Loading...
dk

Blinklys og Fartpilot | Tesla Forum

OleG
OleG May 25
Jeg har en 1 uge gammel model RWD. Jeg er meget glad for den men har 2 problemer. Pludselig kan den kun blinke vedvarende og altså ikke kortvarigt ved let tryk. Har genstartet og haft slukket bilen. Den kan ikke læse skilte. Når jeg slår fartpilot til kører den efter fartgrænsen men den ændrer ikke når der kommer et nyt skilt. Derimod har jeg oplevet tre gange at den på motorvej, hvor fartpiloten har været indstillet til maxhastighed 110 pludselig har vist et 80 km skilt som ikke var der og dernæst har bremset ned til 80. Lidt ubehageligt.

Vh

Ole
Nikolaj
Nikolaj May 25
Sidstnævnte er typisk fordi, den tror du har valgt afkørslen ved siden af.
Blinklyset er en setting for automatisk blinklys, som derefter først slår det fra, når bilen tror du fx har skiftet vejbane. Det virker ikke hver gang, hvorved man selv må slå det fra. Du bør dog helt kunne slå funktionen fra et sted under indstillinger.
Nikola
Nikola May 25

Blinklys indstilling:  Betjeningsknapper > Lygter og lys > Automatisk blinklys

OleG
OleG May 25
Den stod på automatisk blinklys. Det er muligt at den tror det er en anden afkørsel, men den sætter jo ikke hastigheden ned i andre tilfælde, så hvorfor lige her.
KimB
KimB May 25
Vi har oplevet at den sætter farten ned til 80 på motorvejen på Vestfyn hvor der før var vejarbejde
Nikolaj
Nikolaj May 26
Det er tilsyneladende, når bilens GPS bare er det mindste i tvivl om, hvorvidt man er i afkørselsbanen, så sætter den hastigheden ned for at være på den sikre side. Hvis man på forhånd er klar over, at det nok sker, så kan man bruge speederen i mens. Derved får bilen ikke mulighed for pludseligt at sænke hastigheden.

Men jo det er lidt irriterende.
cth
cth May 26

Jeg synes det er mere end irreterende.

Bl.a. fordi det sker jo ikke glidende.

Det er ret drastisk.

Kan ikke forstå at systemet ikke kan arbejde sammen med hvad den kan se af andre bilers hastighed koblet op mod GPS data o.s.v.

Oplevede det samme flere gange på en tur Lyngby - Esbjerg og hjem.

Jeg bruger af samme årsag sjældent andet end den alm. fartpilot.

Nu skulle jeg bare lige prøve selvkørende igen og se hvor vi var.

Der er masser af mærklige beslutninger, som man ikke selv ville vælge.

Så jeg vil igen vove at påstå der er langt til FSD bliver til noget i DK.

Forummets indlæg er redigeret af cth May 26
Ice2EV
Ice2EV May 26

Vores tidligere 2019 LR mistede komfort blink kort efter købet. Den fik ny arm af ranger.

mbk
mbk May 26
Citat fra Ice2EV

Vores tidligere 2019 LR mistede komfort blink kort efter købet. Den fik ny arm af ranger. 

Havde samme issue, fik den skiftet på værksted.