Loading...
dk

Tesla tøser | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jan 18 '15

Hvis man skulle vælge de dele fra på bilen der "kan" gå i stykker, så er der vist ikke ret meget på en Tesla man kunne vælge til:

Lædersæder er mere udsatte for ridser og kradser.
Luftaffjedring: Der er både støddæmpere og en kompressor
Motor: Ja den giver sig selv med alle dem Tesla har skiftet indtil videre
Vinduer: Flere oplever utætte vinduer
Soltag: Enkelte har oplevet det som utæt.
Instrumentpanel: Dem har Tesla ogsp skiftet mange af i starten af sidste år.

Find selv på flere, men der er ingen af ovennævnte jeg ville vælge fra på grund af risikoen for fejl. :-)

/Martin

Busimiss
Busimiss Jan 18 '15
Tak for Jeres gode kommenrarer. Vi har lige været et smut forbi Kirstinehøj. Nu er konfigureringen:
S85 uden firhjulstræk
Sort
Panoramatag
Techpakke

Maho
Maho Jan 18 '15
Jeg ville også altid vælge soltag over 4wd lysindfaldet er intet mindre end fantastisk, meget futuristisk køreoplevelse. Godt valg, tillykke med dyret :-)
SQLCPH
SQLCPH Jan 18 '15
Pano tag bliver I glade for. Det er dejligt med lyset ind og siddehøjden er lige et nøk bedre for de høje mænd der må sidde bagerst ;-)
kajakaj
kajakaj Jan 18 '15

Varme i bagsædet har vi ikke brug for, da vi yderst sjældent har nogen med bagi, men da der nu er varme i rat med i vinterpakken ville jeg bestemt vælge den med hvis jeg havde haft muligheden. Merprisen er ikke ret stor.

Claus8930
Claus8930 Jan 18 '15

Tænker lidt, varme i rattet? Er det nødvendig, når man kan forvarme bilen, og den derfor er varm, når man kommer ud i den!?

Varme i vinduesviskere....hvad er ideen? Det lyder også lidt dyrt, når de skal skiftes :(

Opvarmet sprinklervæske.... Har aldrig oplevet mit sprinklervæske er frosset.

SimonHN
SimonHN Jan 18 '15

Du kan bruge den del mindre energi på at varme bilen op og får varmen før når du har ratvarme.

Jeg har hørt at visker varme ikke virker så godt igen? Ikke hvis man køre.

Jeg har nu prøvet et par gange at dysserne har lukket til om vinteren. Vi alle har vel også prøvet at sprøjte noget sprinklervæske på ruden hvor det så fryser. Det kan man vel undgå ved at varme det lidt op???

Hookmaker
Hookmaker Jan 18 '15

Hmm, ja jeg ville dog helt sikkert give det extra for at få 4WD med nu det er der. Det er den vej vi er på vej hen + der er added sikkerhed i kørsel/vejhåndtering med 4 hjulstræk samt at HVIS den bageste motor stod af, så kan man stadig køre. Det synes jeg er ret væsentligt. MEN HVIS jeg ikke havde pengene, så ville jeg godt nok være i tvivl om jeg ville ofre pano taget.  

Ratvarme? Det er for gamle mænd med blåfrosne fingre!

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jan 18 '15
Kiefer
Kiefer Jan 18 '15

Jeg har haft ratvarme i min tidligere bil, og ja inden jeg fik det var holdningen også lidt at det bare var noget unødvendigt lir men, hvis jeg kunne vælge det itl igen ville jeg helt klart gøre det, hold da op hvor det rart at komme ud en kold morgen og efter at have stået og fjernet sne fra bilen for derefter at, få varmet fingrene op i løbet af ingen tid. 

Jeg har ikke noget i mod at blive kaldt gammel, så længe jeg har varme fingre :-)

Angående pan kontra 4x4, snakkede faktisk om det med konen i dag da vi var ude at køre en lille tur, og vi var begge enige, pano er at foretrække frem for 4x4 i vores lille sedan af en Tesla S. 4x4 er lækkert at have når der er islag, men det er der altså ikke særlig tit. Men samtidig er det da også rart at have minimum en 4x4 i familien. Så er Tesla den primære bil og den sekundære ikke har mulighed for 4x4 ville jeg nok vælge det med, men det ville bestemt ikke være på bekostning af pano tag, så hellere vælge den lille lydpakke i stedet.

/Martin

Busimiss
Busimiss Feb 15 '15
Så har jeg oprettet en Facebookgruppe til tøser og tøsedrenge. Den hedder TESLAtøser.
/Helle
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Feb 15 '15
Sider: « 1 2