Loading...
dk

SuperCharger priser forskellige og mønster | Tesla Forum

cth
cth Feb 11 '23

Lagde mærke til at jeg på Kirke Såby 250 kw SuC kan lade til 1,9 kr. pt.

Køge 2,25. Odense 3,15. Fredericia 3.30. Kolding 3.05.

Mens Hedensted 150kw lader tager 3.15kr.

Er det et udbud/efterspørgsel på den enkelte SuC der sætter prisen så forskelligt?

Er der i øvrigt et mønster i hvornår Tesla hæver og sænker priser?

Måske kigger de hver måned på strømpriser og justerer eller gør de det løbende, så man reelt aldrig ved hvad pris er?

Nogen der har en ide om det?

I øvrigt noget dyrere i Tyskland. 4-5 kr. alt efter hvilken lader.

 

En anden ting.

På min app dukker Middelfart ikke op og det gør den lader syd for Køge heller ikke (kan ikke huske hvor den ligger dernede af) ?

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 11 '23
Arpe
Arpe Feb 11 '23

Tja, har ikke alle svarede men måske svarer på noget af det.

Jeg har lagt mærke til at Tesla opdaterer priserne natten mellem mandag og tirsdag. Det sker næsten hver eneste uge.

Elpriserne i Danmark er opdelt i 2 regioners vest og øst, Storebælt udgør skæringen. Øst har i den seneste tid ligget billigere end vest derfor du ser gode priser i Køge og Kirke Såby. 

De små forskelle der er i prisen tror jeg er 2 ting (men ren spekulation): 1) udbud/efterspørgsel lyder som noget Tesla godt kunne finde på. og 2) prisen for at have stedet, der må være stor forskel på f.eks Fredericia og Ikast. 

 

CanEl
CanEl Feb 12 '23

måske er der en faktor mere.
i ikast måtte de selv købe en transformer, da de ville have en anden spænding end normen.
men når man køber 10 kV, er elprisen noget lavere, men man skal så også selv, vedligeholde trafoen, mm.
det bliver kun brugt af storforbrugere.
jeg tror dog at tesla har brugt samme opsætning på alle sine nye SuC, da de så kan få den optimale spænding til anlægget.
de første SuC havde en trafo for hver 2 standere for at tilpasse spændingen, og dem sparrer de så, med mindre tab til følge.