Loading...
dk

DC til AC converter (prepper-mode) | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS May 3

En TMS15 kan trække 150W (180 max) fra 12V stikket i midterkonsollen. I disse prepper-tider (se Portugal-Spaninen strømudfald), kunne det være smart at have lidt 230V til blot at holde sin fryser og måske køleskab kørende, mens man koger på sit Trangia og drikker sine 3L dovne gemme-vand dagligt.

• Er der nogen der har erfaring med at koble en 12V DC til 230V AC konverter til bilen og bruge den i længere tid? 
  • Kan 12V batteriet trække strøm fra højvolt-batteriet? 
  • Kan 12V udtaget bliver ved med at være aktivt, selv om bilen er lukket (kun med en forlængerledning ud gennem vinduet)? 

Gode råd søges.

MOS
MOS May 4

Jeg har smeltet mit 12 V-udtag ved at have en helt alm. transportabel 12 V køleboks tilsluttet ifm. en ferietur sydpå. Jeg tror, den trækker ca. 50 W. Om stikket sad helt fast, skal jeg ikke kunne sige, men måske der har været en løs forbindelse, der har øget modstanden i stikket. Et nyt udtag kostede ca. 30 kr. + ca. 1000 kr. i arbejdsløn.

Jeg ville nok ikke vove at trække en fryser eller et køleskab via en DC/AC-konverter. Der er et betydeligt tab i konverteren, så den vil trække væsentligt mere effekt ud af 12 V-udtaget, end fryser/køleskab bruger. Jeg tror, det vil være billigere at fylde fryseren med nye frostvarer end at få skiftet et smeltet 12 V-udtag hos Tesla.

griffel
griffel May 9
En 12V-kompressorkøleboks kan også fryse og måske bruges til det vigtigste?