Loading...
dk

Leasing brag - Model Y | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 3 '23

Hov, i tillæg så var det værdi tab jo i en periode hvor model 3 blev sat væsentlig ned under ejerskabet.

Bianco
Bianco Nov 4 '23

Generelt kan leasing kun betale sig hvis man kan få en skattefordel, og det kan man kun hvis der er noget afgift at arbejde med hvilket der reelt ikke er pt på elbiler i 450.000 kroners klassen.

Husk at leasing selskabet skal have løn, så hvis de ikke kan fiske det op af statskassen i sparet afgift, så skal du betale dem.

jramskov
jramskov Nov 5 '23

@Bianco: Det jeg "reagerer" på er at de i seneste JP Bilradio podcast, meget klart siger at man ikke skal købe en TMY, man skal privatlease den.

Bianco
Bianco Nov 5 '23
Quote from jramskov

@Bianco: Det jeg "reagerer" på er at de i seneste JP Bilradio podcast, meget klart siger at man ikke skal købe en TMY, man skal privatlease den.

Jeg formoder at de forventer at der vil være et stort prisfald på brugtmarkedet som leasingselskabet ikke indregner i prisen - ellers kan jeg ikke få det til at blive en fordel at lease.

jramskov
jramskov Nov 5 '23
Citat fra Bianco
Quote from jramskov

Jeg formoder at de forventer at der vil være et stort prisfald på brugtmarkedet som leasingselskabet ikke indregner i prisen - ellers kan jeg ikke få det til at blive en fordel at lease.

Måske, JP Bilradio siger at leasinselskabet helt sikkert har fået bilerne noget billigere.

Ice2EV
Ice2EV Nov 6 '23

Tror du de har fået bilerne billigere end lagerpriserne?

Hvis man kigger på lignende prissat almindelige biler til 350'ish tusinde, med "stor" registreringsafgift, så ligger model Y vel ca i samme leasing priser, plus minus et par hundrede.

jramskov
jramskov Nov 6 '23

Aner det ikke, refererer blot hvad de sagde i JP Bilradio.

Bianco
Bianco Nov 6 '23

Der kan naturligvis være noget med en god pris til Leasing firmaet hvis de køber 100 stk. Men... 

Tesla giver vist ikke nær de samme flåderabater som Ford/BMW/Mercedes etc.

Og så igen, det at der ikke er nævneværdig m afgift gør at en flåderabat ikke slår dobbelt igennem som på ICE.

Nikola
Nikola Nov 6 '23
Citat fra Bianco

Der kan naturligvis være noget med en god pris til Leasing firmaet hvis de køber 100 stk. Men... 

Det er vel Tesla egne leasing tilbud?
Det handler formodentlig også om at sætte en robust rekord i 2023..... 

Bianco
Bianco Nov 7 '23
Quote from Nikola
Citat fra Bianco

Der er selvfølge det med at Tesla altid gør en ekstra indsats for at få salg inden kvartalsskifte - husk årskiftet er ikke regnskabsårsskift for Tesla. Og Tesla har rigeligt med kontakter til at de kan finansiere tre års leasing. Og endelig er der Elons våde drøm om at få leasing-bilerne tilbage, fjerne rattet og lade dem køre som føreløse taxier.

PeterE
PeterE Nov 7 '23
Citat fra Bianco
Quote from Nikola
Citat fra Bianco

Der er selvfølge det med at Tesla altid gør en ekstra indsats for at få salg inden kvartalsskifte - husk årskiftet er ikke regnskabsårsskift for Tesla. Og Tesla har rigeligt med kontakter til at de kan finansiere tre års leasing. Og endelig er der Elons våde drøm om at få leasing-bilerne tilbage, fjerne rattet og lade dem køre som føreløse taxier.

En forsigtig forudsigelse: Vi kommer ikke til at have førerløse taxier i DK de næste 10 år, vores infrastruktur er slet ikke på plads. 

jramskov
jramskov Nov 7 '23

Tesla må melde udsolgt af nye privatleasingtilbud på basisudgaven af Model Y efter rekordstor efterspørgsel: https://jyllands-posten.dk/biler/ECE16581035/slut-med-aarets-bedste-privatleasingtilbud/

Bianco
Bianco Nov 7 '23

Vi gamle EV-tudser glemmer nok at rigtig mange ikke er trygge ved at lave en 400.000,- investering i en EV. Og i den sammenhæng er Teslas privatleasing formentlig en rigtig god ide.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Nov 7 '23
Ledsager
Ledsager Nov 9 '23

Batterier, batteritype og rækkevidde på gl. 3 LR, ny 3 LR og Y LR
Jeg var hos Tesla i Greve for at høre nærmere om det “gode” tilbud til os med Model S og gratis SUC.
Jeg spurgte ind til kW størrelserne og om der var forskel på batteritypen på en ny 3 og en gl 3. Og om der var forskel på batteriet på en Y og en ny 3.
Det svar jeg fik var at på en 3 med baghjulstræk var batteriet anderledes end på LR. Men at batteriet på en ny 3 LR var det samme som en Y LR på trods af at en 3 LR kan køre næsten 100 km længere på en opladning. Årsagen til det skulle være den formindskede luftmodstand på en ny 3 LR i forhold til en gl. 3 LR og en Y LR.
Er der nogen der ideer om det. Tesla opgiver jo ikke batteristørrelserne

jramskov
jramskov Nov 9 '23

@Ledsager: Ja, den nye TM3 er mere aerodynamisk end den gamle. Motorerne og batteriet er det samme. Det er hvad alle anmeldelserne fortæller, inkl. Tesla Bjørn, så tænker det er korrekt.

KimT
KimT Nov 9 '23

Mht. batteri - jeg har vist linket til den tidligere : https://tff-forum.de/t/wiki-akkuwiki-model-3-model-y/107641

Ledsager
Ledsager Nov 9 '23

Håber den bliver opdateret med de nyeste årgange

Ledsager
Ledsager Nov 10 '23

Hvem forstår Teslas salgsstrategi. Hvis du bestiller en bil fra lagerlisten (som godt nok ofte endnu ikke er kommet til landet) er den mellem 30 og 50.000 kr. billiger end hvis du designer din egen. Men da der jo ikke er så meget at designe fordi valgmulighederne er få, vil det ofte være den samme bil du bestiller som en af bilerne fra lagerlisten. Er lagerlisten så ikke bare en skjult prissænkning? Og hvis du skal tage imod det “gode” tilbud til os med en Model S med gratis opladning overført til en ny bil, kan du ikke vælge en bil fra lagerlisten, men skal “designe” din egen. !!!!!

MOS
MOS Nov 10 '23

Jeg ved ikke, om jeg har ret. Men jeg gætter på, at biler fra lagerlisten er ældre modeller, der har ligget på lager et stykke tid. Og hvis man designer sin egen, så får man en spritny med alle de nyeste features (f.eks. manglende parkeringssensorer/blinkerstilk/gearstilk/regnsensor osv. ;->). Hvorfor skulle man ellers reducere prisen så meget på en "lagermodel"?

Ledsager
Ledsager Nov 10 '23

Tesla påstår at det er fordi de ikke har plads til alle de biler.

Sider: « 1 2 3 4 »