Loading...
dk

Kan jeg lade med 180kw eller ikke? | Tesla Forum

cth
cth Apr 9 '23

Jeg har en gang formået at få 180kw til start i min model S 2021.

Det var i Kolding storcenter i efetråret mener jeg.

Næste gang jeg var der lykkedes det ikke.

Alle andre gange siden jeg har været på 250kw ladere, og så sent som i går på vej hjem fra Norge, er det ikke lykkedes at komme over 144kw.

Alle betingelser var tilstede i går.

16 grader udetemp.

3% eller 7% på batteri ved ankomst på 2 forskellige ladere.

netop kørt 2 timer med SuC tastet ind, så batteri er vel varmt nok.

Har de skruet ned igen?

Mødte en model Y ejer som med samme betingelser kun sneg sig op på 213kw

Beklager hvis nogle 85 ejere som er en del af charge gate synes det er små brokkeri :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 9 '23
CanEl
CanEl Apr 9 '23

model S er designet til 130kW i ladekredsen. ledningstykkelser, stik mm.
så hvis den har taget imod 180kW, er det nok kun kortvarigt, medmindre at de nyeste model S, har kraftigere ladesystem.

mbk
mbk Apr 9 '23

Her er en Model S fra 2021, med en fuld video på Supercharger V3, den ser ud til at ramme 250k ladning. Mener at jeg har set 255kW på Ikast Supercharger som er en V3, på min TM3 LR AWD fra 2019. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 9 '23
cth
cth Apr 9 '23
Quote from CanEl

model S er designet til 130kW i ladekredsen. ledningstykkelser, stik mm.
så hvis den har taget imod 180kW, er det nok kun kortvarigt, medmindre at de nyeste model S, har kraftigere ladesystem.

For mit vedkommende var det mindst 10 min hvor den ladede mellem 140 og 180.

Men ja ikke mange minutter på 180.

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-increases-charging-speeds-for-model-s-and-model-x-owners-in-europe-2022-24/ 

cth
cth Apr 9 '23
Quote from mbk

Her er en Model S fra 2021, med en fuld video på Supercharger V3, den ser ud til at ramme 250k ladning. Mener at jeg har set 255kW på Ikast Supercharger som er en V3, på min TM3 LR AWD fra 2019. 

Tror det er den nye model S som vel kom i USA i 2021 eller?

Min er version 2 hvis vi kan kalde den det :-)

fra 12/2020 før de udgik marts 2022. 

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 9 '23
CanEl
CanEl Apr 9 '23

fin video, men det er ikke en standard model S, men en Model S Plaid, som jeg vil kalde storebror i spec.

cth
cth Apr 9 '23
Quote from CanEl

fin video, men det er ikke en standard model S, men en Model S Plaid, som jeg vil kalde storebror i spec.

Hvad angår ladehastighed tror jeg nu det er lige meget om det er en plaid eller LR.

Tænker model årgang betyder mere? 

MOS
MOS Apr 9 '23
Citat fra cth

Beklager hvis nogle 85 ejere som er en del af charge gate synes det er små brokkeri :-)

Små-brokkeri?? Set fra mit synspunkt med de ladehastigheder, jeg er vant til, er det vel snarere en kæmpe anerkendelse! ;-)

Har du originalt CCS-stik i din, eller er den med Teslas modificerede Type-2 stik opgraderet med en CCS-adapter? Jeg mener, CCS-adapteren har en begrænsning i max. effekt på omkring 150 kW, uanset hvad laderen, batteri eller ledningsnet i bilen ellers er dimensioneret til. Det er altid svageste led i kæden, der sætter begrænsningen. 

cth
cth Apr 10 '23

Der sidder samme stik som i din og så har jeg ccs adapter.

Den skulle kunne klare 180kw har jeg læst.

Det må jo også være tilfældet siden jeg jo har oplevet den ene gang at ramme 182kw.

PeterE
PeterE Apr 10 '23
Carsten, har du ikke både en ældre S, en nyere S og en ny 3 - og hvordan er ladehastigheden på de forskellige med hhv CCS og det almindelige Type 2 stik?
Johannelund
Johannelund Apr 10 '23
Med hensyn til ladehastighed på en 85d fra 15

Tror den virkelige skurk er om det er et 400 vdc eller et 350 vdc batteri.
Har lige fået udskiftet mit 85kw 400vdc batteri men et 90 neddrosler 350vdc batteri i min 85d fra 15
Den startede med 145 ved 10% og faldt til 70 ved 77%
Hele vejen op til 77% havde den en SOC på ca 145, så tjek jeres batterimærke bagved højre forhjul
SOC er % opladet + ladeeffekt
MOS
MOS Apr 10 '23
Citat fra Johannelund
SOC er % opladet + ladeeffekt

Øh, nej... SoC er en forkortelse for State of Charge, dvs. hvor mange %, der er på batteriet.

Det, du beskriver, lyder som det, nogle kalder for "ladetal", hvor man lægger SoC i % og ladeeffekt i kW sammen. Rent fysisk er det lidt noget rod, men det giver alligevel lidt mening, da ladetallet ofte er næsten konstant over et bredt område, mens man lader op. 

cth
cth Apr 11 '23
Citat fra PeterE Carsten, har du ikke både en ældre S, en nyere S og en ny 3 - og hvordan er ladehastigheden på de forskellige med hhv CCS og det almindelige Type 2 stik?

Nej har kun en 2021 S.

Men har kontakt til ejeren af min 90D og har kørt i den ind imellem.

Jeg lader med 142kw ved ankomst.

90D lader med 120kw som jeg husker det. 

model 3 har jeg kun haft til låns, mens min egen S var hos tesla i en 4 dages tid.

Johannelund
Johannelund Apr 12 '23
@cth
Hvilket batteri har din 2021 TMS, er det et 400vdc eller et 350vdc batteri,
Min TMS med et sprit nyt 90 neddroslet batteri 350vdc ladede med 145kw ved start 10%
Se mærkat bagved højre forhjul,
P85DK
P85DK Apr 12 '23

@Johannelund - alle Model S Long Range modeller er det der før hed 100D, de er alle 400V med 16 moduler. Dit batteri er et 14 moduls udgave af det batteri, hvorfor det kun er 350V.

Zyp
Zyp Apr 13 '23
Jeg så iøvrigt en video med ladekurven for den nye model S - målt op imod de andre premium modeller fra tyskerne. Den holdt omkring 250 KW indtil 30% SOC. Det synes jeg er ret cool. De andre Tesla'er plejer jo kun at snuse til maks effekt et par minutter.
Ice2EV
Ice2EV Apr 13 '23

Mener umiddelbart en model 3, og nok også model Y, ligger på samme niveau.

Det tager i hvertfald kun en Macfeast og et toiletbesøg at suge 350 km i Kiplev.

Der var kun mig og 2 mere i "reastauranten", så der var ikke proppet som i elverum i Norge.

KimT
KimT Apr 13 '23

EN Y'er "holder" ikke ladeeffekten - den falder jævnt hele vejen. Ved 30% er den nok nede på 170kW. SÅ der er plads til forbedring......

cth
cth Apr 13 '23
Citat fra KimT

EN Y'er "holder" ikke ladeeffekten - den falder jævnt hele vejen. Ved 30% er den nok nede på 170kW. SÅ der er plads til forbedring......

170kw ved 30% er rigeligt fint at ende op med... Det er jo der jeg starter eller burde starte :-) 

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 13 '23
tintin
tintin Apr 13 '23

170 kw ved 30% er noget os der har en 85 fra 2015 kun kan drømme om. vi starter på 60kw og er på 50kw ved 30%

Sider: 1 2 »