Har lige fået en mail med dette: https://chargemap.com/tesla-superchargers
Hørte lige at Køge var fuldt booket her for nyeligt og 4 i kø.
Vi skal nok vænne os til det.
Hvis jeg forstår det korrekt (efter at have læst det igen og lidt grundigere) er det at man kan få en samlet oversigt over alle sine opladninger under en konto og nu inkluderer det også opladninger på Tesla SuC.
Hørte lige at Køge var fuldt booket her for nyeligt og 4 i kø.
Vi skal nok vænne os til det.
Tid til at smide 40 V4 standere ved siden af ;-)
Men kø-situationer vil det være yderst uacceptabelt at leve med
Øhhh - hvad er det præcist du mener du har adgang til fordi du har købt en Tesla?
Øhhh - hvad er det præcist du mener du har adgang til fordi du har købt en Tesla?
Det er vel ikke noget Tesla-specifikt. Alle kan risikere at opleve kø af og til i spidsbelastningsperioder. Det gælder både på ladestationer, i supermarkedet og på SKATs hjemmeside.
Det er naturligvis irriterende, når der er kø og man har travlt. Men jeg synes, det er acceptabelt, hvis det er relativt begrænset. Det er jo altid et tradeoff ift. hvor meget det kan svare sig at investere i udbygning. Udbygger man for meget (dvs. imødekommer behovet fuldt ud ved absolut spidsbelastning), kan man stort set undgå kø, men så er der massiv, uudnyttet overkapacitet resten af tiden. Og så kommer varerne måske til at koste det dobbelte. Så kan jeg såmænd godt leve med at skulle stå i kø i supermarkedet eller ved ladestationen en gang imellem.
@tkat
Hvis du holder i kø som nr. 2-3 stykker, så går der sjældent mere end 5-10 minutter, før det er din tur. Der er som regel mange stalls på en SuC og de fleste lader kun 15-40 min. (medmindre man har en gammel Model S), så der er en vis rotation af biler på en SuC.
Jeg kan fint leve med at skulle vente 5-10 min. i kø et par gange om året, hvis det samtidig betyder, at Tesla udvider SuC ladenetværket til det dobbelte, så der er mange flere lademuligheder.
Øhh, hvis det er mig, du spørger, så mener jeg, at man ved køb af en Tesla har fået og får lovning på let adgang til ladning på et velfungerende SuC netværk. - Dette gælder måske særligt de første, som endda medkøbte gratis ladning i bilens levetid.
Ja, det er da dig jeg spørger. Tesla har da intet lovet dig i forhold til SuC tilgængelighed andet end at nogle af bilerne skal betale og andre skal ikke. De har ikke lovet at det kun var for Teslaer, eller at der vil være x antal SuC i forhold til antal solgte Teslaer eller at du aldrig vil opleve kø eller ... Så hvad vil du gøre hvis du oplever den 'yderst uacceptable' situation at der er kø igen og igen? Købe et andet mærke og alligevel holde i kø for at lade på en SuC? Det står dig jo frit for at lade hos andre udbydere eller kun bruge SuC i trekantsområdet.
Jeg er da enig i at det vil være irriterende med ekstra brugt tid, men jeg er konkret interesseret i hvilke handlinger det vil udmunde i hvis den 'yderst uacceptable' sitution opstår, da dit sprogbrug indikerer at du mener at have eller anden ret som Tesla ikke respekterer hvis du oplever kø.
Øhh, hvis det er mig, du spørger, så mener jeg, at man ved køb af en Tesla har fået og får lovning på let adgang til ladning på et velfungerende SuC netværk. - Dette gælder måske særligt de første, som endda medkøbte gratis ladning i bilens levetid.
Jeg bliver nødt til at spørge dig om hvor det står henne?
Og så skal vi huske på, at det også går den anden vej, at Tesla lader på "de andres" netværk. Lad os få åbnet op så meget som muligt og gøre det nemt at lade på ALLE netværk.
Tænk hvis man kunne køre til en hvilken som helst operatør/netværk uden at skulle tænke på APP, RFID, Betalingskort el. lign. Bare plug-in, og betaling for ladning bliver trukket automatisk, som vi kender det som Tesla ejere.
Som jeg forstår det, er det netop formålet med ISO 15188 som det ser ud til at nogle operatører, som IONITY, nu spiller sammen med VW gruppen (og sikkert andre). Er der nogen som ved om Tesla har planer om at understøtte standarden? Ville være super med sammen oplevelse hos ex. IONITY som på en SC.
Med fare for at træde nogen over tæerne, så bliver jeg nødt til at minde folk om at Tesla er en forretning og ikke et fællesskab eller forening. At de største fans ind imellem får italesat Tesla som noget andet end en forretning det skyldes kun engagement.
Tesla udvider kapaciteten på SuC når der er penge i det - eller når de ikke kan leve op til deres kontraktuelle forpligtelser. Jeg har forudbetalt SuC i bilens levetid (ikke at forveksle med gratis), men Tesla har ikke lovet mig at jeg kommer forrest i køen eller at jeg aldrig kommer til at opleve kø. Tesla har stillet mig noget i udsigt når det handler om ladehastigheden, og den tvist kører jo allerede sin fine gang.
@PeterE
Yeps Tesla er en nådesløs forretning.
Prisnedsættelse / tilsidesættelse af nuværende kunder / pioner, lade hastighed.
@PeterE
Yeps Tesla er en nådesløs forretning.
Prisnedsættelse / tilsidesættelse af nuværende kunder / pioner, lade hastighed.
Haha, jeg vil nu mene at Tesla faktisk bare er en forretning. Ikke mere eller mindre nådesløs end alle andre virksomheder. Tesla har været fantastisk, og er det nok stadigvæk, for det grønne omstilling. Det skal bare ikke forveksles med at deres aktionærer altså stadigvæk forventer at de tjener penge.