Loading...
dk

Borgerforslag: Afskaf urimelige afgifter for elbilsejere med VE-anlæg (solcelle/vind) og genindfør korrekt afregning | Tesla Forum

MOS
MOS Jan 30

Hermed en opfordring til at stemme på dette borgerforslag:

Afskaf urimelige afgifter for elbilsejere med VE-anlæg (solcelle/vind) og genindfør korrekt afregning

Hvis ikke vi kan få afskaffet elafgiften, må vi gå over åen efter vand og få afgiften refunderet. Men så skal det være ens for alle - også for dem med f.eks. solceller.

Spred gerne budskabet på andre platforme, hvor I nu færdes.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 30
PeterE
PeterE Feb 24

Sympatisk og urealistisk desværre.

Det med at afskaffe noget fordi der er 'urimeligt' er en tabersag. De fleste afgifter i Danmark, vil - af nogen -opfattes som værende urimelige. Jeg ved ikke hvad der skal til desværre, men ordlyden i borgerforslag er for teknisk og for kryptisk. Måske et tal-eksempel vil hjælpe det lidt på vej. 

MOS
MOS Feb 24

Nu er det heller ikke mit borgerforslag eller min ordlyd. Jeg citerer bare. I stedet for "urimeligt" kunne man måske have kaldt det "kontraproduktivt", " skadeligt for den grønne omstilling" eller noget i den retning. Jeg er enig i, at forslaget kunne have været formuleret bedre, men selve substansen er god nok.

Cubic
Cubic Feb 28

Jeg er ret sikker på, at det ingen virkning har. Det handler om skatter og afgifter -> penge i statskassen. Jeg har bygget et batterilager, så alt fra solcellerne gemmes på ca.53kWt lager, og så kan Mette og Co rende mig. ;)

P85DK
P85DK Feb 28

Betyder det at dit solcelle anlæg ikke er tilkoblet elnettet og dermed heller ikke registreret på din ejendom?

Cubic
Cubic Feb 28

Nej, de er tilkoblet, men jeg har koblet en måler på, der er programmeret til at lukke af for alt udgående strøm.

P85DK
P85DK Mar 1

ok, men det betyder vel så at du stadig er underlagt begrænset refusion?

Cubic
Cubic Mar 1

Ja der er ingen refusion, men det klare solcellerne i hverdagen.