Loading...
dk

FSD beta i Europa i 2025? | Tesla Forum

Gyzz
Gyzz Jun 3 '24

Har ikke proevet rundkoersler endnu, men skal proeve at finde en og rapportere ;-)

den er god til stopskilte (US rundkoersler) og indfletninger med vigepligt... hvor man sidder og vender sig for at kunne se "bagud" det har den totalt styr paa   

jramskov
jramskov Jun 4 '24
Citat fra Gyzz

Hrmmm Har lige faaet leveret min TMY 2021 HL3 (altsaa med ultrasonic sensors) og FSD og nyder at koere rundt i Houston med FSD....  DET ER VILDT ;-)

er der ting der skal arbejdes med... ja det jeg mest oplever er at vejene herovre er saa daarlige at bilen paa de daarlige veje koerer for staerkt til min smag (jeg har sat FSD koerselsmode til chill det har hjulpet lidt)   

og i tung trafik er den simpelthen ikke modig nok til at faa skiftet vognbaner... du kan se det komme men ved ikke om bilen faar flettet ind/ud inden vejen fletter

Tak for din førstehåndsberetning, det er fedt at høre! Det du oplever i tung trafik, er det mon fordi du har sat kørselsmode til chill?

Gyzz
Gyzz Jun 4 '24

jeg har bumped den op til medium(normal) i dag saa maa vi se om den er lidt mere modig, men jeg havde en situation i dag hvor den ikke mente at den kunne skifte vognbane for at overhale, men der var masser af plads ... saa koerer man der og blinker ;-)

Gyzz
Gyzz Jun 4 '24

Den lavede faktisk en lidt overraskende manoevre i gaar paa vej hjem i gennem byen i taet traffik hvor den kunne se at jeg ikke kunne komme hele vejen over krydset da bilerne holdt stille paa den anden side, holdt den stille ved stoplinien indtil at den kunne se at jeg kunne komme over krydset og ikke ville strande i midten af krydset foer den koerte ud i krydset .... Thumbs up ;-)

jramskov
jramskov Jun 5 '24

@Gyzz: Det er faktisk lidt imponerende at den holdt stille ved stoplinien!

Gyzz
Gyzz Jun 12 '24

saa fandt jeg en rundkoersel

Gyzz
Gyzz Jun 12 '24

jeg proevede forst en let tur med foerste vej til ventre, det klarede den super fint, placerede sig til venstre paa vejen og i rundkoerslen og drejede af foerste vej.

derefter vendte jeg om paa Arnot st og proevede at koere "lige over" rundkoerslen hvor den koerte paent frem til stoplinien, orienterede sig og da der var plads koerte den frem i rundkoerslen kom ud i venstre bane, tilbage i hoejre bane og koerte paent ud af rundkoerslen igen. 

selv min kone vurderede at den faktisk koerte som vi ville have gjort .... bestaaet herfra ;-)

Gyzz
Gyzz Jun 12 '24

Vi var paa tur i sidste uge til Brownsville og se testaffyring 4 hvor jeg i oevrigt fulgtes med en CT .... Fooork den er feeeed. men der lagde jeg maerke til at lille uhensigtsmaessighed ... 

Naar FSD koerte i ydersporet med 75mph (den ville gerne ligge i ydersporet) saa kommer der i USA nogel Crossings hvor man kan lave u-vendinger hvis man skal koere i den anden retning, hvor der en kort drejebane og et ventsresving ... her oplevede jeg rigtig mange gange at den tog venstrebanen/drejesporet og jeg blev noed til at hive den tilbage i yderbanen det var fruen absolut ikke imponeret over.. der blev hylet en del gange ;-)  

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Jun 12 '24
Gyzz
Gyzz Jun 12 '24

Hastigheder

jeg er vant til at koere i min TMS 15' som "kender" vejen og holder oeje med hastighedsskiltene det gav nogle lidt sjove episoder indimellem hvor man koerte for staerkt isaer hvis der kom vejarbejde osv. 

I den nye FSD V12 er det "anderledes" der tager den KUN stilling til farttavlerne ... det betyder at hvis du koerer paa highwayen hvor der er 75mph og den ser et fartskilt fra skuldervejen der ligger op ad highwayen hvor der staar max 45mph saa saetter den hastigheden ned til 45mph ... og ret hurtigt det er liiidt skraemmende at koere paa highway og tessa begynder at bremse op midt i det hele det oplevede vi nogle gange paa den tur.

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Jun 12 '24
jramskov
jramskov Jun 13 '24
Citat fra Gyzz

Hastigheder

jeg er vant til at koere i min TMS 15' som "kender" vejen og holder oeje med hastighedsskiltene det gav nogle lidt sjove episoder indimellem hvor man koerte for staerkt isaer hvis der kom vejarbejde osv. 

I den nye FSD V12 er det "anderledes" der tager den KUN stilling til farttavlerne ... det betyder at hvis du koerer paa highwayen hvor der er 75mph og den ser et fartskilt fra skuldervejen der ligger op ad highwayen hvor der staar max 45mph saa saetter den hastigheden ned til 45mph ... og ret hurtigt det er liiidt skraemmende at koere paa highway og tessa begynder at bremse op midt i det hele det oplevede vi nogle gange paa den tur.

Ugh...det er ikke så godt - det skilt burde den jo kunne se ikke står ved den vej du kører på. En smule imponerende at den kan læse hvad der står på skiltet.

Ps. Er ret misundelig på at du har været forbi og se en Starship launch! Tænker det var ret fedt? :)

jramskov
jramskov Sep 25 '24

Der er nogen “professionelle” (eller hvad man nu skal kalde det) der har testet FSD - der er et stykke vej endnu: https://arstechnica.com/cars/2024/09/tesla-full-self-driving-requires-human-intervention-every-13-miles/

Sider: « 1 2 3 4