Loading...
dk

Nyt FDM abonnement inkluderer Clever abonnement | Tesla Forum

jramskov
jramskov Mar 15 '24

Jeg er ikke den store fan af abonnementer med "all you can eat" adgang til lynladning på farten, men hvis man allerede er medlem af FDM kunne dette godt være interessant:

"Det skal være nemmere at få rådgivning om valg af elbil og adgang til enklere opladning.

Derfor lancerer FDM nu i samarbejde med Clever et helt nyt medlemskab, ePlus, til de mange, der allerede i dag kører elbil, eller som har brug for hjælp til at skifte til en.

Det nye medlemskab indeholder både FDMs rådgivning og mange medlemsfordele og fordelene ved at kunne lade hos Clever, der har Danmarks største ladenetværk. Både på en ladeboks hjemme, og når man er på farten.

...

Prisen for FDMs nye ePlus-medlemskab er 799 kr. pr. måned. Installation af Clever-ladeboks i indkørslen kan tilkøbes for 4.999 kr."

Link: https://fdm.dk/nyheder/medlemsnyt/2024-03-fdm-lancerer-nyt-elektrisk-medlemskab-med-clever

KimT
KimT Mar 15 '24

Jeg har både FDM og Clever One, så det er en no-brainer at tilmelde sig denne ordningen.

Besparelse = 60kr/md som FDM's køreklar medlemsskab koster da man her får medlemsskab + Clever One til 799,-

Hvis man har en installation i forvejen, har Clever i næsten 6 måneder kørt med tilbud om 499,- for skift af boks hvis man samtidig tilmelder sig Clever Power. https://clever.dk/...harger=2&power=1

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 15 '24
Ledsager
Ledsager Mar 15 '24

Overhovedet ikke interessant hvis man har en Tesla med gratis Supercharge. Ladebokse er heller ikke interessante. Et 400 V stik i carporten uden abonnement og ladeboks giver bedst økonomi, hvis man ikke kører mange km om året.

Nikola
Nikola Mar 15 '24
Citat fra jramskov

......   men hvis man allerede er medlem af FDM kunne dette godt være interessant:

Ville nok vende den om.
Hvis man allerede har Clever One, kan man jo lige så godt nappe FDM med i prisen.
Men omvendt:  Njaah (medmindre man alligevel ville have Clever...)

PeterE
PeterE Mar 19 '24
Tjah, for at være helt ærlig så har jeg det lidt stramt med netop den type samarbejde.  

FDM er en interesseorganisation og Clever er en 100% kommerciel aktør - og jeg vil mene at FDM burde holde sin sti ren ift den type samarbejder. Hvor står medlemmet fx hvis der er behov for FDMs juridiske assistance overfor Clever?  

Så, måske et godt og fint samarbejde - og måske et område hvor FDM skal finde ind til en model hvor man kan være interesseorganisation uden den type bindinger?
cth
cth Mar 19 '24

Ja det bliver spændende hvad en kommende test af ladeinfrastruktur vil byde på.

Mon ikke Clever har gode odds :-)

jramskov
jramskov Mar 19 '24

Som nævnt i seneste JP Bilradio podcast: Det hedder ikke mere "Forenede Danske Motorejere", de hedder blot FDM. Det snakkes også om en udtalelse (for år tilbage som jeg forstår det) der blev trukket tilbage - det var i forbindelse med at de jo også har en aftale med Dinitrol. Uvildige? Nej, det har de vist ikke været i lang tid.