Loading...
dk

Tur til Gardersøen i Tesla Model 3 | Tesla Forum

Gicls
Gicls Apr 30

Hejsa,
Håber jeg har placeret det her korrekt.

Sagen er den at jeg og familien tager vores Tesla model 3 standard og kører en tur til Gardersøen til sommer.

Jeg er lidt igang med at planlægge route mv. men ramler ind i lidt problemer.

Vi har en overnatning undervejs i tyskland i Rothenburg ob der Tauber
Problemet består i at tager jeg Tesla Go Anywhere på nettet så skriver den at fra mig i Greve (Sjælland) til Rothenburg ob der Tauber via Harrislee (Fleggard) tager det 12,5 time og en længe på ca. 1000km.

Går jeg ud bilen og søger på samme route så for jeg afvide at det tager ca. 9,5 time og der er ca. 700km.

Hvad fanden skal jeg regne med? Havde planer om at bruge tesla navi i bilen som det eneste, men hvis den er 3 timer/300 km skæv i forhold til hvad der er korrekt er det måske et skidt valg eller?

Er der et eller andet jeg misser fuldstændig? 

Pft.

Ice2EV
Ice2EV Apr 30
Ifølge Google maps er der 1012 km plus shopping og ladesvinkeærinder, så regne med 1100 km. google siger 10 timer og 33, læg gerne 1 time til for det tager det bare altid, måske endda 1,5 time mere. Vi har for ikke så længe siden været en tur i München fra AAL. og benyttede ganske simpelt Tesla NAVI. inklusiv vi tog ændrede ruter som bilen forslog på vejen. Til en start var jeg lidt usikker på om jeg bare skulle køre som først planlagt. Men vi valgte første gang at tro på Tesla'en. Den sagde den her er længere med kortere køretid. Så den tog vi. 5 minutter efter vi var drejet af, sagde de i radioen, at på original strækning var der "25 km stop und go stau." Så efter den oplevelse så tror jeg mere på råd fra Navi, også selvom vi ikke har Premium connectivity.
MichaelS
MichaelS Apr 30

Jeg bruger ofte A Better Routeplanner, der kan man sætter flere mellem-destinationer ind og lave en profil for køretøj, ladekort mm. Det giver et groft overblik. Derefter lader jeg Teslaen selv bestemme, på selve turen. Husk hvis du vil over Fyn fra Greve skal du nok fravælge færger i Tesla navi.

Forummets indlæg er redigeret af MichaelS Apr 30
Gicls
Gicls Apr 30

Ok,
Men tror faktisk at vi tager over rødby puttgarden.
Vi kører en søndag og der åbner fleggard først kl 11 ser det ud til og det passer ikke så godt ind i afgangstid og tiden vi er fremme.

Imens så kan vi tage en farve 7:15 og kan tage i boarder shoppen og købe snacks og drikke varer til turen/ferien da de åbner kl. 08:00 om søndagen.

Måske en anelse mere dyrt, men kortere og hurtigere

MOS
MOS Apr 30

Er der nogen, der ved, om Tesla har fikset den der bug, når man tager en færge? Så regner den køreturen meget længere, som om man også skal køre strækningen på vandet. Og den estimerer også, at man bruger strøm på at køre på vandet.

Gustavsfar
Gustavsfar May 2

Tror det ikke. Var for nogle uger siden i Norge og da var det helt gak med navigationen…

Ice2EV
Ice2EV May 2

Det er det samme når du tager Molslinien. Du kan køre langt på sjællands odde før Navi opdager du er smuttet igennem et ormehul og dukket op på djævleøen.

Kiefer
Kiefer May 6

Vi var i Sydtyrol ca. 100km nord for Gardasøen i sommers og havde begge biler med (S og X), vi brugte udelukkende Teslas Navi hele vejen uden de store problemer, dog var det lidt sjovt at se at de to biler ikke altid var enige om hvad der skulle ske ved kø-dannelser, en bil ville køre fra og en anden ville fortsætte.

Fordi vi skulle sætte familie af ved lufthavnen i CPH først, kom vi relativt sent afsted og valgte pga to biler at køre via Hamborg på turen ned. Så vi endte med to overnatninger på turen. Den første ved Kassel og den næste ved et skisportssted syd for München. Turen retur var med en enkelt overnatning, igen ved Kassel. Men Rothenburg od. Tauber er bestemt et besøg værd, vi har blot været der utallige gange og kørte denne gang forbi.

Pas dog på ved SuC i Bolzano, den ligger i et indkøbscenter og mange kan ikke finde ud af at køre rundt dernede så man ender med at holde og spærre det hele. 

Vi havde en overophedet dansker dernede der stod og råbte og skreg at alle skulle flytte sig fordi han ikke kunne komme ud. Ja kammerat, du kørte forkert rundt og holder nu bagerst :)

Slik og snacks til turen derned blev primært købt i Lidl og Aldi, det koster det samme eller mindre end i "danskerbutikkerne". Dog skal i være opmærksomme på, hvis i kører en søndag, at ALLE butikker i Tyskland har lukket bortset fra Fleggaard...

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 6
MOS
MOS May 6
Citat fra Kiefer

Vi var i Sydtyrol ca. 100km nord for Gardasøen i sommers og havde begge biler med (S og X), vi brugte udelukkende Teslas Navi hele vejen uden de store problemer, dog var det lidt sjovt at se at de to biler ikke altid var enige om hvad der skulle ske ved kø-dannelser, en bil ville køre fra og en anden ville fortsætte.

Det kan måske skyldes forskellige indstillinger i navi i de 2 biler. Man kan indstille, hvor mange minutter, den skal spare, før den omlægger ruten.