Loading...
dk

Nordjyske rygter. Model 3 syn undervogn. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Apr 21

Halløj.

Her i det nordjyske går der rygter om at en model 3 ejer har været på værksted efter at have været til syn og fået udskiftet snart sagt hele undervogns ophæng og bøsninger ved første syn.

Prisen skulle være 35k på uauth. værksted....

Umiddelbart synes jeg det lyder af meget.. iforhold til jeg kan se nærmest hele undervognen på Ebay til 3600 kr for bagenden og ca det samme for forenden. Så ligger der vel 5-6 timers arbejde med afmontage og montage samt sporing

Er der nogen der har lignende erfaring?

jramskov
jramskov Apr 22

Nej, men da jeg for nyligt var til syn med vores, fortalte synsmanden at han havde oplevet en med en TM3 hvor det kostede ejeren 50k kr ved første syn. Kan ikke huske detaljerne, men det var noget med både bremser, bærearme, styretøj (ratslør).

Dec14
Dec14 Apr 22

Det er ganske vist!

Som H C Andersen skrev i historien om de 5 høns :-)

Ledsager
Ledsager Apr 25

Jeg var på et uautoriseret værksted med min S fra 2015 for at få lavet sporing og 4 hjulsopmåling. På værkstedet stod der mindst 3 Model 3 der var blevet kasseret til syn og i de timer jeg ventede på bilen hørte jeg 6 opkald fra ejere, hvis biler var kasseret til syn enten pga bærearme, ratslør eller spindler (hvad det nu er for en størrelse). Så ingen tvivl om at der er en TMS 3 epidemi af dårlig undervogn mm. Prisen pr. “hjul” var mellem 5 og 7.000 kr. kunne jeg høre.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Apr 25
Kiefer
Kiefer Apr 25

Det er det samme jeg hører fra Jeppe fra Hinnerup Auto. Mange Model 3 og nu også de første Model Y der skal til første syn står med store regninger fordi mange ejere har haft den opfattelse at en Tesla ikke skal til service og derfor ikke har set løbende at deres sliddele bliver... ja slidt og skal skiftes.

/Martin

Ice2EV
Ice2EV Apr 27

Altså hvis man kører 4 år og 120-150.000 km uden service og det så koster 30K at gå igennemsyn.....

Det svarer vel fortsat i den billige ende af normal biler med 20.000 i mellem service og 4-7.000 kr pr service.

Eks havde vi en C klasse før model 3, på 150.000 km kostede det 44K i service.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 28
cth
cth Apr 28

Kan service 4 første år gøre, at disse fejl ikke opstår? Jeg tvivler.

Lyder for mig mere som en dårlig konstruktion, til en bil med så mange kræfter.

Underdimensionerede eller TEMU komponenter.

Ice2EV
Ice2EV Apr 28

På første model 3 var der recall på upper controlarms, som blev skiftet til en stærkere model.....

Men hvis ikke de har været stærkere i virkeligheden, men bare et plaster på såret og satse på bilerne er udløbet af garanti og måske skiftet ejer.  Så kan man vaske hænder efterfølgende.