr for 2-3 uger siden og fik ikke bestildt en ny, og nu melder Tesla kun 223 Tkr..

Forummets indlæg er redigeret af lindolrik Feb 7 '23
Ice2EV
Ice2EV Feb 7 '23

@lindolrik Var bytteprisen anderledes dengang og nu på en ny model 3/Y. Eller passer det med prisfaldet er kommet i mellemtiden?

lindolrik
lindolrik Feb 8 '23
Citat fra Ice2EV

@lindolrik Var bytteprisen anderledes dengang og nu på en ny model 3/Y. Eller passer det med prisfaldet er kommet i mellemtiden?

Nej begge indbytningspriser var her efter prisfaldet!

Og det er kr. 100.000,- under prisen for samme bil (dog uden hvidt indtræk) som Tesla sælger nu:

https:///...used&redirect=no

Forummets indlæg er redigeret af lindolrik Feb 8 '23
bskaarup
bskaarup Feb 8 '23
Citat fra lindolrik

@bskaarup Var de 281 Tkr prisen du fik ved den automatiske henvendelse, eller justerede de den efterfølgende?

Ved 42.852 kilometer Estimerede indbyttepris kr. 287.700
Ved 43.874 kilometer Estimerede indbyttepris kr. 280.800
Endelig indbytningspris efter billeder indsendt kr. 281.200 

lindolrik
lindolrik Feb 8 '23

Interessant.. Hvordan beregnes dette? Har du spurgt via Tesla's side flere gange?

Og markant højerer end begge mine tilbud også den sidste fra denne uge. Det er jo næsten identiske biler, eneste forskel er interiør og acceleration boost..

jonsiii
jonsiii Feb 8 '23

Nu har jeg uploadet billeder, men har godt nok svært ved at se at de skulle flytte noget på prisen. Den skal ikke falde yderligere 6k som @bskaarup i forhold til 1. estimat, ellers prøver jeg salg uden om Tesla.

Sider: « 1 2 3 »