Nu skriver du jo ikke hvor du kommer fra.
Men har da brugt Hinnerup Auto i mange år da vi havde S'ern. Y'ern har ikke haft behov endnu. Ellers er der vel Brøndum's Autoservice
Der er også Autoskadestuen i Vejle, som jeg med tilfredshed har brugt for nogle år siden, da jeg skulle have skiftet eMMC-chip og nyt 4G modem på min Model S fra 2015..
Ellers bruger jeg normalt Hinnerup Auto til alm. serviceeftersyn. Der er lidt langt at køre (jeg kommer fra Odense), men de er topprofessionelle og er eksperter i Tesla biler.
Du skal nok ikke bare regne med at du kan køre forbi At-Zimmermann i Østrig. Så en af hans videoer hvor han nævnte at de ikke havde kapacitet til nye kunder. De havde rigeligt i forvejen.
Hvad er det du er bekymret for at de andre værksteder skulle overse? Du skal vel bare have tjekket bremsevæske, sprinklervæske, skiftet et kabinefilter og lige se at dæk, bremser og bærearme er fine?
Nu er din ikke helt i syns alder endnu, men jeg plejer at lade synsmanden stå for at diagnosticere alt mekaniske i forhold til bremser, bærearme etc. Et dumpet syn er alligevel markant billigere og hurtigere end en gennemgang på et værksted og du får lov til at kigge med.
https://www.mercari.dk/ er også et alternativ. Har en kollega der havde bilen inde, og de fandt nogle bøsninger som de sagde han skulle få skiftet hos Tesla inden garantien udløb.
Kan forresten ikke se at autoskadestuen laver servide, der står kun "Autoskade"
Det er alle de punkter du nævner, jeg er “bekymret” over. Jeg har siddet på support på nogle maskiner i hele Danmark, og du vil blive overrasket over hvor dårlige mekanikker/teknikker der er derude, og jeg har set ekstremt mange maskiner, som er blevet “serviceret” uden at være det. Jeg er ikke interesseret i at bare at få et stempel i bogen, men er interesseret i at få tjekket min bil grundigt, uden fejler og mangler. Jeg er måske et helt andet sted en de fleste i forehold til servicering/vedligehold af min bil.
Så kompliceret er din bil ikke :-) Alle mekanikere kan, du kan endda selv tjekke det hele hjemme i indkørslen, hvis du virkelig har svært ved at stole på folk
Det er alle de punkter du nævner, jeg er “bekymret” over. Jeg har siddet på support på nogle maskiner i hele Danmark, og du vil blive overrasket over hvor dårlige mekanikker/teknikker der er derude, og jeg har set ekstremt mange maskiner, som er blevet “serviceret” uden at være det. Jeg er ikke interesseret i at bare at få et stempel i bogen, men er interesseret i at få tjekket min bil grundigt, uden fejler og mangler. Jeg er måske et helt andet sted en de fleste i forehold til servicering/vedligehold af min bil.
Jeg er så enig med dig.
Det er ikke nemt at finde et ordentligt værksted.
Jo måske hvis du kommer og beder om noget konkret som en arm eller en bremseskive.
Men bliver det lidt ukonkret, så oplever jeg tit, at de næsten giver op på forhånd.
Tesla eller autoskadestuen i dette tilfælde, men også andre.
Jeg tror desværre bare det er tidens ånd og ikke kun på værksteder.
Ville ønske jeg havde stedet til det og kunne selv.
Brugte en gang Gør det selv værksted. Men jeg er også for gammel og doven nu.
Men ellers gør jeg som P85...lader synshal fortælle mig hvad der skal laves :-)
Jeg så en video om brugtbilstest (Var det Bilbasen, Biltorvet, en af de der sider). Udover ophæng, som synsmanden kan finde for os, nævnte han også olie i differentailet som noget, man brude få serviceret.
Hvad er jeres holdning til det?
Personligt undrer det mig lidt, at der intet olie skal skiftes på bilen / ting der skal smøres, den har jo trodsalt stadig bevægelige dele udenfor elmotoren. Men omvendt har jeg nydt at kunne nøjes med bremsecheck og efterpåfyldning af AC-kølemiddel. Luftfilter skifter jeg selv.
Der har været en del med at front motoren på d-modellerne, de har det med at smide olie fra utætte pakdåser. Jeg har selv haft utætheder der og fået dem skiftet og ny olie på. Det var intet jeg kunne mærke og der var ikke olie i indkørslen. Jeg har hørt om flere hvor front motoren var kørt helt tør.
Jeg mener de taler om at man bør skifte olien på den bagerste motor for hver 200-250.000 km. Der er jo ikke noget af dette der er servicefrit. Det er lidt som de gearkasser hvor producenten siger de aldrig skal have skiftet olie, de har alligevel vist sig at have bedst af at få skiftet olie en gang imellem.
Mon ikke det er noget med, at det er et lukket system, hvor olien ikke bliver blandet med koks og forbrændingssod som i en stempelmotor? Så holder olien vel næsten evigt, hvis der altså ikke er utætheder.