Loading...
dk

Vidne(sentry) E45 passage Senhøj Vest sydgående 11:27 idag eller kort efter.?? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 31 '24

Halløj.

Skulle der tilfældigvis være en Tesla pilot der er trillet forbi rasteplads Senhøj Vest kl 11:27-11:30 idag.

Historik

Jeg tullede ligeså stille med 100 i indersporet, helt alene. Så kommer den en hvid BMW, formentlig X1 og overhaler(hvilket er naturligt nok, når jeg trille gammel mands kørsel). 

Men får ikke fuldført overhalingen inden vedkomne pludselig trækker hårdt til højre.

På det tidspunkt er mit forhjul ca ved hans baghjul/bagdør. Jeg flår naturligvis i rattet for at undgå ham. Hvilket resulterer i at min bagende skrider, og jeg bremser, men med 100 kmt så kommer man ret hurtigt ud i græs og mos og jeg ender med at skride 30 meter ind igennem buskads og halvstore buske.

BMW, som jeg har billede af, slingre og stopper forholdvis hurtigt ,men først 200 meter senere holder vedkomne i nødsporet.

Jeg slog hovedet i taget og sad lige og sunde mig lidt. Mens jeg gjorde det så jeg BMW holdt stille.

Efter et lidt tid, nok kortere end jeg føler det, åbnede jeg døren og samlede min telefon op af lommen og ville tage et billede af bilen. Der ser jeg så at BMW begynder at køre langsomt. Inden jeg får taget billedet trækker den til højre ind over rabatten imellem E45 og tilkørsel til Senhøj.

Når man tror det bedste i folk, så troede jeg han ville snige den tilbage på senhøj og tilse mig og bilen.

Jeg tænke jeg går igennem buskadset og fortæller ham der formentlig kun er sket materiel skade. Men buskadset er tjørn eller lignene, så jeg må udenom, der går vel 5 minutter før jeg er derinde. 

BMW er ikke at finde.

Det billede (kl 11:29)jeg har, er ikke tydelig af nummerpladen. Men jeg har en makker der vil køre noget billedebehandling og se om han kan tyde nummerpladen.

Politiet har optaget rapport.

Hvis de vil finde vedkomne, så kan de gå ind og se på overvågning ved Haverslev motorvejsbroen om hvor mange hvide BMW X1 der skulle være kørt under brone eller på ved Haverslev 2-4 minutter efter jeg er kørt under. 

Men det kan jeg godt tvivle på de vil bruge resurser på, hvilket jeg også udmærket forstår. Der er væsentlig andet og vigtigere at tage sig til!

Så skulle der være en der ligger inde med en sentry optagelse af en hvid BMW X1 sydgående E45 fra tidsrummet 11:15- 11:45 på strækket mellem Støvring og Hobro nord. Så modtaget jeg gerne henvendelse

Nu var det bare min gamle reserve bil, som desværre kun har ansvarsforsikring. Så der er nul at komme efter på min forsikring.

En Volvo V40 2004 med 108.009 km på tælleren, 2 ejere. så godt som rustfri. Den var jo kun lige tilkørt! Og kunne sagtens køre mange år endnu.

PS: Jeg er ikke gal eller hidsig på nogen måde, der er kun sket skade på bilen og vejdirektoratets buskads samt min pengepung.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 31 '24
Ice2EV
Ice2EV Jan 31 '24

Her holder jeg.Her trækker BMW ind over midterrabat i langsomt tempo.

P85DK
P85DK Jan 31 '24

Godt nok surt, men godt at der ikke skete mere. Jeg tror du har mere held med at efterlyse på Facebook, der er vist lidt flere brugere i de Tesla grupper.

Kørte vedkommende væk op ad tilkørselsrampen mod trafikken? Kørsel på motorvej mod trafikken er tidligere takseret som vandvidskørsel ... just saying. Det er nok vigtigt at få den detalje præciseret overfor politiet, de bruger gerne ekstra ressourcer på vandvidskørsel.

Ice2EV
Ice2EV Jan 31 '24

Jeg er hidtil ikke været aktiv på Fjæs. Men det kan da være jeg burde.

Med den viden at BMW'en bare var kørt, så tænker jeg vedkomne var trukket stille ind i tilkørselssporet og så bare fortsat, så ingen der passerede tænkte den bare stak af.

Men ikke en eneste passerende bil gjorde anskrig til at stoppe op og se om der var sket noget, altså bortset fra BMW'en kortvarigt.

Trist, jeg havde jo tænkt mig at køre den 1,5 år mere til den nye model "2" kommer. Så skulle en have været videre til en der ville være billigt kørende i flere år.

Men det kunne da være man skulle tage springet ud på det dybe og nappe en EQA på leasing i et år. Den er lidt attraktiv med 4 motion og inkl. forsikring for 15000 km. kører jo kun 9-10. Så kan jeg flytte 5000 over fra Model 3'eren så den kun går 35-40k istedet.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 31 '24
P85DK
P85DK Jan 31 '24

Er den helt død? Var du ikke bare ude og slå græs? Der er ingen tvivl om at der er mange rigtig fine leasing tilbud i øjeblikket.

jramskov
jramskov Jan 31 '24
Godt der ikke skete mere! Men for pokker hvor træls at vedkommende bare stikker af :(
Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '24

Kofanger, lygter både tåge og almindelige er røget, der er ingen forbindelse mellem gearkasse og hjul.

Den var op over nogle halvstore stubbe og igennem nogen buske med stammer på 5-8 cm i tykkelse, 2 hjul er punkteret. Kunne godt starte, men den lød mærkeligt når man gav lidt gas, ligesom en løs kæde eller noget.

Så jeg tænker hurtigt vi er oppe over 20k for at reparere. Den skal synes til maj og der skulle der laves bremser hele vejen rundt, det behøver dog ikke være dyrere end reservedelene og tiden. Men alt i alt ville en rep og et syn nok blive 25+.'

Dertil er det fortsat en gammel æske der er rimelig dyr i grønafgift.

Jeg havde lige inden for de sidste 15-20 km siddet og tænkt over, at holde den i live trods grønafgift var jo et rimelig billigt alternativ til en nyere med afskrivninger og for at køre de 8-9.000 km om året den gjorde. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 1 '24
P85DK
P85DK Feb 1 '24

ja ok, det lyder som om den er færdig

Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '24

Men Bimmer kan da være glad for det ikke var Raketten, jeg kørte i. For så havde han været på kamera!

Nikola
Nikola Feb 1 '24

Er der ikke ANPG på E45 ved Haverslev?  Så burde det være en smal sag at finde en X1 indenfor et relativt kort tidsrum.

Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '24

Det har jeg foreslået politiet. 

Men det ender jo med ord i mod ord, fordi jeg reagerede og trak væk, inden jeg ramte hans bagskærm og det kunne være gået meget værre!

HrMogensen
HrMogensen Feb 1 '24

Ice2EV > Den stakkels Volvo ender vel med at blive solgt som reservedelsbil til en anden S40/V40 ejer? 

Ice2EV
Ice2EV Feb 2 '24

@HrMogensen Det tænker jeg. Motoren havde jo kun gået 108K. Men sådan nogen 20 år gamle motorer, som måske endda er 30 år i teknikken, de koster heller ikke alverden ved huggeren.

Havde en gammel Sierra, hvor toppakningen gik og den rendte varm. Der købte vi en huggermotor for 4000 kr.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 2 '24
P85DK
P85DK Feb 2 '24

Det gælder så ikke de gamle store Tesla motorer kan jeg fortælle. Det er jo gammel teknik, men sport versionen er særdeles svær at finde.

Min bagerste motor er begyndt at larme. Så der er 3 muligheder;

1: Få den renoveret ved et uafhængigt værksted, hvilket er omkring 30-35.000 kr.

2: Få den skiftet hos Tesla, jeg afventer at Tesla vender tilbage med en pris, men forventer omkring 60.000 kr. De skifter så til en refurbished motor

3: Købe en brugt og skifte den selv - problemet er bare at det hurtigt er 35 - 40.000 kr., hvis man overhovedet kan finde en

cth
cth Feb 2 '24
Citat fra P85DK

Det gælder så ikke de gamle store Tesla motorer kan jeg fortælle. Det er jo gammel teknik, men sport versionen er særdeles svær at finde.

Min bagerste motor er begyndt at larme. Så der er 3 muligheder;

1: Få den renoveret ved et uafhængigt værksted, hvilket er omkring 30-35.000 kr.

2: Få den skiftet hos Tesla, jeg afventer at Tesla vender tilbage med en pris, men forventer omkring 60.000 kr. De skifter så til en refurbished motor

3: Købe en brugt og skifte den selv - problemet er bare at det hurtigt er 35 - 40.000 kr., hvis man overhovedet kan finde en

Var det til denne tråd? 

P85DK
P85DK Feb 4 '24

Jep - at en gammel Tesla motor koster mere end en gammel Sierra motor

Ice2EV
Ice2EV Feb 26 '24

Halløjsa.

Så er der nyt i uhelds udfaldet.....

Nej det er ikke politiet der har fundet synderen, desværre.

Men vejdirektoratet, der igennem hele efteråret og vinteren har skovet al vegation på skråninger og ellers langs motorveje, der har været så venligt at fremsende en faktura på 1813 kr for genopretninge af vegetationen som blev beskadiget ved uheldet.

Man skulle ellers mene de burde betale mig, de er da sluppet for at betale en skovfoged for at komme med hans skovningsmaskine til helt sikkert noget mere end 1800 kr i timen.

Ice2EV
Ice2EV Jan 1

Nu har jeg været forbi Senhøj rasteplads 8-10 gange den sidste måned.

Og eftersom jeg tydligt kan se sporene efter min afkørsel, men ikke skyggen af ny beplantning. Så burde man jo, hvis man havde den slags energi, søge agtindsigt i hvornår og hvorledes den beplantning, som jeg fik bødeforlæg til genplantning er foretaget........

Men det er nok bare en standard udskrivning der er foretaget af vejdirektoratet!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 1
cth
cth Jan 10

Ja dete r bare typisk..men bliv ved... hold dem op på det.