Loading...
dk

Vinduesviskere | Tesla Forum

KS
KS Dec 31 '14

Til dem som ikke har serviceaftale og skal skifte viskerblade, så oplyser det norske forum at de er super tilfredse med viskerblade fra Biltema - har bestillingsnumrene: (58241 og 58249)

Har ikke selv prøvet dem, så om det er rigtigt vides ikke - men de er ihvertfald yderst fornuftigt i pris

Larsen
Larsen Dec 31 '14
Klaprer de ikke når de vender? Irriteres dagligt over den venstre som klaprer når den vender ude ved A stolpen. Den højre som jo er væsentligt kortere, siger ingenting.
lars1309
lars1309 Jan 1 '15

Jeg havde også dette problem efter levering, dog var det den højre der klaprede ved over 100 km/t. Jeg fik det blot udskiftet hos tesla UB og der har ikke været noget siden. 

FrederikC
FrederikC Jan 1 '15
Til info, så kan Bosch aerotwin købes på amazon uk til 355 med fragt.
De hedder am18u og am28u.
Hvis man skal købe dem i dk skal det være en på 700mm og en på 450mm.
rolfmolk
rolfmolk Feb 22 '16
Billigbilpleje.dk har dem også til en meget fornuftig pris. 120+143 kr. 

spaceman
spaceman Feb 22 '16
Nu vi er ved viskere; hvis min service-menu er greyed out, hvordan får jeg så viskerne op midt på ruden?
CCR
CCR Feb 22 '16
@spaceman: hvis vinduesviskerne er i andet end 'off' på stilken, kan de ikke sættes i servicemode! Hvis du sætter vinduesviskerne i off, burde du kunne aktivere servicemode. Prøv om det ikke virker...:-)
Larsen
Larsen Nov 9 '16

Jeg har på det sidste oplevet at mine viskere pludseligt ikke virker længere, og så efter f.eks. 10 min. så kører de pludseligt igen. De hjælper ikke at resette bilen`via knapperne i rattet, eller lukke den kortvarigt ned via knappen på den store skærm. Viskerne virker i den pågældende periode heller ikke sammen med sprinkleren. Der er slet ingen funktion i stilkkontakten, uanset hvad jeg gør.

Det er lidt frustrerende i dette ustabile vintervejr. I morges måtte jeg køre til lufthavnen med hovedet ud af vinduet, men lige pludseligt kørte viskerne igen, samtidig med der kom kort på den store skærm. Ved dog ikke om dette sammenfald er tilfældigt.

Er der andre der har været ude for noget tilsvarende?

PeterE
PeterE Nov 10 '16

Viskernes service mode er vist både grå når viskerarmen er aktiveret eller når biler er i drive/reverse.

Raymond
Raymond Nov 10 '16

Servicemode for viskerne kan kun aktiveres når bilen er i Park mode.

koden
koden Jan 20 '17

Biltema eller bosch.. hmm.. tror det bliver bosch. Koster jo ikke alverden.

Har i samme problem som mig, at viskerne ikke vil tage området lidt til højre midt på ruden forneden ?

Specielt i det her salt vejr  selv med masser af sprinkler vædske, har jeg det her "ubehandlede" stykke rude.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 20 '17

Har netop købt bosch hos thansen og er rigtig godt tilfreds. Ca. 200kr for et sæt leveret 

CanEl
CanEl Jan 21 '17
Citat fra Gustavsfar1

Har netop købt bosch hos thansen og er rigtig godt tilfreds. Ca. 200kr for et sæt leveret 

hvad hedder dem du fik udleveret? og hvilken clips brugte du?

jeg har selv købt hos thansen, men de passer ikke.

jeg fik at vide fra bosch at ap28u & ap17u skullepasse til tesla.

selve viskeren er ok men clips nr.3 som skulle passe, kan ikke monteres, og heller ikke de andre.

jeg tænker om tesla har skiftet type viskerarm, eller om tidligere ejer har skiftet dem. 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 21 '17

Købte rigtig nok dem du nævner. De hedder aerotwin plus. Der fulgte 4 forskellige clips med. Kan ikke huske nummeret på clipsen, men der var 4 stk. Hvornår er din bil fra?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 21 '17
CanEl
CanEl Jan 22 '17

april 2014.

nummeret er støbt ind i hver chlips

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jan 22 '17
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 22 '17

Tjekkede lige. Det er clips nummer 2 jeg har anvendt

CanEl
CanEl Jan 22 '17
Citat fra Gustavsfar1

Tjekkede lige. Det er clips nummer 2 jeg har anvendt

i det nye sæt passer clips 2 også til min bil. men i det sæt jeg købte lige før jul, passede ingen af dem.

det var derfor jeg kontaktede bosch selv for at få ren besked.

så jeg tror bosch har ændret på de clips siden da. 

konklusion: bosch har AP28U & AP17U som passe til tesla med clips nr. 2.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jan 22 '17
gronkjaer
gronkjaer Jan 22 '17

jeps.. og jem og fix har dem også til billige penge.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 22 '17

Ja det er utroligt at man næsten kan lave fuld service (nye keyfob batterier, sprinklervæske samt viskerblade) på tessie for under 300 kr.!

Nu kan den vel gå 60k mere uden yderligere... ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 22 '17