Loading...
dk

FSD i Danmark - gode råd :) | Tesla Forum

Cubic
Cubic Jul 19

Jeg har ikke prøvet med solbriller, men jeg vil tro at den giver alarm.

Ice2EV
Ice2EV Jul 19

Min makker har prøvet FSD under test perioden med spejlbriller, og der holdt den mund, indtil han kiggede væk for længe.

HrMogensen
HrMogensen Jul 19
Solbriller er umiddelbart intet problem. 

Dem jeg har er med spejleffekt. Man kan ikke se mine øjne. 

Hvis hovedet vender forkert for længe så er der ballade. Man kan til gengæld holde hovedet ligeud og kigge skråt ned på skærmen så længe man vil. 
Ice2EV
Ice2EV Jul 29

Det der EAP som vi alle med Highland basic AP fik da FSD supervised blev åbnet, er åbenbart forsvundet igen i løbat af de sidste 10-14 dage...... Har været på ferie og ikke fået "lov" at kører fruens raket i perioden.

lindolrik
lindolrik Aug 4

Ja min EAP forsvandt også da prøveperioden løb ud.

Men nu i dag har jeg fået to nye måneders FSD prøveperiode i den samme bil.

Den første periode testede jeg kun i nogle få dage/ture:

Min erfaring er supergod. Fx kørte den perfekt fra København til Møn. Først gennem byområde og villakvaret med parkeret biler i begge sider af en smal vej og dermed skiftende vigepligter for modkørende. Helt uproblematisk. Motorvejsturen på knap 100 km var perfekt. Måske ligefrem bedre end jeg selv ville have kørt. Den trak ind meget oftere end jeg gør, men nok burde.

På ture rundt på meget smalle landeveje på Møn klarede den superfint. Den kørte endda bedre end en gennemsnitlig bilist der pløjer med 80 Km/t på trods af dårlige oversigtsforhold og måske 4 m bredde veje, da den de steder satte farten til 55 eller 60 Km/t.

Havde også en lang tur gennem Sydsjælland hvor jeg havde sat den til at lade på Tesla SUC i Næstved. Alt igen perfekt. Dog var bilen/kortet/ruten ikke enige om hvordan de sidste 100 m til Tesla så ud – så der gik den i selvsving.

Google maps:

Bilens kort:

Forummets indlæg er redigeret af lindolrik Aug 4
Ice2EV
Ice2EV Aug 5

Nye perioder, tyder på man gerne vil have solgt nogen abonnementer. Der var nok ikke "nok" der bed på krogen i første omgang.

jramskov
jramskov Aug 5
Tror også de får svært ved at sælge det til den pris. Hørte også lige i FDM's seneste podcast at Xpeng (tror jeg det var) også var på vej med et lignende system og det var et engangskøb. Der er selvfølgelig lang vej fra at sige man er på vej med noget til rent faktisk at få det godkendt :)
Ice2EV
Ice2EV Aug 5

@jramskov. Mener du det?!

Elon har da ikke lovet noget i 10-12 år.

Cubic
Cubic Aug 5
He He, ja han lover noget hver dag ....
Ice2EV
Ice2EV Aug 5

Har lige taget 75 km på FSD supervised..... Hold nu kæft det er længe siden, jeg har fået så lidt skæld ud for, at køre en tur med husbestyrerinden. Ingen hastighedsoverskridelser, ingen overhalinger med fuld skrue, ingen beep beep fordi jeg lader bilen drive lidt i sporet!

Har sagt til madammen, at hvis det bliver sat lidt ned, så køber jeg lortet. Overvejer endda om den der 22'er vi har holdende ved siden af skal skiftes snarest til nyeste version.(det har jeg dog ikke haft forbi udvalget endnu).  ;-))

Synes 750/ md er en slags. Altså en bil holder vel i snit 15 år. 15x12x 750, det bliver jo en del mere end de 60k det plejede at koste!

Update, det blev til 165 km. Landsby, by, motorvej, rundkørsler, motortrafikvej, grusveje, landevej med og uden midterstriber(mindre landevej og med adskillelige modkørende). Ikke en eneste forkert skid slog den. Faktisk kørte den mindst ligeså pænt som vores 2 tøser på 18 og 20 gør, og de kører altså meget pænt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 5
HrMogensen
HrMogensen Aug 5

Ice2EV >>>

Det er nemlig lige præcis helt vildt at det faktisk går så godt med FSD - og jaja det har selvfølgelig også været længe undervejs. Men springet fra EU-AP/EAP/FSD er grotesk stort.

Når vi bare kører de sædvanlige steder hvor jeg egentlig helst selv er fri for at køre så bruger jeg tæt på 100% FSD. Starten ud af carporten og slutparkering tager jeg dog altid manuelt. Jeg gider ikke vente på om det mon også går OK og selve slutparkeringen er vistnok heller ikke officielt supporteret endnu. 

Indimellem er der rigtig lange træk helt uden jeg må overtage. I går en tur fra Roskilde til Knuthenborg og retur igen på 99,5% FSD. Kørte dog manuelt i selve parken :D 

Konen har bemærket at når jeg skal liige til at bitche over at FSD godt kan se at komme ud i overhalingsbanen, så bliver der sgu blinket ud og afsted. Det gør det så også sjovere at min Model 3, som alle Tesla nok er, er meget præcis med speedometer vs. reel hastighed. De fleste andre biler er mindst 5km/t off, så derfor overhaler FSD simpelthen ligeså snart den kan. 

Landevej og motorvej er enormt afslappende. Bykørsel er også virkelig velfungerende men især her assisterer jeg ofte lidt med speederen - der er lidt morfar over den (fratrukket den senile del som EU softwaren døjede med). 

Det eneste jeg reelt er frustreret over er at jeg måske en dag tvinges på abonnement når vi en dag skifter bilen ud. Jeg var jo halvheldig med at der FSD transfer da vi indbyttede til ny Model 3. Jeg krydser fingre for at der om 3-4 år igen, af en eller anden grund, kommer et transfervindue. 

Joe73
Joe73 Igår, 14:05
Er der nogen der har bemærket at den er ekstra emsig med at holde på rettet og se ud af forruden nå det er blevet mørkt?
Jeg har fundet ud af at, hvis jeg lægger en hånd på rattet i kl 12 positionen så lader den til at være tilfreds. Men det er næsten på grænsen til ubrugeligt, så emsig den kan være i mørke, syntes jeg.
Har enkelte gang måtte slå den tilbage på almindelig gammeldags auto pilot for at komme nogen vejne.
lindolrik
lindolrik Igår, 15:11

Nej den har endnu ikke bedt mig om at røre rattet i mørke. Den har kørt lige så perfekt som om dagen.

HrMogensen
HrMogensen Igår, 15:40
@Joe

Man skal ikke rent fysisk røre rattet - ikke når der er tale om ægte FSD (nye version der intet har med det gamle EU software at gøre). 
Dine hænder skal være i nærheden af rattet. Det kan fx være på dine lår nær knæ. 
jramskov
jramskov Igår, 20:41
Citat fra Ice2EV

@jramskov. Mener du det?!

Elon har da ikke lovet noget i 10-12 år.

:D :D :D 

Jeg venter stadig på en autovisker funktion der fungerer. 

Joe73
Joe73 8 timer siden
@HrMortensen

Ja det med at have hænderne i nærheden af rettet virker osse fint om dagen. Men jeg har oplevet at når det bliver mørkt så begynder den lige som at flashe skærmen blå i et sekund så går der lidt tid så flasher den igen bare et sekund. Nå den så har gjort det en 10-20 gange så kommer den og siger jeg er uopmærksom og slår FSD fra. Og jeg ved ikke hvor meget mere opmærksom jeg kan være. :)
Holder jeg så på rettet hele tiden så er den ligesom tilfreds og lader mig være i fred.
Sider: « 1 2 3